Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du bil?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Har du bil?
Ja 132 90,41%
Nei 6 4,11%
Nei, men har tilgang på bil (leier, får låne) 8 5,48%
Lekebil 0 0%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-23, 13:00   #61
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Har du bil?

Ja, kan ikke bo her på bygda uten bil. Men jeg skulle ønske jeg klarte meg uten bil, den er et stort pengesluk.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 00:16   #62
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bil?

To (store) biler. En gigantisk 6-seter elbil og en gammal bmw 520 stasjonsvogn dieselbil. Til vanlig kjøres elbilen, men vi har ofte bruk for to så det er veldig praktisk selv om vi helt sikkert hadde greid oss med en.. Den gamle har også manuelt gir så den skal straks benyttes til øvelseskjøring av vår eldste. Jeg kjører til jobb hver dag selv om det ikke er kjempelangt til jobb. Kollektiv spiser rett og slett for mye av dagen min til at det er aktuelt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 01:58   #63
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Vi har to toyotaer. En gammel Avensis og en ny bZ4X

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 06:57   #64
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du bil?

En bil. Vi har godt med kollektivtransport der vi bor, så den brukes ikke hver dag.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 10:10   #65
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Har du bil?

Ja. Ein "vår" bil og ein firmabil.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 10:27   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi har tre biler i hus. Det pleier å holde til fire personer.

Imponerende å ha plass til dem i huset.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 10:35   #67
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Vi har en elbil. Vi har hatt to biler da ungene vokste opp, mest pga logistikk, kanskje også litt for komfortens skyld. Nå er vi bare to voksne i huset, og vi trenger overhodet ikke mer enn én bil, selv om det tydeligvis er nokså ubegripelig for omgangskretsen vår. Noen virker nesten som om de bare skal se når vi kommer til å angre.

Vi solgte den ene bilen da mannen fikk jobb i gåavstand. Jeg bruker bilen til jobb. Det er ikke veldig langt, men kollektivtransport til min jobb er krøkkete.

Jeg tror de fleste her i byen har bil eller mener de trenger bil, og minst én. Det er jo egentlig ganske teit, og jeg skal ikke utelukke at det er en del av innbyggernes mentalitet, først og fremst. Når det er sagt, er diskusjonen om kollektivtransport en het potet, ikke bare nå, når den faktisk er gratis, men alltid. Det er et brennhett tema i politikken til enhver tid. Det ER ikke så lett med måten byen er oppbygget på. Å ta buss mellom bydelene er nesten ikke mulig. Det tar veldig lang tid å reise kollektivt, uansett hvilke løsninger som blir tatt i bruk.

Vi er storfornøyde med den ene bilen vår. Den er billig i bruk og miljøvennlig. Den brukes nok litt hver dag, men mest til småkjøring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 15:44   #68
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bil?

Vi har én bil og trenger ikke flere siden mannen tar kollektiv til jobb (som er både raskere og billigere enn å kjøre).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 17:06   #69
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bil?

Vi har to biler og datter har firmabil, så tre biler i en oppkjørsel med plass til kun en bil i bredden. Vi er ofte ute for å ommøblere bilene.

Vi har lenge hatt en tanke om å bytte ut begge bilene i en litt nyere, men får liksom ikke surra oss til å få gjort det. Både pris, leveringstid og at datteren fikk lappen har utsatt og utsatt prosessen. Jeg bruker aldri bil til jobb (eller i de tilfellene jeg må det, så bruker jeg jobbens biler), og svært sjelden på ettermiddag/helg.

Mannen jobber et sted jeg tviler på at det går buss til, og det er livsfarlig å sykle på strekningen, selv om det kanskje i teorien ville vært mulig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 13:51   #70
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bil?

Ja, vi har en passe stor Elbil. Gikk fra to til en bil i husstanden for et år siden. Trenger egentlig ikke to biler, så det var en lettelse å gå fra to biler som dekket forskjellige behov, til en som dekker nesten alt vi trenger og ønsker.

Jeg må dessverre kjøre bil på jobb på grunn av avstand og dårlig kollektivtilbud.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 13:52   #71
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du bil?

Vi har 2 biler, en BMW i3 (liten elektrisk) og en BMW X3 (stor bensinbil). Begge brukes mer eller mindre daglig, vi bor veldig usentralt.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no