Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Litt lavere-karbo ...

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-07, 20:30   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt lavere-karbo ...

Jeg er overhodet ikke ute etter å starte noe voldsomme lavkarbogreier. MEN saken er at jeg spiser veldig, veldig mye brød og pasta. Jeg vil gjerne ha innspill til hvordan jeg kan redusere mengden, tips til matvarer jeg kan bytte ut osv.

Mitt daglige kosthold kan se omtrent slik ut ...

Frokost:
To skiver grovt brød med ost, magert kjøttpålegg, makrell i tomat, leverpostei, egg, cottage cheese ...

Av og til havregrøt.

Lunsj:
Omtrent det samme som til frokost.

Mellommåltid:
Yoghurt med et par ss firkorn eller havregryn/ kjerner.

Middag:
Spiser mye laks, torsk, kylling. Litt karbonadedeig. Alltid grønnsaker. Svært ofte pasta eller ris som tilbehør, ikke så ofte poteter.

Kvelds:
Til hverdags ofte det samme som til frokost.


Kan noen hjelpe?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 20:50   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Det ser ganske bra ut. Det viktigste å tenke på er å få nok proteiner i måltidet, og bruke nok (og riktig) fett, og langsomme karber.

Jeg vil anbefale deg å bruke naturis og grov pasta og ikke ha store mengder av det, ha kjøtt og grønnsaker til hvert måltid, med oljer (kaldpresset oliven eller raps) eller smør, bruke grovt brød og å ha rikelig med pålegg på skivene, samt å ha nøtter i mellommåltidet ditt slik at det blir mer protein og fett.

Proteinmengden som er anbefalt som optimal er ca 30g protein i måltidet (dvs ca 150g kjøtt/fisk, 120 g ost, ca 3-4 egg).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 20:51   #3
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Med 3 brødmåltider hver dag ville jeg forsøkt å bytte ut det ene med noe annet. F.eks en omelett eller noe annet protein.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 20:52   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Med 3 brødmåltider hver dag ville jeg forsøkt å bytte ut det ene med noe annet. F.eks en omelett eller noe annet protein.

Ja, en omelett med grønnsaker er godt. Med agurk og tomat er jo enkelt.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 20:59   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg er overhodet ikke ute etter å starte noe voldsomme lavkarbogreier. MEN saken er at jeg spiser veldig, veldig mye brød og pasta. Jeg vil gjerne ha innspill til hvordan jeg kan redusere mengden, tips til matvarer jeg kan bytte ut osv.

Mitt daglige kosthold kan se omtrent slik ut ...

Frokost:
To skiver grovt brød med ost, magert kjøttpålegg, makrell i tomat, leverpostei, egg, cottage cheese ...

Av og til havregrøt.

Lunsj:
Omtrent det samme som til frokost.

Mellommåltid:
Yoghurt med et par ss firkorn eller havregryn/ kjerner.

Middag:
Spiser mye laks, torsk, kylling. Litt karbonadedeig. Alltid grønnsaker. Svært ofte pasta eller ris som tilbehør, ikke så ofte poteter.

Kvelds:
Til hverdags ofte det samme som til frokost.


Kan noen hjelpe?

Du kan kutte ned til ei grovskive til frukost, lunsj og kveldsmat, og heller ha mykje pålegg på den. Feta+ pesto + kylling/skinke + ymse grønnsaker. Mykje meir delikat - og veldig mettande.

Til middag kan du t.d. halvere ris/pasta-porsjonen, og heller erstatte den med kjøt og grønnsaker.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:58   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Takk for tips, alle sammen! Dere får jo ting til å høres overkommelig ut.

Har dere forresten konkrete tips til gode brød/ knekkebrød- varianter?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 22:18   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Knekkebrødet med færrest karbo er Fiberrik, den gule boksen (det fins flere varianter). Smaker ikke så mye, men er et helt greit alternativ til f.eks kveldsmat med godt pålegg på.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 08:21   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Jeg baker mine egne knekkebrød med ca. 1 gram karbohydrat per skive. Oppskriften på Iset-brød står i lavkarbo-oppskriftstråden, og for å lage knekkebrød skjærer du bare det ferdige avkjølte brødet i tynne skiver, legger dem spredt på en bakeplate og steker dem på 100 grader i 4-5 timer.

Ellers går det i Wasa Fiberpluss, som har minst karber av alle de vanlige knekkebrødene på markedet. 5 gram netto karb.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 08:43   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Fiber pluss er godt og vi spiser det fast til frokost med mye makrell i tomat på.
Jeg liker også Ryvita veldig godt, alle typer egentlig. For eksempel med Cottage cheese på. Jeg sliter med Fiberrik som jeg synes er veldig tørre.

Ellers kan jeg anbefale poteter et par ganger i uka istedenfor pasta. Er du som meg liker du pasta veldig godt og tar gjerne mye av det, mens man tar MYE mindre potet som ikke er så godt.... Jeg spiser iallfall mye mer grønnsaker de gangene vi har poteter.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 08:54   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ellers kan jeg anbefale poteter et par ganger i uka istedenfor pasta. Er du som meg liker du pasta veldig godt og tar gjerne mye av det, mens man tar MYE mindre potet som ikke er så godt.... Jeg spiser iallfall mye mer grønnsaker de gangene vi har poteter.

Veldig godt poeng!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 09:40   #11
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Eit anna tips er å koke (fullkorns-)pastaen veldig al-dente. Då mettar den mykje meir enn mjuk pasta.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 09:52   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.787
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ellers går det i Wasa Fiberpluss, som har minst karber av alle de vanlige knekkebrødene på markedet. 5 gram netto karb.


Men det smaker temmelig dynge. Har en pakke stående på kontorpulten min. Det er ingen overhengende fare for at jeg skal begynne å snacke, i alle fall. Inntas kun når sulten tar over for smakssansen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 09:54   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Jeg liker Fiberpluss best av alle knekkebrødene. Å snacke på knekkebrød er noe jeg aldri har gjort eller kommer til å gjøre uansett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 09:56   #14
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg liker Fiberpluss best av alle knekkebrødene. Å snacke på knekkebrød er noe jeg aldri har gjort eller kommer til å gjøre uansett.

Knekkis med eit tynt lag smør eller camembert er jo betre enn kva som helst slags potetgull

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 09:58   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.787
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg sliter med Fiberrik som jeg synes er veldig tørre.

Jeg sliter med alt som heter fiberbrød. Tvang i meg GG-fiberbrødet til hvert måltid da jeg gikk på Libra. Jeg orker ikke tanken på å gjøre det igjen, selv om det sikkert er bra for fordøyelsen. Jeg har bestemt meg for å aldri tvinge i meg mat jeg ikke liker.

Jeg etterstreber også litt-lavere-karbo, men har ingen planer om å kutte det ut. Salat til frokost er utelukket og jeg har et elsk-hat-forhold til egg, så jeg må finne lavkarbomat jeg virkelig liker for at jeg skal orke å følge et slikt opplegg. Så det er interessant å lese disse lavkarbotrådene, muligens dukker det opp forslag til mat som også jeg kan orke å leve med til daglig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:02   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.787
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Å snacke på knekkebrød er noe jeg aldri har gjort eller kommer til å gjøre uansett.


Jeg gjorde det mye før da jeg bodde i England. Onsdag var tv-kveld med ER og Sex & The City. Da brøt jeg opp Ryvita-knekkis i biter og spiste fra skål som om det var potetgull. Sunt var det neppe, for jeg kunne spise svært store mengder når jeg først satte i gang.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:04   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:06   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.787
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er man på evig slankekur, så er man på evig slankekur. Jeg gikk ned en god del kilo der borte, så knekkis-snackingen kunne neppe ha gjort stor skade. Men yummi var det nå ikke akkurat.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:13   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Hehe nei det er nå uansett mye sunnere og mer slankende enn potetgull. Ryvita er jo ikke akkurat kaloririkt, selv i store mengder. Men jeg tror jeg heller hadde spist ei t-skjorte enn å sitte og tygge på tørr Ryvita som snacks.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 11:06   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt lavere-karbo ...

Helt enig. Jeg blir også litt oppgitt over hvor mange som tror lavkarbo = null karbo. Til og med i avisene og bladene kan vi jo lese om Atkins og andre dietter som blir fremstilt som dietter der man ikke skal spise NOEN karbohydrater og baaare masse bacon og egg. Uvitenhet og arroganse har ødelagt mye for lavkarbo-ryktet, egentlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no