Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ny type bursdagsfeiring?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-13, 12:56   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Ny type bursdagsfeiring?

Er dette veien å gå for flere skoler kanskje?
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3637647.ece

Jeg ser at det helt klart er med på å få ned kostnadene ved bursdagene. Både for foreldrene til bursdagsbarnet og gjestene.
Og i tillegg så er det jo veldig inkluderende.

Men dette vil vel bare fungere i noen år? Etterhvert som barna blir eldre så må vel bursdagsbarnet selv få velge om det ønsker så stor feiring?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 13:03   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Jeg synes ikke dette er noen god løsning. Jeg mener barna har mye glede av å få invitere til egen feiring, få gaver og kjøpe gaver til andre, så at FAU skal lage en så streng norm for hva som er godkjent feiring, synes jeg er feil.

Nå ser det ut til at denne skolen har strevd med lite inkluderende bursdagsfeiringer. Det er ikke tilfelle hos oss, så her er det i hvert fall ikke behov for å lage så mange regler.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 13:13   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Eg kunne ikkje tenkt meg denne løysinga. Om det er så at skulen sliter med lite inkluderande bursdagsfeiringa, bør foreldre gå litt i seg sjølv i staden. I artikkelen seier faren at ein 6-7 åring ikkje klarar å sjå konsekvensane av å utelata nokon, men det er tross alt foreldra som legg føringa her.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 13:15   #4
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Jeg får intrykk av at dette er basert på gode internsjoner, men jeg synes det legger litt for mye føringer og tar litt for lite hensyn til hva som passer den enkelte elev og familie.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 13:20   #5
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Det var en far som hadde kommentert i kommentarfeltet nederst at dette var en ordning som ikke passet så bra for hans sønn som ikke taklet store forsamlnger svært godt, og reagerer med å trekke seg unna og gjemme seg. Derfor passer det best for hans sønn å få lov å ha en liten bursdag med max 10 stykker som han kjenner godt, slik at han likevel kan føle seg spesiell og være midtpunktet uten å bli hemmet av sin sjenerthet og mistilpasshet i store forsamlinger. (Gjengitt fritt etter hukommelsen).

Jeg synes denne faren har et godt poeng for såvidt. I utgangspunktet er dette en god ordning som inkluderer alle og sørger for at alle barna blir husket på og ikke føler seg utelatt, MEN det er da en litt dårligere ordning for de som har det sånn som sønnen til denne faren. Jeg husker godt at jeg hadde det litt sånn da jeg var liten også, men overhodet ikke så sterkt som det hans far beskrev. Jeg kjenner det er litt dumt at denne sønnen og hans like på en måte blir "de nye ekskluderte" så måte.

Og så tenker jeg på det at man har en sånn "samlebursdag" hvor alle som har bursdag den måneden skal feires på en gang, samtidig som man jo blir "nektet" å ha egen bursdagsfeiring i tillegg. Man blir altså litt "frarøvet" det faktum at det er en egen helt spesielle dag, noe som jo er viktig for barn i barneskolealder.

Ut fra et inkluderingsperspektiv, og øknomisk perspektiv, er ordningen kjempebra, men det er altså mange andre ting som også taler mot at dette er en litt sånn passe heldig ordning. Vanskelig å være kategorisk for eller imot kjenner jeg.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 13:27   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Jeg er usikker. Jeg syns gaveideen var super. Jeg syns det er helt tullete å skulle kjøpe femti gaver til femti kroner hver gjennom året. Utrolig mye ræl, og en ordentlig gave er bedre.
Men feiringen er jo en type feiring som ikke ville passe alle. Feks de som blir mobbet eller plaget av noen må det være vanskelig å måtte feire dagen med de som er mobbere? Eller som skissert av en far, de som ikke liker store sammenkomster.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 13:31   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Jeg kan ikke tro noe annet enn at folk vil ha små, private bursdagsselskaper i tillegg til dette. Hvor de dropper å ta hensyn til inkludering. Dette har jeg liten tro på. (Min yngste ville elsket dette, mens min eldste ville hatet det og trolig nektet å delta.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 13:32   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Jeg skjønner at intensjonen er god, men er veldig glad det ikke er "forbudt" å feire etter eget ønske her. Både fordi det for enkelte blir for stor forsamling, fordi det blir upersonlig. Med én gave blir det ikke så stir forskjell på egen og andres bursdag heller. Min sønn, som ikke har familie her får ett selskap, og det er klassebursdag. Utrolig kjipt om han ikke skulle få lov til å ha en eneste privat fest. Jeg tror dette er noe som etterhvert vil skli ut og at folk har selskap ved siden av i tillegg. Og da forsvinner mye av hensikten.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 13:39   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg kan ikke tro noe annet enn at folk vil ha små, private bursdagsselskaper i tillegg til dette. Hvor de dropper å ta hensyn til inkludering.

Det tror jeg også. Så kan man jo spekulere på om det offentlig organiserte fellesselskapet gjør det særlig mye bedre for de ekskluderte å bli ekskludert fra det "egentlige" bursdagsselskapet.

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Min sønn, som ikke har familie her får ett selskap, og det er klassebursdag. Utrolig kjipt om han ikke skulle få lov til å ha en eneste privat fest. Jeg tror dette er noe som etterhvert vil skli ut og at folk har selskap ved siden av i tillegg. Og da forsvinner mye av hensikten.

Man kan jo ikke nekte folk å ha private selskaper hjemme hos seg selv. Det er jo helt umulig at skolen skal kunne nekte folk det - for ikke å snakke om å håndheve et slikt forbud.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 13:51   #10
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Nei, de kan jo ikke nekte, men det er tydelig "frowned upon". I tillegg blir man jo da den som ekskluderer.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 14:00   #11
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Og hvorfor deles det opp i gutter og jenter? Jeg forstår at det er "vanlig", men jeg synes ikke det oppfordrer til gode vennskap på tvers av kjønn når man gjør det sånn.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 14:02   #12
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Og hvorfor deles det opp i gutter og jenter? Jeg forstår at det er "vanlig", men jeg synes ikke det oppfordrer til gode vennskap på tvers av kjønn når man gjør det sånn.

Jeg synes også at dette er en kjip måte å dele inn på, men det er vanskelig å finne noen bedre, tror jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 14:02   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Nei, de kan jo ikke nekte, men det er tydelig "frowned upon". I tillegg blir man jo da den som ekskluderer.

Ja, det blir man, og det er jo fort vekk et like stort problem som før, var mitt poeng.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 14:14   #14
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det blir man, og det er jo fort vekk et like stort problem som før, var mitt poeng.

Ja, Nettopp!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 15:37   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg kan ikke tro noe annet enn at folk vil ha små, private bursdagsselskaper i tillegg til dette. Hvor de dropper å ta hensyn til inkludering. Dette har jeg liten tro på. (Min yngste ville elsket dette, mens min eldste ville hatet det og trolig nektet å delta.)

Det vil jeg også tro. Debatten har gått i lokalavisen noen dager, her er fra et innlegg fra jenta i artikkelens far:

Sitat:

Der hvor det er viktig at alle barna blir sett og får samme mulighet, og hvor bursdagsarrangementene blir så voldsomme at foreldre blir "ruinert". Her er det jo typisk et spleiselag mellom 3-5/6 foreldrepar. I praksis har man jo egne bursdager for familie + de nærmeste vennene også tenker jeg?

Så egentlig er hele opplegget rimelig ubrukelig. Men initiativet er bra da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 19:38   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg kan ikke tro noe annet enn at folk vil ha små, private bursdagsselskaper i tillegg til dette. Hvor de dropper å ta hensyn til inkludering. Dette har jeg liten tro på. (Min yngste ville elsket dette, mens min eldste ville hatet det og trolig nektet å delta.)

Tror nok det vil blir vanlig ja.

Og hvor interessant er det når man skal delta i en haug bursdager som er akkurat de samme, med masse folk (upersonlige) og der bursdagsbarnet nødvendigvis ikke har noe forhold til de fleste som er der.

Blir litt sånn "kommunistbursdag" over det hele også. Ingen skal heller få lov til å ha det bedre på bursdagen sin enn andre. Hvor interessant er bursdager når du alltid skal feire den sammen med andre (der den andre kanskje er "mer populær" på skolen?), det er samme stedet som alle de andre osv....

Når det gjelder ekskludering og priser på gaver sitter jeg med inntrykket av at de fleste skoler der vel allerede sier at f.eks. alle av samme kjønn i klassen skal bes, og at det f.eks. er 50 eller 100 kr som maks.

Når man her snakker om at at man unngår å ha 50 bursdager, så lurer jeg på om det er spesielt vanlig så mange steder at hele trinnet skal bes? Hvis man har forventninger til at når en unge har bursdag, så skal alle på skolen på samme trinn måttes bes for å unngå ekskludering, så går jo det hele litt vel langt...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 19:50   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Tja, jeg hadde nok likt en sånn ordning. Regner med de fleste har bursdagsopplegg i tillegg på selve dagen. Da ikke med barn fra klassen, men med familie og andre venner/naboer.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 19:57   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

God tanke, fine intensjoner, men jeg vil tro at det istedenfor å forebygge ekskludering vil legitimere å ha bursdagsselskaper for de man vil i tillegg. Med mindre dette er en helt uvanlig idealistisk foreldregruppe.

Men spleising på en stor ting istedenfor bøtter med ræl støtter jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 20:02   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Gode intensjoner? Tja. Jeg synes det blir naivt og meningsløst. Vi kan ikke kontrollere alt. Det nytter ikke å tvinge bursdagsfeiringen inn i faste former for å unngå såre følelser. Som både Toffen og Skilpadda sier så vil folk omgå det ved å ha en bursdag nr 2 i tillegg. Skal man gjøre noe med ekskludering tror jeg mer på å ta det opp gjentatte ganger med foreldre. Lærer må presisere det på foreldremøter. Foreldre må sammen bli enige om at ingen skal ekskluderes.

Vi hadde en episode på skolen til gutten min nylig, hvor bursdagsbarnet håndplukket gjestene sine. Dette reagerte foreldre i klassen på, og det ble tatt opp med foreldrene til jenta. Klar beskjed om at deres barn ikke deltok i en bursdag hvor enkelte ble holdt utenfor. Det funket som bare juling.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 20:25   #20
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Jeg synes det er et godt tiltak med tanke på ekskludering. Det er naivt å tro at noen ikke blir såret av å bli utelatt fra et bursdagsselskap eller å overlate ansvaret med å be gjester til en 8-åring. Jeg synes det er foreldrenes ansvar å lære barna opp i å inkludere alle. Det betyr ikke nødvendigvis alle på et trinn, men alle jentene eller alle guttene i klassen synes jeg bør bli bedt når de er så små. Klart jeg skjønner at noen vil ha små bursdagsfeiringer og vil føle det påtvunget, men både som mor til en som ble ekskludert og som lærer som ser mange som blir ekskludert, mener jeg at bursdagsfeiringer hvor alle er inkludert er flotte greier.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no