Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva trenger jeg?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-10, 22:46   #1
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Hva trenger jeg?

Jeg har vel muligens aldri vært på denne kanten av dette forumet, men nå trenger jeg litt hjelp.

Jeg har ikke sminket meg på sikkert 20 år, og har plutselig funnet ut at jeg må prøve å får gjort noe med dette. Jeg nærmer meg veldig 40 år, og rynkene har begynt å komme så vidt. Jeg er helt uerfaren, og jeg trenger en innføring i hva en dame trenger av sminke.

Håper noen her kan hjelpe meg, og kom gjerne med merker på det jeg skal lete fram. Jeg har vel normal hud, ikke fet, men heller bittelitt tørr til tider. Jeg har grønne øyne, som sikkert har noe å si i forhold til farge over øynene. Ser for meg at jeg ville like bruntoner, eller grå, men om det er det jeg trenger, det vet jeg jammen meg ikke.

Gi meg en liten innføring, trinn for trinn, så skal vi se om damen kan se litt friskere ut.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 22:47   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trenger jeg?

Jeg tok meg en tur til bodyshop da minsten var halvannet, så sminket de meg, og jeg kjøpte sminken. :enkel:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 22:48   #3
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trenger jeg?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg tok meg en tur til bodyshop da minsten var halvannet, så sminket de meg, og jeg kjøpte sminken. :enkel:

Jeg så for meg nettshopping.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 22:50   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trenger jeg?

Oi, da er du et par hakk mer avansert enn meg ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 22:59   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trenger jeg?

Ikke kjøp masse mineralsminke før du vet at du liker det, ihvertfall. Jeg har egentlig ganske glatt og fin hud til å være 45, men med mineralfoundation ser jeg plutselig ut som et inntørket skrukketroll.

Jeg ville gått i et parfymeri og bedt om prøver på foundation, så du kan finne den riktige fargen og konsistensen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:05   #6
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trenger jeg?

Jeg synes det er litt vanskelig å dra hit og dit for å prøve forskjellig. Min tilstand gjør at det er begrenset hva jeg orker, og bare tanken på å reise til byen for dette gjør at jeg nok velger å bare la det være. Jeg skulle gjerne lært hva jeg skal ta på, da jeg har skjønt at man skal ha et underlag.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:06   #7
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trenger jeg?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ville gått i et parfymeri og bedt om prøver på foundation, så du kan finne den riktige fargen og konsistensen.

Det kan jeg gjøre.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:07   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.338
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trenger jeg?

Youtube har nok noen fungerende videoer, og det er drøssevis av nettsider som skriver side opp og side ned om hvilke farger som fungerer til hva.

Ellers synes jeg både brunt og grått er nydelig til grønne øyne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:23   #9
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trenger jeg?

Jeg vet ikke om den hudpleiesalongen en gang.

Jeg er helt grønn, men jeg kan prøve å spore opp den salongen.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:32   #10
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trenger jeg?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Den er der som helsekosten lå i "gamle dager", altså ved siden av frisørsalongen. Den er ganske ny og jeg har ingen erfaring med den, men jeg vil tro at det er et greit sted å sjekke ut for gode råd i alle fall.


Ok, takk!

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no