Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ang. ekte juletrær!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-11, 21:14   #1
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ang. ekte juletrær!

I år ønsker vi jentene i familien å ha et ekte tre, men mannen sverger til vårt gamle tre av plast. Han sendte meg nettopp denne linken for å overbevise meg
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3289080.ece
Vi har i endel år brukt plast pga eldstejentas allergi. Hun er nå helt fin.
Er det noen som har opplevd uvelkomment besøk?
Jeg kan ikke huske det da vi hadde et ekte tre.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 21:19   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Er det noen som har opplevd uvelkomment besøk?
Jeg kan ikke huske det da vi hadde et ekte tre.

Nei, du husker vel ikke noe du ikke har sett.

Men flesteparten av dine nye «leieboere» vil du neppe legge merke til.
- De fleste er jo så små at man ikke ser dem med det blotte øyet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 21:24   #3
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, du husker vel ikke noe du ikke har sett.

Men flesteparten av dine nye «leieboere» vil du neppe legge merke til.
- De fleste er jo så små at man ikke ser dem med det blotte øyet.

Flesteparten sier du Når det kommer til slikt så er synet mitt ekstremt godt.
Men jeg tror vi går for ekte i år om ikke da mannen finner frem flere ekle linker.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 21:51   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

Har aldri hatt uvelkomne gjester i treet, nei.


(bortsett fra lillebror da han var halvtannet år, da. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 00:19   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

Vi har aldri hatt gjester i treet, men foretrekker edelgran pga allergi i familien.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 00:22   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

Usj, slikt vil eg ikkje lese!

Eg kan ikkje tenke meg jul utan julelukt frå treet.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 00:50   #7
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg kan ikkje tenke meg jul utan julelukt frå treet.

Du kan jo pynte treet med Wunderbaum med granlukt? *løsningsorientert*

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 00:52   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

Opprinnelig lagt inn av fimba, her.

Du kan jo pynte treet med Wunderbaum med granlukt? *løsningsorientert*

Eller spraye med grønnsåpe

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 00:53   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

Opprinnelig lagt inn av fimba, her.

Du kan jo pynte treet med Wunderbaum med granlukt? *løsningsorientert*

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Eller spraye med grønnsåpe

Eller bare bruke vanlege juletre og prøve å fortrenge at eg har lese om kva som rører seg mellom greinene.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 01:32   #10
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

har hatt edderkopper i treet, men det gjør meg ikke noe. Alle andre kryp som måtte befinne seg der, de vil jeg helst ikke vite om.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 07:19   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

"Blant annet kan du se såkalte Barlus, som ligner på små ananaser."

Små ananaser høres fint ut - litt eksotisk blant de norske flaggene og de strikkede julekulene.

Det fulgte med noen ørsmå edderkopper i vårt tre en gang. Jeg syntes ikke det var veldig stas (liker i grunn ikke edderkopper), og skrellet treet for pynt og ga det en grundig dusj ute. Jeg så mindre til edderkoppene etter det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 07:20   #12
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

Jeg har enda ikke sett en eneste overskrift der noen har bltt drept eller innvadert av juletreutyskene, så et juletre er nok tryggere enn biler, fly, mel, Bombayserien fra Skeidar og en del annet.

Om ti år er det nok derimot masse forskning som viser tiil skadelige avgasser fra kunstige plasttrær

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 08:14   #13
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang ekte juletrær!

Jeg slipper så mye annet rart inn så jeg ser ingen grunn til å nekte juletreet innpass bare på grunn av noen småkryp.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 08:40   #14
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. ekte juletrær!

Vi har alltid ordentlig tre og har aldri sett så mye som en bitte liten edderkopp. Det bekymrer meg overhodet ikke heller. Om det skulle være noen.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 08:44   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. ekte juletrær!

Jeg har gitt mannen beskjed om at der er lite vits i å sende meg flere slike linker. Vil ha ekte i år

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 08:44   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. ekte juletrær!

Altså, tar man inn noe fra naturen må man regne med litt småkryp. Det er ikke farlig. Vi har plasttre på grunn av allergi og fordi vi ofte er borte i julen, men ikke på grunn av småkrypfrykt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 08:48   #17
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. ekte juletrær!

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Altså, tar man inn noe fra naturen må man regne med litt småkryp. Det er ikke farlig. Vi har plasttre på grunn av allergi og fordi vi ofte er borte i julen, men ikke på grunn av småkrypfrykt.

Allergi var også årsaken til at vi i flere år hadde plast Og mannen synes det var svært så greit, men jeg savnet det å skulle gå på juletrejakt. Det¨å skulle finne det fineste treet.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 08:49   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. ekte juletrær!

Og plutselig titter jeg fram mellom glitteret:

Sitat:

Du kan se noen, men da må du se veldig godt etter, sier han.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 08:59   #19
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. ekte juletrær!

Du får gjøre som jeg gjør med vårt juletre. Etter at det er satt i fot hiver jeg over noen bøtter med grønnsåpevann etterfulgt av noen bøtter med rent vann. Treet blir så rent og pent såh. Og det fjerner kanskje noen av krypene også.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 09:35   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. ekte juletrær!

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Etter at det er satt i fot hiver jeg over noen bøtter med grønnsåpevann etterfulgt av noen bøtter med rent vann.

Og om krypene ikke faller av, får man i det minste om ikke pene så i hvert fall rene småkryp i hus.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no