Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 11:42   #501
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og jo, man ER dårlige omsorgspersoner når man doper ned barna og lar de ligge alene på et hotellrom i utlandet, mens man selv er ute og drikker mengder alkohol.

Du om det. Jeg kan faktisk ikke få meg til si, ei heller tenke tanken at noen er dårlige foreldre for dem velger å gjøre ting anderledes enn det jeg ville ha gjort.

Selvom jeg aldri har gått i fra barna mine på den måten der. Så kommer jeg heller aldri til å si at jeg er bedre mor for jeg velger å gjøre ting anderledes enn dem. Eller at dem er dårlige foreldre for dem ikke gjør ting slik som jeg ville ha gjort.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 14:09   #502
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.139
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Mulig jeg gjør dem urett, mulig de har rett og slett prøvd å bortforklare det at det ikke var så lurt å la barna være alene og at de dermed viklet seg inn i mange småhistorier som overhodet ikke henger på greip.

Jeg tror det er dette som er bakgrunnen for alle de vage og tåkete og lite konsistente historiene. Det er umulig å si hvordan jeg hadde reagert dersom mitt barn hadde blitt borte fordi JEG hadde gjort noe utrolig dumt. For av og til gjør jeg det. Noen ganger fordi jeg svimer. Noen ganger fordi jeg der og da utviser skikkelig dårlig dømmekraft. Men jeg TROR (basert på mitt vanlige reaksjonsmønster når jeg tabber meg ut) at jeg ville reagert mer "Shit! For en IDIOT jeg har vært! At jeg KUNNE! Nå er hun borte og det er MIN SKYLD!!". Men jeg vet jo også at andre (basert på deres reaksjonsmønster når de har tabbet seg ut) er å ikke ville se i øynene at de har gjort noe dumt. Og da blir man ganske på defensiven.

Drapsteorien virker FOR søkt. Barnet har fått en medisin som det omtrent er umulig å ta en umiddelbar dødelig overdose av, og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de skulle fått det til. Enkelt og greit.


Azi: Alle foreldre er IKKE like gode foreldre. Og alle foreldre kjenner ikke barna sine like godt.

Det kan hende disse foreldrene er superdupre på alle mulige områder, men å dope ned et barn (som har hatt problemer med å sove flere netter på rad), for så å forlate henne alene, sammen med to mindre søsken, uten babycall, utenfor synsvidde, i et fremmed land, det er uansvarlig! Og det er dårlig foreldreskap. Punktum finale. Og det hadde vært fint om de hadde innrømmet det og kanskje til og med brukt to kalorier på å advare andre foreldre mot å gjøre det samme!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 14:42   #503
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror det er dette som er bakgrunnen for alle de vage og tåkete og lite konsistente historiene. Det er umulig å si hvordan jeg hadde reagert dersom mitt barn hadde blitt borte fordi JEG hadde gjort noe utrolig dumt. For av og til gjør jeg det. Noen ganger fordi jeg svimer. Noen ganger fordi jeg der og da utviser skikkelig dårlig dømmekraft. Men jeg TROR (basert på mitt vanlige reaksjonsmønster når jeg tabber meg ut) at jeg ville reagert mer "Shit! For en IDIOT jeg har vært! At jeg KUNNE! Nå er hun borte og det er MIN SKYLD!!". Men jeg vet jo også at andre (basert på deres reaksjonsmønster når de har tabbet seg ut) er å ikke ville se i øynene at de har gjort noe dumt. Og da blir man ganske på defensiven.


Jeg tror nok det er naturlig at man kommer på defensiven når noe alvorlig har hendt og man VET at man i alle fall ikke gjorde alt riktig. Det blir vel omtrent som om barnet skades i en trafikkulykke, og man vet at barnet ikke satt i barnesetet sitt.

Men - de fleste mennesker vil ikke lyve for politiet hvis de ikke har noe å skjule. Om de bare skjuler sin dårlige samvittighet for å ha gjort noe som "alle" er enige om var uforsvarlig, eller om de skjuler noe alvorligere er vanskelig å vite. Dette skal liksom være ressurssterke, oppegående mennesker. De burde ikke rote seg inn i serierer av løgner på denne måten - med mindre de altså har noe alvorlig å skjule.

De burde skjønne at deres løgner kompliserer etterforskningen. Hvis det nå er sånn at jenta er kidnappet - som foreldrene i alle fall later som de tror - så burde de skjønne at det er svært viktig å få informasjonen på bordet. Og informasjonen må være korrekt og komme raskt. De burde skjønne at deres egen "ære" som foreldre må komme i annen rekke. At ja, de må tåle å få kritikk for å ha dopet ned og forlatt barna. Men at det eneste som vil tjene etterforskningen etter en kidnapper er at foreldrene tross alt spiller med åpne kort.

De har tilsynelatende opptrådt så rasjonelt og målrettet på så mange andre ting. De har startet store kampanjer som "Look for Madeleinde" - og har virket systmatiske og strukturerte. Så hvorfor skulle de skjule noe?

Uansett så sitter man igjen med en følelse av at de skjuler noe alvorlig. Hva det er vet de jo bare selv.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 14:44   #504
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Du om det. Jeg kan faktisk ikke få meg til si, ei heller tenke tanken at noen er dårlige foreldre for dem velger å gjøre ting anderledes enn det jeg ville ha gjort.

Selvom jeg aldri har gått i fra barna mine på den måten der. Så kommer jeg heller aldri til å si at jeg er bedre mor for jeg velger å gjøre ting anderledes enn dem. Eller at dem er dårlige foreldre for dem ikke gjør ting slik som jeg ville ha gjort.

Vel - det gjør jeg. Det finnes en del ting som jeg mener åpenbart kvalifiserer til betegnelsen "dårlige" foreldre. Mishandling, neddoping, og det å forlate barna uten tilsyn er noen kriterier som jeg mener helt klart betyr "dårlige foreldre".

Med "dårlige" foreldre mener jeg da foreldre som skjøtter omsorgsoppgaven sin dårlig i forhold til barna. Noen av disse tingene er til og med straffbare.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:03   #505
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det var vel ikke derfor hun tok bildet visstnok, var ikke før hun kom hjem og så på feriebildene sine at hun tenkte at det kunne være Madelaine. Så hun satt nok bare på den trygge turistbussen sin og tok noen eksotiske bilder av "the natives". Tilfeldigvis hadde den ene lille jenta lys hud og brunt hår og vips så er det en story!

Glem nå det da, noen har kidnappa Bono rett ut fra avatarvinduet ditt. Det bekymrer meg

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:12   #506
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Du om det. Jeg kan faktisk ikke få meg til si, ei heller tenke tanken at noen er dårlige foreldre for dem velger å gjøre ting anderledes enn det jeg ville ha gjort.

Selvom jeg aldri har gått i fra barna mine på den måten der. Så kommer jeg heller aldri til å si at jeg er bedre mor for jeg velger å gjøre ting anderledes enn dem. Eller at dem er dårlige foreldre for dem ikke gjør ting slik som jeg ville ha gjort.

Klarer du virkelig ikke det? Så hvis noen slår barna sine er de ikke "dårlige" foreldre, de velger bare annerledes?

Jeg er enig i at man bør være varsom og ikke spre rundt seg med beskyldninger om omsorgssvikt og lignende, men basert på den kveldens hendelser, tør jeg å betegne det som svikt i omsorgen (et barn er jo borte som følge).

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:13   #507
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Du om det. Jeg kan faktisk ikke få meg til si, ei heller tenke tanken at noen er dårlige foreldre for dem velger å gjøre ting anderledes enn det jeg ville ha gjort.

Selvom jeg aldri har gått i fra barna mine på den måten der. Så kommer jeg heller aldri til å si at jeg er bedre mor for jeg velger å gjøre ting anderledes enn dem. Eller at dem er dårlige foreldre for dem ikke gjør ting slik som jeg ville ha gjort.

Men ligger det ikke mye i nettopp det å være god mor at man er gode omsorgspersoner som tar vare på barna våre? Selvsagt kan man ikke passe på i alle situasjoner, men å gå fra sovende, neddopa barn er ikke det litt drøyt, uansett hvor storsinnet man ønsker å se på det...?

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:16   #508
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Noen ER jo dårlige foreldre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:26   #509
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

For å være ærlig driter jeg i om det er uvitenhet eller fordommer som fikk noen til å ta bildet. Dette handler om Madeleine og om bildet er tatt av grunner som ikke er politisk korrekt, så er jeg uansett glad for at de ble tatt. Alene sier de kanskje ikke så mye, men sammen med flere andre uavhengige vitneobservasjoner gir de håp. Og politiet kan jo som kjent bearbeide bilder slik at man får et tydeligere resultat.

Og for himmelens skyld:
Javel - javel - javel

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:27   #510
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Helt enig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:33   #511
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Får ikke prikket deg kie, enig!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:58   #512
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

For å være ærlig driter jeg i om det er uvitenhet eller fordommer som fikk noen til å ta bildet. Dette handler om Madeleine og om bildet er tatt av grunner som ikke er politisk korrekt, så er jeg uansett glad for at de ble tatt.

Jeg er enig i at det ikke spiller noen rolle hva som er motivet for bildet.
Nå gjelder det å finne ut hvem som er avbildet.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:58   #513
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

For å være ærlig driter jeg i om det er uvitenhet eller fordommer som fikk noen til å ta bildet. Dette handler om Madeleine og om bildet er tatt av grunner som ikke er politisk korrekt, så er jeg uansett glad for at de ble tatt. Alene sier de kanskje ikke så mye, men sammen med flere andre uavhengige vitneobservasjoner gir de håp. Og politiet kan jo som kjent bearbeide bilder slik at man får et tydeligere resultat.

Og for himmelens skyld:
Javel - javel - javel

Så vidt jeg kan se er det ingen som er sure fordi bildet ble tatt? Det ble snakket litt om årsaken bak bildet, men som du vet så diskuterer man alt mellom himmel og jord på et diskusjonsforum. Også hvorvidt noe er diskuterbart, eller ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:01   #514
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Og noen føler kanskje for å si hva de mener er irrelevant i en sammenheng. Det er vel lov, regner jeg med?

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:05   #515
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Og politiet kan jo som kjent bearbeide bilder slik at man får et tydeligere resultat.

Nja. På TV-serier kan de det, i virkeligheten er det ikke fullt så enkelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:13   #516
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nja. På TV-serier kan de det, i virkeligheten er det ikke fullt så enkelt.

Jeg tenkte vel mer på uttalelser fra fagfolk i denne sammenheng.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:16   #517
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg tenkte vel mer på uttalelser fra fagfolk i denne sammenheng.

Mener du at jeg ikke kan noe om billedredigering, eller mener du at fagfolk har uttalt at man kan bearbeide bildet? Og hva mener du med fagfolk? Politiet eller folk som jobber med billedredigering? Jeg har ikke lest noe særlig aviser i dag og skjønner ikke helt hva du mener.

Nå ser jeg at en norsk politimann har uttalt seg om saken, men hva han kan om fotoredigering vet jeg lite om.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:21   #518
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Og noen føler kanskje for å si hva de mener er irrelevant i en sammenheng. Det er vel lov, regner jeg med?

Hvorfor skulle det ikke være lov? Jeg trodde du kom med en kommentar til det som ble diskutert noen innlegg tilbake, så min kommentar var naturligvis til det (men hvis det ikke er tilfelle, synes jeg innlegget ditt var litt malplassert mtp at vi akkurat har diskutert bildet og dets opprinnelse).

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:22   #519
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg mener at det er uttalt av fagfolk innen politi etc. og at dette er noe de skal gjøre.

Bl.a. her:

Sitat:

Britisk politi skal bruke et ansiktsgjenkjennelse-program for å avgjøre om det er Madeleine McCann som er fotografert i Marokko for tre uker siden.

Sitat:

Den nylig avgåtte politioverbetjenten Finn Abrahamsen, som har fulgt Maddie-saken tett, sier til VG at bildene som er tatt i Marokko er interessante og at den dårlige kvaliteten på bildene er mulig å gjøre bedre.

- I Oslo-politiet sendte vi bilder til slik behandling til Storbritannia, for de har eksperter på å gjøre kornete bilder tydeligere, sier han.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=171427

Hvorvidt du kan noe om bilderedigering kan jeg selvsagt ikke uttale meg om. Jeg tenker mer på at dette ikke er noe jeg har tatt ut av luften etter å ha sett på CSI.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:25   #520
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvorfor skulle det ikke være lov? Jeg trodde du kom med en kommentar til det som ble diskutert noen innlegg tilbake, så min kommentar var naturligvis til det (men hvis det ikke er tilfelle, synes jeg innlegget ditt var litt malplassert mtp at vi akkurat har diskutert bildet og dets opprinnelse).

Det er helt i orden for meg om du synes det var en malplassert kommentar.
Jeg mener den like fullt og står ved at det for meg blir ganske irrelevant hvorfor bildet er tatt.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no