Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 16:27   #521
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg har lest de VG-saken nå, men det er allikevel ikke så enkelt. Jeg benekter ikke at de skal prøve å gjøre noe med bildene, men det er langt i fra sikkert at de får et spesielt tilfredstillende resultat.

Grunnen til at jeg trakk inn TV-serier er fordi mange tror at slik de gjør på CSI f. eks. er mulig i virkeligheten, og det er det ikke. Og man kan lett få inntrykk av at det er en liknende operasjon politiet har tenkt til å gjøre i denne saken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:28   #522
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har lest de VG-saken nå, men det er allikevel ikke så enkelt. Jeg benekter ikke at de skal prøve å gjøre noe med bildene, men det er langt i fra sikkert at de får et spesielt tilfredstillende resultat.

Grunnen til at jeg trakk inn TV-serier er fordi mange tror at slik de gjør på CSI f. eks. er mulig i virkeligheten, og det er det ikke. Og man kan lett få inntrykk av at det er en liknende operasjon politiet har tenkt til å gjøre i denne saken.

Aha!
Da er jeg med. Og selvsagt enig.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:29   #523
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det er helt i orden for meg om du synes det var en malplassert kommentar.
Jeg mener den like fullt og står ved at det for meg blir ganske irrelevant hvorfor bildet er tatt.

Du misforstår.

Det er kanskje ikke så rart at jeg trodde innlegget var rettet mot oss som faktisk nettopp har diskutert akkurat det du kommenterer?

Innlegget i seg selv, altså budskapet, var ikke malplassert slik jeg ser det. Jeg er helt enig med deg i at alt som kan være til hjelp for politiet er good stuff!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:30   #524
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg tror jeg misforstår det meste i dag. :innser:

Det var mest ment som en kommentar fra sidelinjen. Og litt mer navlebeskuende ("Her er mine tanker om dette!") enn hva godt er, sikkert.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 17:06   #525
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...e_id=1770&ct=5

Det ser dessverre ikke ut som om det er Madeleine.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 17:36   #526
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Javell. Om du sier det, så.

Jeg har bare sett så mange lyse unger i Nord-Afrika, at jeg aldri hadde reagert på en lys liten jente på ryggen til en berberdame. Spesielt ikke når damen øyensynlig er berber, fordi de har ofte lysere gener pga vikingene, enn arabere.

Og fra linken om hvem jenta på bildet var:

Sitat:

"The people are Berbers and they come from a different stock than people in the south of the country. Bushra's father is just a farmer so he would not have read the newspapers."

Nabbe, du skulle vært etterforsker

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 19:14   #527
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...e_id=1770&ct=5

Det ser dessverre ikke ut som om det er Madeleine.

Uff, så fryktelig synd! Tenk for en berg og dalbane foreldrene må være i når slike håp blir knust!

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 19:30   #528
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Bare man ikke er enig med deg, hopper du opp med boksehanskene med en gang...

Jaha?
Så det at man får et visst inntrykk, betyr boksehansker? Ja, ja, du om det.
Akkurat nå synes jeg mest synd på Madeleines foreldre. http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/26/513279.html

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:07   #529
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Men hvorfor reagerer du så kraftig egentlig? Er det urettferdig ovenfor de hvite? Eller er vi diskrimeinernde ovenfor de mørke?

Det er vel ikke nabbe som reagerer kraftig her, derimot andre, as usual.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:38   #530
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Nå har jeg studert på bildene i over 40 minutt. Ja jeg mangler rett og slett liv!

Men må si at jeg ser faktisk forskjellige bilder. Jenta på første bildet, håret hennes har sideskill. Men jenta på bildet nr 2 har pannelugg. Øyene hennes på bildet nr 1 er mye større enn bildet nr 2. Det synes pga skyggen er mye større selvom bildet er tatt langt i fra. Mens på bildet nr 2 har øyene blitt mindre selvom bildet er tatt mye nærmere.
Avstand mellom nese og munn er forskjellige i fra bildet 1 og 2! På bildet 1 er avstanden lenger selvom bildet er tatt langt i fra.


Bildet nr 1 er damen mye større og har store bilringer, og større hengepupper selvom bildet er langt i fra så er dette svært tydelig.

Men på bildet nr 2 selvom dem har tatt bildet så nærme så har puppene krympet og magen krympet. Regner med hun ikke har tatt noe plastikk oprasjon siste mnd.
Pluss at kroppsholdningen på bildet nr 2 viser en yngre dame enn på bildet nr 1.

Dette er nå min mening etter jeg har studert bildene.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).

Sist redigert av Azi : 27-09-07 kl 11:24. Årsak: Måtte legge til noe
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:54   #531
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Nå har jeg studert på bildene i over 40 minutt. Ja jeg mangler rett og slett liv!

Men må si at jeg ser faktisk forskjellige bilder. Jenta på første bildet, håret hennes har sideskill. Men jenta på bildet nr 2 har pannelugg. Øyene hennes på bildet nr 1 er mye større enn bildet nr 2. Det synes pga skyggen er mye større selvom bildet er tatt langt i fra. Mens på bildet nr 2 har øyene blitt mindre selvom bildet er tatt mye nærmere.


Bildet nr 1 er damen mye større og har store bilringer, og større hengepupper selvom bildet er langt i fra så er dette svært tydelig.

Men på bildet nr 2 selvom dem har tatt bildet så nærme så har puppene krympet og magen krympet. Regner med hun ikke har tatt noe plastikk oprasjon siste mnd.
Pluss at kroppsholdningen på bildet nr 2 viser en yngre dame enn på bildet nr 1.

Dette er nå min mening etter jeg har studert bildene.


Det er vel nye bilder etter britiske journalister oppsøkte landsbyen? Slik forstod jeg det iallefall.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:55   #532
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Med bildet nr 1 mener jeg det "gamle" bildet og bildet nr 2 er de nye bildene som ble lagt ut idag.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:57   #533
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Men hun var jo svært lik, da! Riktignok myste hun mot sola på bildet..men fy søren...jeg hadde også tenkt Maddie hvis jeg hadde sett henne..en liten hårklipp på Maddie, så hadde de vært svært like.....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:59   #534
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Men hun var jo svært lik, da! Riktignok myste hun mot sola på bildet..men fy søren...jeg hadde også tenkt Maddie hvis jeg hadde sett henne..en liten hårklipp på Maddie, så hadde de vært svært like.....

Jeg synes ikke hun ligner i det hele tatt. Ikke mer enn hvilken som helst andre jenter av samme alder og med samme farger og sveis.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 11:01   #535
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes ikke hun ligner i det hele tatt. Ikke mer enn hvilken som helst andre jenter av samme alder og med samme farger og sveis.

Helt enig, synes ikke hun lignet i det hele tatt!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 11:02   #536
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes ikke hun ligner i det hele tatt. Ikke mer enn hvilken som helst andre jenter av samme alder og med samme farger og sveis.


Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Helt enig, synes ikke hun lignet i det hele tatt!


Jeg er også enig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 11:04   #537
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Eneste likheten er vel begge er lys. Og det hjelper ikke noe særlig.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 11:08   #538
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Eneste likheten er vel begge er lys. Og det hjelper ikke noe særlig.

Jeg er uenig. Synes ansiktsformen og nesen også var veldig likt.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 11:15   #539
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Ansiktet til nye jenta er pæreformet, mens Maddi har rund ansikt. Nesen til nye jenta er lenger og smal og markert. Mens Maddie sin nese ser ut som en bitte liten søt dott midt på ansiktet.
Det er mindre avstand fra nese til munn på nye jenta enn på Maddie sin.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).

Sist redigert av Azi : 27-09-07 kl 11:22.
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 11:16   #540
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg tror ikke at foreldrene har gjort det.

Det er ikke fordi jeg nekter å tro at foreldre kan ha drept barnet sitt - vi får jo dessverre eksempler på det motsatte med jevne mellomrom.

Jeg bare tror det ikke. Kan ikke fatte motivasjonen bak det enormt eksepsjonelle mediesirkuset om de selv er skyldige.
Et par tv-opptredener og intervjuer for syns skyld - ja. Men ALT det de har satt igang?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no