Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Den store lavkarbo-mattråden

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-07, 22:43   #61
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Frokost: omelett med skinke og ost
Lunch: tomat og mozzarellasalat med en biff fra i gaar
Middag: salat med grillet kylling, div gronnsaker og cajundressing
Snack: masse rodvin og mork sjokolade

Men er i gang!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:26   #62
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.


Snack: masse rodvin og mork sjokolade

Men er i gang!

Bytt ut rødvina med øl så har du min lørdagskveld

Men vi er da igang allikevel Kos på lørdagskvelden er ren livskvalitet det

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:28   #63
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Frokost: yoghurt med blåbær og nøtter.. atter en dag
Lunsj:salat og grønnsaksuppe
Mellom: nøtter diverse slag
Middag: biff og raclette ( mye ost !) salat, en Corona.
Kos: alt for mye 70% sjokolade. Ble ganske uggen

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 11:00   #64
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

I går skeiet jeg ut med sjokolade (Japp), men det smakte ikke godt. Ble faktisk litt kvalm av den etterpå.

Det ble ikke ordentlig middag i går. Storesøster var i to bursdager fra 13 til 17.30, de to yngste var hos besteforeldrene, og mannnen spilte kamper i tennis mesteparten av dagen, så det ble bare småspising.

I dag spiste jeg egg og bacon til frokost. En grei start.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 11:02   #65
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Frokost: Cottage cheese med banan og sukkerfritt syltetøy (ok..litt for masse sukker i den der)
Lunsj: omelett med salat
Snack: ein liten bit mørk sjokolade
Middag: kyllingsuppe
Kveldsmat: blir nok spekeskinke, tomater og ost

Oppskrift på kyllingsuppe?

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:27   #66
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Nå er over en måndte gått, og snaue 500gr. ned. Så jeg kaster inn håndkledet for lavkarbo gitt.
Ser ut som det kun er Grete Roede filosofien som funker på meg.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 17:45   #67
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Jeg har gått ned drøye fem kilo nå, på fire uker. Og en bukse som var altfor trang for fire uker siden, den hang løst over rompe og lår idag!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 17:49   #68
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Gratulerer Safran. Eg reknar med at du kjenner deg betre også?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 17:58   #69
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Gratulerer Safran. Eg reknar med at du kjenner deg betre også?

Helt fantastisk idag!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 00:25   #70
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

:abbonere:

Mange gode tips her

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 09:03   #71
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Gratulerer, Safran! Det må kjennes herlig.

Susse: Leit å høre at du ikke får forventet vektnedgang. Kanskje Grete Roede passer bedre for deg.


Sist redigert av cora : 07-09-07 kl 09:09.
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 01:05   #72
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

*abonnerer*

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 18:24   #73
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Jeg sliter litt med motivasjonen om dagen, for jeg står BOM stille. Dvs, jeg gikk ned litt, og så opp igjen. De kiloene jeg mistet de to første ukene er fremdeles borte, heldigvis.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 18:29   #74
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Safran: dersom det hjelper på motivasjonen så er det faktisk ein fordel at kroppen tek ei nedgangspause innimellom. Så vidt eg har forstått er det med på å sikre at det er feitt ein kvittar seg med, og ikkje vatn og musklar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 19:05   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Safran: du måler vel cm og? For selv om vekten står stille så går du kanskje inn i cm? Jeg gjorde det. Stod stille i et par uker men mistet samtidig nesten 20 cm totalt på kroppen på bare de to ukene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 19:21   #76
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Safran: dersom det hjelper på motivasjonen så er det faktisk ein fordel at kroppen tek ei nedgangspause innimellom. Så vidt eg har forstått er det med på å sikre at det er feitt ein kvittar seg med, og ikkje vatn og musklar.

Det hjelper. Takk.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Safran: du måler vel cm og? For selv om vekten står stille så går du kanskje inn i cm? Jeg gjorde det. Stod stille i et par uker men mistet samtidig nesten 20 cm totalt på kroppen på bare de to ukene.

Jeg har fått litt mindre mage, men har mistet fem cm på hvert lår på en måned! Ellers er målene de samme. Men jeg burde vel være fornøyd. Og jeg tror jeg gjør alt riktig, selv om jeg ikke gidder måle og veie maten og fintelle karber. Jeg har tatt et par sjekkdager, ellers slumper jeg litt. Men jeg skeier jo ikke ut med noe ulovlig. Tror kanskje jeg ligger litt i underkant på karbene, men jeg greier ikke spise så mye grønnsaker. Jeg blir så mett!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 19:25   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Det sier jo seg selv at når kroppen har rast ned så mye på en måned så trenger den å hente seg litt inn. Prøv litt til du.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 19:56   #78
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Ja, jeg har overhodet ingen planer om å gi meg. Jeg er bare så sugen på å raaase ned.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 21:42   #79
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, jeg har overhodet ingen planer om å gi meg. Jeg er bare så sugen på å raaase ned.

Men det som er sikkert er at dei aller fleste som raaaasar ned går også ganske rakt opp igjen. Det er viktig at det du kvittar deg med er feitt og ikkje musklar. Då held du oppe forbrenninga. Det er ingen vits i å gå ned dersom forbrenninga vert så lav av manglande muskelmasse at ein ikkje kan ete meir enn eit eple, ei kjøtkake og to knekkebrød før ein legg på seg.
:motiverer:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 08:47   #80
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Men det som er sikkert er at dei aller fleste som raaaasar ned går også ganske rakt opp igjen. Det er viktig at det du kvittar deg med er feitt og ikkje musklar. Då held du oppe forbrenninga. Det er ingen vits i å gå ned dersom forbrenninga vert så lav av manglande muskelmasse at ein ikkje kan ete meir enn eit eple, ei kjøtkake og to knekkebrød før ein legg på seg.
:motiverer:

Du har nok rett. Og jeg har mistet fett over lårene og halsen, det merker jeg. Og siden fett veier mindre enn muskler, så vises det ikke så godt på vekten når fettet forsvinner? Ja?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no