Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hjelp, vi skal ha barnedåp! (igjen)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-12, 18:28   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp, vi skal ha barnedåp! (igjen)

Ja, vi skal ha barnedåp og blir 29 små og store. Tanta til mannen har vært så hyggelig og tilbudt seg å lage suppe til alle sammen (Hurra!). En kjøttsuppe med bønner og svineknoke. Den skal visstnok være veldig god og mettende. Hva passer til en slik suppe, tror dere? Kan jeg bake foccacia til eller blir det helt feil. Er det noe annet enkelt og godt vi kan supplere med?

Også dåpskake. Tidligere har vi bestilt en kake fra et bakeri, men jeg tror jeg skal prøve å fikse selv denne gangen. Jeg har jo bokstavutstikkere og alt ting (skal se jeg endelig får bidra i en av kaketrådene, hvilken av dem gjenstår å se). Men hva har man inni selve kaka? :blank: Jeg er glad i valnøtter, hva kombinerer man slikt med i tilfelle? Eller er det noe annet som passer bedre?

Hvilke kaker forventer dere å finne på et festbord? Hva må være der? Holder det med kaker eller bør vi ha en form for dessert også? Vi har festen i ett så det er ingen som kommer kun til kaker. Alle får alt.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 18:31   #2
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp, vi skal ha barnedåp! (igjen)

Jeg tror jeg hadde hatt loff og godt flatbrød til. Kakebordet er desserten. Dog hadde jeg neppe bakt så mye selv..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 18:37   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, vi skal ha barnedåp! (igjen)

Jeg hadde nok gått for flatbrød til sånn suppe.

Ikke nødvendig med dessert.

Forventer ikke noe på forhånd ang kaker, men stort sett ser man vel
Verdens Beste
Ostekake
Fromasjkake
Sjokoladekake
Suksessterte

i tillegg til selve dåpskaken.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 18:42   #4
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, vi skal ha barnedåp! (igjen)

Flatbrød og loff, det høres veldig riktig ut. :Noterer:

Ostekake må vi ha ja. Hvor mange kaker til 30 stk. Ganske mange barn. Holder det med fem kaker og et fruktpinnsvin? Kanskje vi kan ha litt is i tillegg?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 20:11   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, vi skal ha barnedåp! (igjen)

Min første tanke var ulike typer flatbrød, evt godt hjemmebakt brød eller rundstykker i tillegg, kanskje.

Bringebær liker jeg å fylle kake med. Det er noe de fleste liker.

Ville i alle fall hatt en sjokoladekake siden det kommer mange barn. Verdens beste er godt, men noe jeg sjeldent ser synes jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 22:30   #6
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, vi skal ha barnedåp! (igjen)

Ja, sjokoladekake er et must! Jeg fant en annen festkaketråd og så at kranskekake er populært. Det liker jeg så det fant jeg ut at jeg må ha.

Så da er jeg oppe i fire kaker og det blir altså sjokoladekake, suksessterte, ostekake og dåpskake. I tillegg tenker jeg is, fruktpinnsvin og kransekake.

Det blir vel nok?

Nybakt brød er ikke så dumt, men det blir kanskje litt mye styr når man skal bake kaker i tillegg. Jeg må se hvor mange kaker jeg klarer å lure bort først. Det er godt med brød da.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 22:35   #7
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, vi skal ha barnedåp! (igjen)

Bak rundstykker og frys ned, så er det bare å ta opp på selve dagen

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 22:57   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, vi skal ha barnedåp! (igjen)

Det holder nok med de kakene, ja. Barna spiser ofte ikke så mye heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no