Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Bruker du badehåndkledet flere ganger?
Selvsagt 294 90,74%
Nei, æsj! 28 8,64%
Bryr meg ikke. Det er ikke jeg som vasker klær uansett 2 0,62%
Deltakere: 324. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 12:04   #181
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Selvfølgelig brukes det flere ganger. Vasker når jeg føler at det har hengt der ei stund, eller jeg tar en klesvaske med andre ting som håndklær skal vaskes sammen med. Kanskje det blir ukentlig skiftet (har både dusj og badekar, 2 bad, så begge håndklærne brukes ikke daglig).

Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 18:36   #182
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Bruker det en gang til å tørke håret, neste gang til å tørke kroppen. Deretter ryker det til vask.
Klarer ikke bruke samme håndkle flere ganger på kroppen, man tørker seg jo i skrittet. Ja, jeg er klar over at man er nydusjet, men likevel...

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 18:38   #183
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Det brukes flerer ganger,ja.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 12:53   #184
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Nei, jeg tar et nytt hver gang.

  Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 13:11   #185
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Gudbedre nå har jeg ledd mye.

Jeg tørker meg med hår-hånkleet i ansiktet, før jeg tar det i håret. Har ingen motforestillinger mot å tørke meg i ansiktet med det samme håndkleet dagen etter og flere dager etter det. Tørker meg i rompa på med det andre håndkleet, kan ikke fordra å være småfuktig bak der, men har ikke lyst til å tørke meg i ansiktet dagen etter med samme håndkleet som jeg har tørket meg i sprekken med. MEN jeg har ingen problemer med å tørke armer, ben og mage med et håndkle som har vært inni en ren rompesprekk dagen før. (Rompa er vel det siste jeg tørker...) Stapper ikke håndkleet oppi tissen, for der hender det jo at det er litt naturlig fuktighet uansett så det legger jeg ikke merke til. Men våt i rompa? Grøss og gru.


Og håndklærne bruker vi lenge. Jeg har mine to faste, gubben bytter litt på alle de andre. Vasker de når det passer seg sånn med resten av klesvasken. Om det er 4 dager eller 2 uker varierer.

Hånd-håndklærne derimot, de byttes ofte. En gang om dagen tenker jeg. Jeg bruker det gjerne til å stå på etter en dusj, og så legger jeg det til vask etterpå.

Nå dusjer jeg bare annenhver dag siden jeg er i permisjon.

Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 18:45   #186
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Når det begynner å bli vanskelig å bøye, selv når det er vått, da hender det at jeg bytter. Men bare hvis det finnes noe passende innen rekkevidde.

Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 21:35   #187
Lotte
Aktiv
 
Lotte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 172
Lotte er litt kul
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Gjør stort sett det.

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 22:06   #188
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

To ganger.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 22:07   #189
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Mitt(jeg dusjer hver dag) byttes et par ganger i uken, jentene(som dusjer annenhver dag) må slite med det samme i en uke.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 22:16   #190
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Ja, det gjør jeg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 22:29   #191
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Jeg er jo nydusjet og ren når jeg tørker meg.

Selvsagt gjør vi det alle her i huset.

Med tenåringsdørte som dusjer flere ganger daglig (nå har de flyttet , men dog) og to små gutter hadde det blitt enorme mengder håndklær å vaske.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 20:29   #192
annej
Nybegynner
 
annej sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Gjøvik
Innlegg: 29
annej har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

nope.. gjør nok ikke det.... blir en del klesvask.. men er jeg som vasker mye og så... hehe..

__________________
Emma Sofie 3 år ...
annej er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 20:37   #193
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Selvsagt! Jeg er jo helt ren når jeg tørker meg!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:05   #194
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Bruker et håndkle 2-3 ganger.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:35   #195
Junta
Knæsj
 
Junta sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 11
Junta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Selvsagt ! Jeg og mannen bruker til og med det samme håndkleet av og til (men det må legges til at her er en stilltiende enighet om at man ikke tørker seg langt opp i det aller helligste med den, da er det bedre med litt "lufttørking"). Egen håndduk til å stå på etterpå, den byttes litt oftere.

Junta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 21:42   #196
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Nei det byttes 1-2 ganger i uken....

Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 08:12   #197
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Jeg gjør som Pastill.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 09:49   #198
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 21:04   #199
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Ja, vi bruker håndklærne flere dager på rad.

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 21:59   #200
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Det brukes 3-4 ggr før det byttes.

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no