Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-24, 09:15   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Vi skal ha en trivelig helg i Oslo og jeg orker ikke styret med senger som sklir hit og tid. Det har vist seg vanskeligere enn antatt å finne hotell som garanterer dobbeltseng.
Så da spør jeg FP om råd.
Sentralt, gang avstand til sentrum.
Grei standar (type inkluder frokost og dusj på rommet)

Jeg gidder ikke å ta sjansen på at hotellet skal «Gjøre så godt de kan for å oppfylle ønsket vårt». De kunne like gjerne skrevet «så lenge ingen andre som er viktigere enn dere dukker opp skal vi oppfylle ønsket ditt»

Ja jeg er litt sur.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 10:07   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Har du prøvet å booke på f.eks. booking.com og sende dem en melding om ditt ønske? Det pleier å gå bra når jeg gjør det. (booker alltid med mulighet for avbestilling i tilfelle ønskene mine ikke kan oppfylles).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 10:09   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Har du prøvet å booke på f.eks. booking.com og sende dem en melding om ditt ønske? Det pleier å gå bra når jeg gjør det. (booker alltid med mulighet for avbestilling i tilfelle ønskene mine ikke kan oppfylles).

Ja. Det var da jeg fikk det sjarmerende svaret om at de ikke visste hvilke rom de hadde ledig før vi sto der og sjekket inn. Rommet er booket 3 mnd på forhånd. Så vanskelig er det ikke. Er booket med avbestilling ja.
Gjør alltid det (lært den dyre veien). Men ser ut til at vi fant på The Hub
Litt dyrere men det er greit.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 10:13   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Dårlig at de ikke har muligheten for slikt når man bestiller lenge på forhånd. The Hub blir bra, da. Godt det ordnet seg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 10:35   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

VI har alltid med oss strips og stripser sammen beina på sengene om nødvendig

Ikke akkurat svar på det du lurte på, men tips å ta med seg dersom hotellet ikke holder det de lover.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 12:31   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Jeg mener at Karl Johan Hotell bare hadde kontinentalsenger. Vi ønsket oss nemlig det motsatte, men havnet i samme senga.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 12:31   #7
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.359
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja. Det var da jeg fikk det sjarmerende svaret om at de ikke visste hvilke rom de hadde ledig før vi sto der og sjekket inn. Rommet er booket 3 mnd på forhånd. Så vanskelig er det ikke. Er booket med avbestilling ja.
Gjør alltid det (lært den dyre veien). Men ser ut til at vi fant på The Hub
Litt dyrere men det er greit.


Booking.com og den type cowboy-bedrifter (Ja jeg vet, ikke helt nøytral...) kjøper rom etter såkalt ROH prinsipp, altså Run Of House - Det som er ledig ved innsjekk. Skal du være garantert noe bør du gå direkte til hotell eller en aktør som selger spesifikke romtyper.

Når det er sagt er det ofte ikke vanskelig å velge romtype ved innsjekk.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 12:49   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

VI har alltid med oss strips og stripser sammen beina på sengene om nødvendig

Ikke akkurat svar på det du lurte på, men tips å ta med seg dersom hotellet ikke holder det de lover.

Det var et godt tips!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg mener at Karl Johan Hotell bare hadde kontinentalsenger. Vi ønsket oss nemlig det motsatte, men havnet i samme senga.

Ja det er jo like ille andre veien. Å dele seng når man helt vil unngå det er også ganske kjipt.

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Booking.com og den type cowboy-bedrifter (Ja jeg vet, ikke helt nøytral...) kjøper rom etter såkalt ROH prinsipp, altså Run Of House - Det som er ledig ved innsjekk. Skal du være garantert noe bør du gå direkte til hotell eller en aktør som selger spesifikke romtyper.

Når det er sagt er det ofte ikke vanskelig å velge romtype ved innsjekk.

Da burde de vært ærlige om det. Altså at bookingen vår var annenrangs, og anbefalt meg å booke via hjemmesiden.

Det kostet foresten 2500kr mer. Jeg måtte jo sjekke.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 13:41   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Ser du har fått på The Hub, men The Thief har vi fått dobbeltseng de gangene vi har vært der. De kan jeg tenke meg ville kunne garantere. Dyrt, men veldig flott.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 13:41   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Da burde de vært ærlige om det. Altså at bookingen vår var annenrangs, og anbefalt meg å booke via hjemmesiden.

Snakket du med hotellet eller booking.com? Det er jo helt klart at booking.com/hotels.com osv. ikke kan tinge et gitt rom på hotellet. De er en videreformidler og grunnen til at de ofte kan være billigere er nettopp at du ikke har full valgfrihet og fleksibilitet.

Har du spesielle ønsker må du ta kontakt med hotellet direkte. De er de eneste som kan love deg noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 14:37   #11
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Snakket du med hotellet eller booking.com? Det er jo helt klart at booking.com/hotels.com osv. ikke kan tinge et gitt rom på hotellet. De er en videreformidler og grunnen til at de ofte kan være billigere er nettopp at du ikke har full valgfrihet og fleksibilitet.

Har du spesielle ønsker må du ta kontakt med hotellet direkte. De er de eneste som kan love deg noe.

Ja jeg har snakket med hotellet. Og at bookingen ikke gir mulighet for å forhåndsbestemme er et godt svar og hadde vært mye lettere å forstå enn det dustesvaret jeg fikk.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 16:40   #12
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Hjørnerommet i 5.etasje på Clarion hotel Oslo har dobbeltseng.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-24, 16:55   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Har fått dobbeltseng på Plaza hver gang jeg har vært der med datter - som helst vil ha egen seng, men den på Plaza var så brei at det kunne ligget en person mellom oss uten at vi merket det.

Mitt triks er å ringe hotellet dagen før og fortelle ca tidspunkt for ankomst, og ønsker for rom - som på Plaza var høyest mulig opp (kjipt å ligge i tredje etg når man først er på høyt hotell), og da ble det dobbeltseng, sa de.
Bestiller alltid gjennom Booking.
Unntatt den gangen på The Hub, da de var nyåpna og billigst på egen side.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-24, 12:58   #14
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

VI har alltid med oss strips og stripser sammen beina på sengene om nødvendig

Ikke akkurat svar på det du lurte på, men tips å ta med seg dersom hotellet ikke holder det de lover.

Haha, det har vi også.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-24, 13:08   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Vi har alltid fått dobbeltseng på Bristol, uten å spørre om det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-24, 18:20   #16
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Hotell i Oslo med (garantert) dobbeltseng?

Mange hoteller i utlandet garanterer lavere eller samme pris hos dem enn hvis du booker via andre booking-sider. Jeg har til og med sett oppslag i heiser på hotellet om det. Jeg vet at hotellene betaler for å være på disse sidene (og må sikkert være der, for å "synes"), og ønsker derfor alltid å bestille rett fra hotellet, selv om jeg har funnet hotellet på hotels.com, booking.com eller andre sånne sider.

Kan du ringe dem og si hva du får rommet for på booking.com, si at du heller vil bestille direkte, og høre om du får et bedre tilbud enn på nettsiden? Jeg opplever at vi får dårligere rom hvis vi bestiller via tredjepart, enn om vi bestiller direkte. Noe jeg tenker at er forståelig.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no