Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Alternativ til hvitt på stuevegger?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 19:23   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Jeg liker hvit lin /varm lin(siste er jo ganske mørk) -

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 19:40   #22
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Dere virkelig insisterer på grått, altså! Tar jeg virkelig så feil?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 19:47   #23
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Jeg er ikke så glad i grått, men liker beige- og bruntoner. Sand, kanskje? Den har vi i stua. Jeg tror rød sofa kunne funke fint mot den.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:24   #24
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Sand kan kanskje funke. Jeg vurderte den til rommet mitt, men det tror jeg kanskje skal ha noe litt mørkere og litt brunere. Hvis jeg ikke klarer å finne en grønnfarge som blir riktig. Ny tråd!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:33   #25
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Jeg er så glad i Laurbær, at den har vi i to rom. Litt sånn olivengrønntone, men med mer svart i. Mørk grågrønn.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:45   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Jeg kan jo ingen ting om interiør, hva i huleste gjør jeg her?! :lister meg ut igjen:

__________________
2006 - 2012 - 2012

Sist redigert av Palmen : 09-12-13 kl 21:55.
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:49   #27
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Vi har sand på soverommet, den er kjempefin:-)

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:59   #28
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Du får gi beskjed viss du vil sjå Grå Harmoni eller Morgendis "live" på vegg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:44   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Dere virkelig insisterer på grått, altså! Tar jeg virkelig så feil?

Ikke jeg. Jeg syns grått er kjedelig ... :dukker:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:48   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ikke jeg. Jeg syns grått er kjedelig ... :dukker:

Det kommer jo helt an på hva slags møbler du har og hva som henger på veggene. Jeg synes beige og gultoner er helt feil til rødt, og svaret mitt tok utgangspunkt i den røde sofaen hennes.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:49   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Du får gi beskjed viss du vil sjå Grå Harmoni eller Morgendis "live" på vegg.

Ja takk! :skal-male-gangen:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 00:01   #32
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Dere virkelig insisterer på grått, altså! Tar jeg virkelig så feil?

Nei du tar ikke feil. Alle insisterer på grått fordi det er det alle maler nå. De som malte caffe latte for en del år siden, som deretter malte eggehvit og siden enda hvitere maler grått eller greige nå.

Jeg synes gråfarger lett blir kalde. Greige er ikke kald, men jeg liker ikke de mørke tonene fra det grå i den.

Velg en fargetone du synes er fin.

Om jeg skal få lov å synse litt så synes jeg ikke du virker som en grå-dame. Jeg tenker varme og farger når jeg tenker på deg, men der kan jeg jo ta feil.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 04:01   #33
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi har en gråaktig lys farge med snev av lilla som skifter farge med lyset ute. Den er utrolig behagelig. Tåkedis heter den.

Vi har tåkedis i stua og synes den er veldig kald. Kjøpt i desperasjon og jeg angrer. Den er dog fin i dunkelt lys. Vi har forøvrig syd-vest vendte vinduer i stua hvis det har noe å si.
Jeg synes forøvrig magnolia er en fin farge, men lys vil du jo ikke ha.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 04:27   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Jeg synes fargen som er der var fin jeg. Jeg ville ikke malt i grått.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 08:00   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Egentlig så tror jeg at jeg har villet valgt en ganske lys farge med litt brunt i om jeg ikke har vært så glad i grått som jeg er.

Green Room til Butinox har endel fine farger synes jeg.


__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 08:01   #36
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Her har du jo farger med grønnskjær også - ref grønntråden din.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 09:20   #37
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Adrienne, bare vent til jeg lager tråd om kjøkkenoppussinga...

Jeg liker farger, men jeg tenker at jeg har også såpass mye farger på sofa, puter, pledd, bilder og bøker at det kan bli litt "bråkete" med for sterke farger på veggene også. Jeg hadde egentlig tenkt grønn sofa, og lurte på noe helt lyst moseaktig på veggene, men med rød sofa tror jeg det blir litt for sv-logo, lizm.

SV-logo!

Men det du sier om bråkete: jeg synes hvitt/eggehvitt gjør alt mye mer bråkete når det er mye farger på ting ellers. Jeg synes litt mørkere farger som f.eks. grått (eller "greige" som de viser over her) virker samlende på det visuelle. Nå har jo vi en nokså sprek farge (=fiolett) på stua, men selv den synes jeg gjorde stua mye mer helhetlig enn den fæle eggehvite fargen som var der fra før. Rotet ser litt mindre fremtredende ut også.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 09:22   #38
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Evt en mørk brun fondvegg bak den røde sofaen, og mosegrønn/oliven el.l. på resten av veggene?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 10:34   #39
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Men altså, det finnes gråfarger som ikke er grå som er mye finere en caffe latte og andre beige/brune farger som lett kan virke gule.

Hvis du legger et grått fargekart på den fargen jeg nevnte så ser du at det er en varm farge som passer veldig fint til brunt og rødt og den er overhode ikke grå. Jeg brukte veldig lang til på å finne og et kriterie jeg hadde var at det hverken skulle være grått eller lin/beige eller gult!

På Flugger kan du forresten sende etter små fargeprøver du får i posten etter noen dager. Hvis du virkelig ikke vil bomme på farge så sjekk først med lysforhold osv.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 11:12   #40
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Eggeskall er jo veldig gul da, jeg synes den er grusom. :dukker:

Veldig enig. For meg som ikke orker antydning til gult er eggeskall helt fullstendig feil. Det er jo dog veldig forskjellig hvordan man oppfatter farger.

Vi har tåkedis på kjøkkenet og er kjempefornøyde. Den er ganske rik, ikke nøytral på noen måte, men den er så vakker når den forandrer seg ettersom hva slags lys som er i rommet. Jeg ville dog vært skeptisk til å male hele stua i den, men det kommer jo an på hvor mye dagslys man har.

Til sommeren maler vi stua vår og da blir det tre vegger i "Refleksjon" og en vegg i grønnfargen "Lauvbær". Gleder meg allerede.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no