Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-24, 12:33   #81
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Nøye utvalgte sådan.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-24, 12:41   #82
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg vet om en som la en bæsjepose i postkassen til de hen mente hadde hengt posen på en gren langs kyststien. (Det var IKKE meg. Så passiv-agressiv er jeg ikke. Jeg nøyer meg med å gruffe.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-24, 12:42   #83
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.525
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Maverick!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-24, 22:29   #84
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg må innrømme at jeg aldri tenker at poser langs veien/i trærne/på steiner er midlertidig. Jeg tror noen har kastet dem der. Jeg visste ikke at det å legge igjen var en greie før for et par år siden.

Jeg visste ikke det var en greie før akkurat nå.

Et nytt spørsmål: Når dere sier "kaster den i en søppelbøtte i nabolaget", kaster dere bæsjen i naboer/tilfeldige søppelkasser tilhørende hus da? Det hadde ikke jeg satt pris på. Vi bor i enden av en blindvei, så her går det aldri noen fordi søppelkassene våre.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 22-02-24 kl 00:21.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-24, 22:52   #85
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Og nå har jeg lest hele tråden og fått svar på det jeg lurte på.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-24, 23:10   #86
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.173
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg kaster ikke i fremmedes søppelkasser, og mener det bør veie opp.

Jeg kaster ikke direkte i min egen en gang. De skvises i stykker og æsj. Jeg har en bøtte med lokk og større, tett pose i, der jeg samler opp og så legger jeg den øverst like før henting.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-24, 23:20   #87
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.137
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Har ikke hund, men folk er hjertelig velkomne til å kaste ørte poser i vår søplekasse. Tar liten plass.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-24, 10:26   #88
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.600
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Vi bor innerst i en blindvei, men med bygdas snarvei gjennom hagen, så om noen kaster i vår søppelkasse, helt greit, heller det enn at det ligger igjen i hagen vår. Men det er vel knapt kastet hundeposer der siden vi ikke hr hund lenger, det er ikke folk med hund som benytte den snarveien gjennom hagen vår so ofte tror jeg, det er stort sett unger/ungdom, men for all del, blei litt overrasket den godt voksne damen som gikk gjennom en dag når jeg brått dukket opp der (altså, jeg jobbet i hagen, jeg var ikke der for å ta henne, jeg bare hadde sittet bak en busk og luket) Men jeg påberoper jeg min rett til å overraske fremmede folk i hagen min om jeg vil, når de nå altså velger å være der

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-24, 11:12   #89
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.762
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Har ikke hund, men folk er hjertelig velkomne til å kaste ørte poser i vår søplekasse. Tar liten plass.

Poenget er vel at mange synes det er (drit)ekkelt og derfor er det lurt å la være. Å bære rundt på bæsjeposer til nærmeste offentlige søppelkasse/hjem anser jeg som en del av pakka med å ha hund. (Men igjen, jeg har en liten variant som ikke produserer så mye).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-24, 11:15   #90
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg pleier å legge hundeposene i postkasser.

Lurt, de tømmes jo mye oftere.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-24, 13:19   #91
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.459
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Poenget er vel at mange synes det er (drit)ekkelt og derfor er det lurt å la være. Å bære rundt på bæsjeposer til nærmeste offentlige søppelkasse/hjemme anser jeg som en del av pakka med å ha hund. (Men igjen, jeg har en liten variant som ikke produserer så mye).

Jeg har motsatsen, som produserer mye. Jeg må innrømme at jeg kaster posen i søplebøtter som står langs veien. Men passer da på at den ikke blir liggende inntil kanten eller bunnen.

Jeg plukker opp etter hunden etter følgende regler:
* Er bæsjen synlig for forbipasserende?
* Kan noen finne på å tråkke på den (inkludert barn som ikke nødvendigvis holder seg på veien.)?
* Gjør bæsjen mer skade av å bli liggende enn ved å bli plassert i en plastpose og som søppel?

I så fall tar jeg den med meg.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-24, 17:51   #92
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg vil ikke ha andres hundebæsj i min søppelkasse og vil ikke at andre lufter hunden sin på min eiendom.

Jeg har en gang banket hardt på vinduet da naboen i tomannsboligen vår sin bror lot hannhunden sin tisse på våre utepotter foran trappen vår! Han kom med bøtte med vann etter bankingen.

I går observerte jeg en nabo, som ikke bor i vårt sameie, lufte minihunden sin på vår parkeringsplass, den som sameiet eier, og gå ned til postkassene våre, som henger på garansjene våre, og la hunden bæsje foran postkassene. Hun plukket opp basjen. Jeg ser alt fra kjøkkenvinduet mitt når jeg lager middag. Deretter går hun bak garasjene våre, der vi har kompost i en svær binge. Hva hunden gjør der vet jeg jo ikke og går opp igjen til huset sitt 10 meter unna.

(PS, lufter man bare minhunder i hagen og maks qo meter fra huset? Den andre naboen vår, som bor i sameiet, gjør det samme).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-24, 18:59   #93
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg vil ikke ha andres hundebæsj i min søppelkasse og vil ikke at andre lufter hunden sin på min eiendom.

Jeg har en gang banket hardt på vinduet da naboen i tomannsboligen vår sin bror lot hannhunden sin tisse på våre utepotter foran trappen vår! Han kom med bøtte med vann etter bankingen.

I går observerte jeg en nabo, som ikke bor i vårt sameie, lufte minihunden sin på vår parkeringsplass, den som sameiet eier, og gå ned til postkassene våre, som henger på garansjene våre, og la hunden bæsje foran postkassene. Hun plukket opp basjen.


Jeg har en enda verre. Det er ikke fortau på vår side av gaten så det er ikke naturlig å gå rett forbi vår tomt når man er ute og går, alle går selvsagt på fortauet på andre siden. En gang ser jeg en mann med hund krysse gaten, la hunden gå inn gangstien vår, rundt hekken og inn på plenen, stå og se på mens hunden bæsjer midt på plenen vår og så går han videre som om ingenting har skjedd og uten å plukke opp (og det hadde ikke vært greit om han hadde plukket opp etter seg en gang!) Jeg burde selvsagt åpnet vinduet og ropt til ham, men jeg ble så paff at det ikke falt meg inn. Makan!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-24, 21:10   #94
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.268
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Vi snakket tilfeldigvis om dette i lunsjen en dag, og en av kollegaene mine fortalte at søppelkassen hans som står på hjørnet mot en sti mange bruker til å lufte hunder med, plutselig luktet sterkt av hundebæsj over lengre tid. Han oppdaget at noen hadde satt et klistremerke på søppelkassen hans om at det var greit å kaste bæsj i denne kassen. Siden mange lufter hundene sine der var en tredjedel fylt opp med bæsjeposer. Han fjernet klistremerket og måtte sette opp en lapp for å få slutt på at bæsjen kom i hans kasse.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-24, 09:09   #95
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.900
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Hundebæsj i feil søppelkasse har gitt enormt engasjement på lokal Facebook gruppe, helt latterlig enormt engasjement, og da særlig fra de som får bæsjeposen nederst i søpla, med fare for skvis. Nå som snøen smelter og glass og metall fra alkoholholdig drikke kommer til syne, er det innafor å hive i dunken med lyseblått lokk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-24, 10:25   #96
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Både svarene her inne og fra hundeeiere jeg kjenner IRL peker i retning i at man "alltid tar posen med tilbake" og at man bare legger den igjen på veien en sjelden gang. Likevel er det hundedrittposer og hundedritt overalt når jeg går på kjente turstier. Jeg lurer på om folk egentlig uttaler seg om hva de i teorien bør gjøre og hva de ønsker å gjøre, heller enn hva de faktisk gjør.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-24, 11:14   #97
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg har hund og svarer ærlig. Vi går 3 turer hver dag, han bæsjer som regel på minst to av de. Om jeg alene hadde lagt igjen bæsjepose på alle turer hadde det blitt nærmere 1000 poser i året. Og selv om det er mye poser og dritt mange steder så skal det faktisk bare en eller to hundeeiere til i et nabolag som fort kan sørge for det på egenhånd.
Vi fikk en sånn nabo nede i veien her i fjor. Før var det ikke hundebæsj å se noe sted, nå er det ruker overalt. De har to hunder, slipper de bare løs og lar de bæsje der det faller de inn.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-24, 12:09   #98
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg svarer selvsagt ærlig , hvorfor skulle jeg lyve om det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-24, 12:57   #99
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Digresjon: Da jeg var i Cadiz gikk alle hundeeiere med en sprayflaske med såpevann. Tisset hunden på et gatehjørne, som de jo gjør, var det frem med flasken. Smart.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-24, 17:06   #100
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.459
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Både svarene her inne og fra hundeeiere jeg kjenner IRL peker i retning i at man "alltid tar posen med tilbake" og at man bare legger den igjen på veien en sjelden gang. Likevel er det hundedrittposer og hundedritt overalt når jeg går på kjente turstier. Jeg lurer på om folk egentlig uttaler seg om hva de i teorien bør gjøre og hva de ønsker å gjøre, heller enn hva de faktisk gjør.

Jeg tror folk svarer ærlig. Og så skjer det sikkert alle en gang i blant at hundeposen er glemt, oppbrukt, har hull i seg eller et eller annet som gjør at man ikke får plukket opp.

Som et eksempel: Jeg var en gang tom for hundeposer og hadde bare en liten, gjennomsiktig ziplock-pose i lommen. Og hunden min er stor! For å si det sånn, neste gang lar jeg det heller ligge enn å vandre gjennom nabolaget med en stinkende, åpen, smekkfull, gjennomsiktig pose hundebæsj på armlengdes avstand.

Men altså: Det kryr jo av hunder de fleste steder. Og disse bæsjer i snitt et par ganger hver dag. Hvis ingen plukket opp etter hundend sine og/eller la igjen hundeposene ute, så hadde jo alt ute vært teppebombet med ruker og hundeposer. Det er det faktisk ikke. Det er en og annen her, og en liten opphopning ved starten på turstien ut i marka. Så de aller, aller fleste plukker samvittighetsfullt opp etter hundene sine!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no