Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Årets påskeegg?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 22:38   #21
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Me har dei minste pappegga (brukes år etter år) og oppi er det litt godteri. Fra i år av har eg tenkt å gjera som mamma gjorde med oss, og legga egget i sengeenden under dyna. Ingen ting var bedre enn å åla seg nedover i senga, og strekka ut tærne til ein kjente egget. Det blir vel påskafta morgen dei får.

Gaver høyrer jul og bursdag til her i huset.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 23:26   #22
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Her er det 5 egg av forskjellig str som påskeharen henter i kjelleren hvert år, de fylles med leker, godis og nyttige ting.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 23:35   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Ungene får kolibriegg oppi, det er jo et must. Og litt smågodt og forskjellig, det varierer. Jeg skal selvsagt også ha påskeegg men siden føkkings Nidar har sluttet å selge marsipanegg UTEN sjokolade på må jeg lage min egen marsipankonfekt. Så i mitt egg blir det altså hjemmelaget marsipankonfekt, evt. Ritter sport med marsipanfyll (den er melk- og eggefri) og noe mørk sjokolade eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 23:41   #24
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Her får de et mellomstort flott egg med godis fylt til randen. Gaver hører jul og bursdag til :-) også blir de storesøstre rundt påsketider, så det må jo være stas

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 00:17   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Poden liker ikke så mye godteri. Nesten bare melkesjokolade. Eller bare det, akkurat nå kommer jeg ikke på noe annet han liker. Lenge likte han ikke godteri i det hele tatt. Da fikk han blant annet små pakker med makrell-i-tomat i påskeegget. I år blir det også noen sånne småpakker med pålegg, og melkesjokolade.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:18   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Er det mer og mer normalt å gi mer eller mindre store gaver til påske, eller er det bare jeg som føler at den treden utarter?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:38   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg kjøpte metallegg på Kremmerhuset i fjor. Eller etter påska i forfjor, kanskje det var. Uansett - gjenbruk! Me loves.

Vi gjenbruker pappeggene. (Søren, jeg ANER ikke hvor Knerten sitt ble av! Håper det dukker opp, det ødelegger rett og slett noe av tradisjonen om det ble borte etter første året! Bortsett fra at jeg fikk ikke kjøpt det til ham selv, det er det svigermor som har gjort. Men den kamelen har jeg svelget, så da må jeg bare finne det igjen!)

Jeg har fortsatt mitt som jeg hadde som barn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:39   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det mer og mer normalt å gi mer eller mindre store gaver til påske, eller er det bare jeg som føler at den treden utarter?

Den trenden har ikke jeg sett noe til. Ja, vi legger en påskepynt oppi egget, men det er snakk om en liten ting, hverken stor eller dyr.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:02   #29
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Her gjemmer påskeharen hvert sitt påske egg rundt i huset når vi handler påskeaften. Så når vi kommer hjem så må ungene lete. H*n har gjemt de i komfyren, vaskemaskinen, under senger etc. Lur påskehare.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:48   #30
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Påskeharen gjemmer middels/små påskeegg av papir med godteri på skjærtorsdag.

Null leker, og null påfyll.

Mitt eget påskeegg fra barndommen står til pynt, det fylles ikke opp engang.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:52   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det mer og mer normalt å gi mer eller mindre store gaver til påske, eller er det bare jeg som føler at den treden utarter?

Har ikke sett noe til den trenden, men jeg har sett tendens til større og større påskeegg, selv til ganske små barn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 18:18   #32
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Gaver, altså? Mine unger har aldri fått gaver til påske, og kommer ikke til å få det heller.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 19:13   #33
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Mine får påskeegg på påskeaften, med godteri oppi.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 20:58   #34
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi gjenbruker pappeggene.

Jeg hadde også planer om det, men fant ut at det var kjekt med egg som kan vaskes. Minien har en tendens til å spytte ut det han ikke liker - gjerne i godteposen - så det blir klissete kan man si.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 20:59   #35
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Vi gir smågaver. Kansje et Schleich-dyr, såpebobler og tegnesaker. Vi gir påskeegget på påskeaften, så det er ikke snakk om godteri hele påsken. Det som er i egget tilsvarer det de får til barne-tv på lørdag. Jeg vil heller gi noen smågaver enn flere porsjoner med godteri.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 21:15   #36
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Her skal påskeharen gjemme mange små plastegg som er fylt med div godis. Ungene har hver sin skjønne påskekurv som de sanker egg i.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:48   #37
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Her i huset lar vi ungene gå bananas på Godishusets smågodt en gang ila påsken, så er vi ferdig med det.

Også bruker vi resten av påsken på å være ute sammen og bruke opp alt sukkeret.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 00:11   #38
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Her fylles påskeeggene med forskjellig godis som ungene liker. Forandrer seg litt fra år til år.
Vi leker at påskeharen har gjemt de en plass i det huset vi er i når det er påske, slik at de må lete etter det.
Mange år siden de trodde på påskeharen selvsagt, og de stønner over moren sin som like påståelig hvert år sier det er påskeharen som har gjemt eggene, men tror de synes det er litt morsomt også.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 10:59   #39
Andrea03
Nybegynner
 
Andrea03 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trøndelag.
Innlegg: 13
Andrea03 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Mamma har innført en koselig tradisjon jeg akter å føre videre.
Når påska har begynt har påskeharen vært hos oss hver morgen. Det ligger da en lapp på bordet:
"Påskaharen har vært her. Let på stua/kjøkkenet/eller et annet rom. Hilsen Påskeharen."
Og så leter vi etter egget før vi så koselig påskebarneTV og spiste godteri. Fikk litt godteri i egget som vi lette etter hver morgen istedet for et stappfult et en dag.
Kommer til å føre dette videre for jeg husker det var så stas å være barn i påska da påskeharen hadde vært her.
Har også lyst til å innføre at vi alle går en tur på f.eks påskaften, griller pølser på bål osv og at ungen(e) leter etter påskeegget i skogen. Får se hva det blir til når Lille blir større.

I år er det nok bare sambo som får påskeegg. Lille har fått sitt første påskeegg men foreløpig blir det nok bare smokken inni det. Det morsomste er vel å leke med det i år.
Jeg skal kjøpe et gigastort påskeegg til sambo som jeg skal fylle med undlingsgodteriet hans, en film, gavekort på romantisk middag og sånt. Gjorde det samme i fjor også, og det akter jeg å fortsette med. Elsker å overraske, og så er det jo en unnskyldning tilå kapre litt alenetid med han når han får et gavekort på kjærestekveld med koselig film og middag.

__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
-James Dean
Andrea03 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 20:48   #40
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Årets påskeegg?

Vi har brukt de samme påskeeggene i flere år, men nå er de borte vekk. Aner ikke hvor de har blitt av? Jeg har sikkert vært litt for ivrig med rydding og kastet de uten å sjekke innholdet.

Men jeg var på Nille i dag å kjøpte noen nye påskeegg, Freia eventyr melkesjokolade, masse spennende påskegodt og selvfølgelig marsipan.
De hadde tilbud på Anthon Dahl (er det riktig mon tro?) marsipanbrød, 5 pk. til 15,- og eventyrsjokkisen til 30,-. Åh, jeg er en godtegris og eeeelsker marsipan, men med lavkarbo omleggingen blir det lite av den sorten. Men til meg selv skal jeg lage hjemmelaget marsipan med sjokoladetrekk, nam, nam...da mangler jeg bare ett lite påskeegg.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no