Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-20, 23:37   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Jeg skal markere bursdag med noen få familiemedlemmer. Er på jakt etter et litt høytidelig, men koselig sted med god plass mellom bordene.

Mange steder er midlertidig stengt, har jeg skjønt. Fant denne oversikten over de som er åpne: https://www.visitoslo.com/no/artikle...-restauranter/ Kan noen som er mer bevandret i Oslos restaurantverden enn meg anbefale noen av dem?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 23:58   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Afternoon tea på Bristol Hotel? Eller blir det for stivt?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 00:06   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Afternoon tea på Bristol Hotel? Eller blir det for stivt?

Det kan absolutt være aktuelt. Takk for tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 08:26   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Jeg elsker AfterNoon tea på Bristol. Jeg kunnet ha feiret bursdag der hvert år.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 08:30   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg elsker AfterNoon tea på Bristol. Jeg kunnet ha feiret bursdag der hvert år.

Jeg også. Vi testet ut Afternoon Tea på Grand nå i oktober, og det var ganske så bra det også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 10:24   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

I disse tider er det jo også gull verdt at det er så luftig på Bristol- veldig god plass mellom bordene.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 10:29   #7
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Mannen min tar meg på Perchs Tearoom for å feire bursdagen min i neste uke med afternoon tea.http://www.perchstearoom.dk/

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 10:39   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Takk for gode Afternoon Tea-tips! Det er dessverre ikke alle i familien som er like begeistret for det som undertegnede, så vil gjerne ha tips om andre spisesteder som kan funke også. De fleste av de jeg jeg selv tenkte på som aktuelle viser seg å være midlertidig koronastengte. Det er altså spisestedene i lista fra lenka i hovedinnlegget som gjelder.

Det med god plass mellom bordene er i grunnen det viktigste for oss, men de kan gjerne ha god mat også.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 10:54   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Fra den lista ville jeg valgt Smalhans eller Golden Chimp (antar budsjettet ikke strekker seg helt til À l’aise eller Omakase, som jeg selvsagt også ville elsket å gå på ).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 10:57   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Fra den lista ville jeg valgt Smalhans eller Golden Chimp (antar budsjettet ikke strekker seg helt til À l’aise eller Omakase, som jeg selvsagt også ville elsket å gå på ).

Men det er snakk om lunsj. Er det like bra da?

Jeg spiste bursdagsmiddag på Smalhans i forrige uke, og det var veldig, veldig bra. (Hadde vært enda bedre med vin til, men det lar seg ikke gjøre nå. ) Men jeg synes ikke at lunsjmenyen ser like spennende ut.


Smalhans var veldig nøye på avstand mellom både bord og folk, hvis dere heller vil gå for en middag. Ved bordbestilling oppga jeg at vi var i samme husholdning, så vi satt like tett som vanlig, men venninnegjengen på bordet ved siden av fikk et gigantisk bord for 4 personer. Smalhans har også et eget rom, men jeg er usikker på kapasiteten i det rommet hvis dere er fra mange husholdninger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 11:00   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Golden Chimp har ny-ydelig mat, men høytidelig vil jeg ikke si at det er der.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 19:06   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken åpen restaurant i Oslo kan du anbefale til en litt høytidelig lunsj?

Takk for flere tips! Enig i at middagsmenyen til Smalhans virker mer spennende enn lusnjmenyen, om det stemmer at de bare har burgermeny, da? Det er dessverre ikke aktuelt med middag for oss.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no