Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Alternativ til fliser i våtrom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-08, 19:08   #21
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jo, men her ligger jo fugen kant i kant med steinen. Det blir ingen grop mellom som dritt og lort legger seg nedi.

Ah, da stiller saken seg annerledes. Skifer finnes i litt bruntoner også, gjør det ikke?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 16:15   #22
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Jo, det er ganske mange fargenyanser. Det kommer helt an på hvor den er fra. Litt større flis- og natursteinforhandlere har bra utvalg. Lykke til med valget

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 16:30   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg trur det er ca 600 kr pr plate (alt etter om det er bestillingsvare), og dei er 60 cm breie.

389,- betalte vi. På Byggmakker.
For våtromsplatene.

:har sjekket:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 11:32   #24
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi har gjennomfarget lyseblå linoleum på gulvet på badet og i dusjen. Bare våtromstapet ellers. Ta en tur innom en butikk som selger linoleum, det er utrolig mye lekkert. Ellers selger alloc våtromslaminat, der er det vel bare å klikke på tror jeg.

Støtter denne - så i helgen et utrolig elegant og enkelt bad med grå linoleum på gulvet, grå "minifliser" (mosaikk?) i dusjhjørne, samt ellers hvite vegger. Vaskene var en lang benk med eikeplate. Det ble kjempestilig!

  Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 12:49   #25
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Vi har vinylbelegg, og jeg elsker det. Det får mye skryt også. Var ikke interessert i fliser, delvis av samme grunn som deg.

Tarkett Aquarelle?


eller Tarkett Waterproof?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 12:51   #26
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Vi har vinylbelegg, og jeg elsker det. Det får mye skryt også. Var ikke interessert i fliser, delvis av samme grunn som deg.

eller Tarkett Waterproof?


Denne var jo stilig.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 15:21   #27
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

eller Tarkett Waterproof?

Me like!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 15:38   #28
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Men hvordan blir det hvis man tar sånn tapet på veggen som ser ut som fliser og vanlige fliser på gulvet vil det være greit?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 18:14   #29
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Bare for sikkerhets skyld, den Tarketten er til gulv i våtrom, jeg leste meg blind på gulv i de første innleggene. Den dere likte er ganske lik den vi har.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 18:18   #30
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Bare for sikkerhets skyld, den Tarketten er til gulv i våtrom, jeg leste meg blind på gulv i de første innleggene. Den dere likte er ganske lik den vi har.


Søren, jeg kunne kanskje tenkt meg denne tarquetten jeg likte på veggene.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 18:38   #31
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Søren, jeg kunne kanskje tenkt meg denne tarquetten jeg likte på veggene.

Jeg er rimelig sikker på at du kan finne noe lignende til vegg. Men kanskje blir det litt "mye"? Jeg tror jeg ville hatt en av delene litt nøytralt, feks
til vegg og den andre på gulvet.

Nettadresse vegg


På badet ender ihvertfall vi opp med masse visuell "støy" fra klær, håndklær, baderomsmøblene, badeleker, produkter til hår og hud etc. Da er det godt med litt nøytral bakgrunn?

Du kan teste litt og se kombinasjoner med noen andre produkter på tarkett siden hjemmesider , ved å velge Aquarelle Våtrumsgolv


Sist redigert av Balanse : 20-05-08 kl 18:46.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 18:46   #32
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Var på byggvarebutikk i dag. Du får alt-i-ett våtromsplater for under 500 kr. Alloc har også slike plater. Det finnes vinylbelegg til vegg, men da må du ha border oppe ved taket, og det bør nok legges av fagfolk.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 19:20   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Her er fra badet vårt. Det er Fibo-Trespo plater på veggen, Fortissimo white tile, tror jeg. De var så svimete på Byggmakker at jeg husker ikke hva vi endte opp med. (Det var leveringstid på ditt, og feilleveranser på datt og gudene vet.)
Vi har fliser på gulvet. Vi leide inn murere til å legge gulvet, kostet nesten ingenting, og da støpte de gulv oppå varmekabler, rettet gulvet, la på membran og fliset og fuget.
Resten har vi gjort selv. Platene er enkle å sette opp, og man slipper alt det styret med membran på vegger og styr og kav for hvert enda lille hull i veggen.

(Vi rev et bad fra 2003; helfliset og fullt av fukt og muggskader.)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg badet.JPG (84,8 KB, 28 visninger)
__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:01   #34
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Fy søren Lille Ru, det ser jo ut som ordentlige fliser på veggene.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:32   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Jupp. Det er flere som har blitt lurt, enda de har stått inne på badet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no