Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fliser til gangen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-08, 00:17   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser til gangen

Hva med laminatfliser? I svart og hvitt, tar opp igjen effekten fra kjøkkenet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 08:01   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser til gangen

Jo, vi har tenkt på laminatfliser. Dvs. jeg har tenkt på laminatfliser, sambo er av en eller annen grunn skeptisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 09:50   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser til gangen

Nå får vel jeg være Monsoon mot røkla igjen da, og si at jeg ikke ville gått for sjakkruter. Det jeg tenker er at det er såpass liten avstand mellom kjøkkenet og gangen at det fort kan se ut som om man har forsøkt å skape et ... konsept. Om du skjønner hva jeg mener. Jeg ville valgt noe helt annet. Hva synes du om gummifliser? (Ja, det er jo teit å foreslå noe man har selv, men jeg liker jo slike da, så da får det stå til.)

http://www.teppeland.no/index_gummifliser.htm

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 10:06   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser til gangen

Vi har sett på slike fliser, men sambo mener at det kommer til å feste seg skitt rundt knottene. Jeg prøver å forklare ham at hvis så var tilfelle så hadde de sikkert ikke brukt den type gulv sykehus, men han hører ikke etter.

Jeg skjønner hva du mener med konsept, men det er litt det vi ønsker. Kanskje. Siden leiligheten består av så mange ulike høyder og ulike gulv så blir det lett et rotete inntrykk. På soverommene og i gangen utenfor badet har vi parkett, på stua har vi tregulv som går i to forskjellige retninger og har ulik bredde, på kjøkkenet har vi rutete vinylgulv og i gangen har vi foreløpig et grusomt korklaminatgulv. Og parkett er uaktuelt i gangen.

Siden gangen går i sort, hvitt og rødt vil det ta opp fargene fra kjøkkenet uansett.

Hmmm.

Legger til at gangen er veldig liten og mørk, så jeg tror ikke vil skal ha et veldig mørkt gulv.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 01-04-08 kl 10:12.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 10:30   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser til gangen

Sånn for ordens skyld må jeg bare si at det ikke er mulig å feste seg skitt rundt knottene, for de stikker ikke opp på den måten. Det er et veldig renslig gulv. Men jeg skal ikke gnåle mer om de nå altså.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 12:05   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Fliser til gangen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har sett på slike fliser, men sambo mener at det kommer til å feste seg skitt rundt knottene. Jeg prøver å forklare ham at hvis så var tilfelle så hadde de sikkert ikke brukt den type gulv sykehus, men han hører ikke etter.

Har du forsøkt å gå i sokkelesten på sykehusgulv? Eller hatt et barn krabbende på sykehusgulv?
Guri, det er de mest møkkete gulvene jeg vet om.



__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 12:50   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Fliser til gangen

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Sånn for ordens skyld må jeg bare si at det ikke er mulig å feste seg skitt rundt knottene, for de stikker ikke opp på den måten. Det er et veldig renslig gulv. Men jeg skal ikke gnåle mer om de nå altså.

Vi syns gulvet er veldig lekkert, og jeg har en hel haug med vareprøver på det, bestilt fra Tyskland en gang i tiden. Skal se om jeg får overbevist ham.

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Har du forsøkt å gå i sokkelesten på sykehusgulv? Eller hatt et barn krabbende på sykehusgulv?
Guri, det er de mest møkkete gulvene jeg vet om.

Ja, faktisk. Flere ganger. Akkurat de gulvene var ikke spesielt møkkete, men hadde helt flat laminat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 12:54   #28
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Fliser til gangen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, faktisk. Flere ganger. Akkurat de gulvene var ikke spesielt møkkete, men hadde helt flat laminat.

Jøss, jeg vil bytte sykehus.
De gulvene her er i hvertfall så møkkete at de står av seg selv, både flat laminat og ikke-flat laminat.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:00   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser til gangen

Kan kanskje ha noe med at det var en smitteavdeling?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:06   #30
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Fliser til gangen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kan kanskje ha noe med at det var en smitteavdeling?

Smitteavdeling?

Der holder jeg meg langt unna, ellers takk, vi prøver å unngå smitte.



(Men tom. gulvene på intensiven er møkkete da, og infeksjon, i mottak, på sengeposter osv. Folk går jo med utesko inne bla.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:09   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Fliser til gangen

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

(Men tom. gulvene på intensiven er møkkete da, og infeksjon, i mottak, på sengeposter osv. Folk går jo med utesko inne bla.)

Eller heter det infeksjon? Glitterbarnet har vært innlagt på Ullevål to ganger, og vi har vært på barneintensiven, og innlagt på avdelingen som ligger rett bak. En gang på høsten, og en gang på våren, og det var ikke spesielt møkkete. Verken for krabbere eller fotgjengere. Uten i foajeen der, og i det lekeskipet derimot!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:16   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Fliser til gangen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Eller heter det infeksjon? Glitterbarnet har vært innlagt på Ullevål to ganger, og vi har vært på barneintensiven, og innlagt på avdelingen som ligger rett bak. En gang på høsten, og en gang på våren, og det var ikke spesielt møkkete. Verken for krabbere eller fotgjengere. Uten i foajeen der, og i det lekeskipet derimot!

Du hadde nok flaks
Infeksjon er i 1. etg. sammen med mottak.
Barneintensiv er i 2. etg. sammen med post. op. i hvertfall.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:19   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser til gangen

Infeksjon var det ja. Men det er to år siden. Kanskje det har blitt verre?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:20   #34
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fliser til gangen

Disse flisene har vi, og er kjempefornøyde. Det er skiferfliser, med litt fargespill i. De er ru, så vi ikke glir og faller på dem, og jeg synes ikke skitten viser så godt på dem.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:21   #35
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Fliser til gangen

Vi har skifer i gangen der vi kommer inn, ca 2 kvm. Det er SÅ upraktisk. Blir møkk med en gang, håløst å holde rent. Så har vi ett trappetrinn opp (som og er i skifer) og der, i hovedgangen har vi 30x30 fliser i grått. de var på tilbud på smartflis. Vi betalte rundt 3500 for 20 kvm. tror jeg det var. 3 år siden nå...
Anbefaler slike fliser, de er SÅ lette å holde rene, de er glatte, men ikke sånn at man sklir på dem, og ser matte ut. :leter-etter-bilde:

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!

Sist redigert av MorStine : 01-04-08 kl 13:36.
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:25   #36
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Fliser til gangen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Infeksjon var det ja. Men det er to år siden. Kanskje det har blitt verre?

Jeg tror fortsatt du hadde flaks.
:harikkemerketnoenendringdesiseårene:

Det var fliser vi var på ja :sporertilbake:

Jeg tenkte forresten at det kanskje kan være lurt med fliser som ikke er helt glatte, sånn at man ikke sklir og tryner så lett.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:31   #37
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Fliser til gangen

Her. Vi har samme fliser i gangen og på vaskerommet siden vi bygde på de to delene samtidig, vaskerommet går inn fra gangen.
Her er det fortsatt under oppussing...



__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 15:24   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser til gangen

Jeg synes både sjakkruter og gummiheller er kult. :medgjørlig: Selv har jeg lenge hatt lyst på sånne som ser ut som fergegulv, men jeg har ikke noe sted å legge det.

(Dvs., kanskje jeg skal bytte ut den dumme parketten i yttergangen som var så fin da vi flyttet inn )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 15:28   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser til gangen

Hvordan ser fergegulv ut?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 16:12   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser til gangen

Har du ikke vokst opp på ferge, slik som oss vestlendinger, glitter?

Sånn:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fliser, gang, oppussing, retro


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no