Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 13:53   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Er det greit å invitere bare deler av guttene ? Jeg syns egentlig ikke det. De er delt i 2 grupper på 25 stk. I 'vår' gruppe er det 15 gutter. Gutten vår har tidligere gått i barnehage med noen av guttene i den andre gruppen så de må også inviteres for de er gode venner av han.

Og burde man egentlig invitere alle jentene også. HJELP.

Hvis vi inviterer alle i gruppen pluss barnehagevennene blir det 18 gutter.

Jeg syns dette er skikkelig vanskelig. Helst ville jeg satt et tak på 10 stk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 13:54   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fødselsdags feiring for 1. klasse gutt

Jeg syns det er en god ting å invitere alle guttene, spesielt i første klasse. Det er da man legger en del av premissene for hvordan årene fremover blir.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 13:54   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fødselsdags feiring for 1. klasse gutt

Hvis dere har noen som helst mulighet til det, ville jeg bedt de 18 guttene.

Jeg synes det er veldig ugreit at man ikke ber alle 15 guttene i en klasse som er helt ny. Da ville jeg heller droppet barnehageguttene, eller hatt en egen liten feiring med dem.

Jentene synes jeg ikke du trenger be.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 13:55   #4
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fødselsdags feiring for 1. klasse gutt

Vi valgte nylig å invitere alle jentene på gruppa, jentene på trinnet med ca samme adresse som oss (Altså de som bor i gatene rundt vår) + 3 jenter fra barnehagen. Det var 15 jenter til sammen og det gikk overaskende bra

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 15:16   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fødselsdags feiring for 1. klasse gutt

Har skolen egne retningslinjer for bursdagsfeiringer? Vi fikk dette utdelt da poden begynte på skolen. Utrolig greit

Hos oss så inviterer man enten hele klassen (jenter og gutter), bare et kjønn enten i en gruppe eller hele gruppen. Skal man invitere færre enn det så skal det være godt under halvparten slik at ingen føler seg utelatt.

I klassene til barna er de drøye 40 elever, og ca halvparten av hvert kjønn. I første halvdel av 1.trinn, så inviterte de fleste bare samme kjønn i sin gruppe - rett og slett for å bli bedre kjent. Men nå så inviteres alle gutter/jenter på trinnet. Ofte så feirer man sammen også på et sted. Er jo endel som ikke har plass til drøye 20 barn

Jeg syne absolutt dere ikke trenger å invitere jentene. Jeg tror det blir altfor mye

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 15:21   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

I år inviterte vi kun de 6-åringene poden hadde gått i barnehagen med, det var 16 stk. Skolen hadde ikke startet opp da han hadde bursdag så derfor ble det gjort på den måten. Neste år inviteres hele klassen på 23 stk, poden leker både med jentene og guttene så for oss blir det mest riktig.


Sist redigert av Chablis : 09-09-12 kl 20:25.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 15:49   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Det apan sier.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 16:03   #8
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Jeg forstår at det er en praktisk inndeling, men har fortsatt litt vanskelig for å forstå hvorfor man på død og liv skal dele slikt etter kjønn. I andre tråder er folk i harnisk over at barn skal kunne komme til å tenke at det er egenskaper som er typiske for jenter og typiske for gutter, men samtidig skal vi liksom insistere på at bursdagsfeiringer er kjønnsspesifikke.

Men jeg tror "folk" vil stusse om han ikke inviterer alle guttene, altså, og at ingen vil heve et øyenbryn om jentene utelukkes.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 16:13   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Enig med de andre, bortsett fra shute, dvs. i praksis er jeg enig med shute også, men jeg tenker at det som regel er pratiske hensyn (plass!) som gjør at man nøyer seg med ett av kjønnene. Vi sliter med å få plass til 20 gutter, tør ikke tenke på hva vi skulle gjort hvis vi plutselig skulle hatt jentene også. Joda, vi kunne leid et lokale, kanskje, men det er det jo ikke alle som har råd til.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 16:32   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Shute: grunnen er plassmangel. Når klassen er på 25 elever og man bor på 70-80 kvadratmeter, så kan man rett og slett ikke invitere alle. Og da er det mye greiere å invitere alle av ett kjønn enn å lage andre skiller. Dette er noe som er veldig lett å forstå og forklare for de som ikke blir invitert.

Knerten er høstbarn, og når han skal ha bursdagsfest neste år (da er han førsteklassing) så inviterer vi alle guttene. Også som et inkluderingstiltak. I år tror vi at han bare inviterer førskolegruppa i barnehagen og et par nabogutter. Da har vi plass til å ha det hjemme.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 16:44   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg forstår at det er en praktisk inndeling, men har fortsatt litt vanskelig for å forstå hvorfor man på død og liv skal dele slikt etter kjønn. I andre tråder er folk i harnisk over at barn skal kunne komme til å tenke at det er egenskaper som er typiske for jenter og typiske for gutter, men samtidig skal vi liksom insistere på at bursdagsfeiringer er kjønnsspesifikke.

Men jeg tror "folk" vil stusse om han ikke inviterer alle guttene, altså, og at ingen vil heve et øyenbryn om jentene utelukkes.

Skulle gjerne nvitert hele gjengen, men da må vi tenkte alternativt. De er 34 på trinnet, og det er det ikke plass til hos oss.

Men det er klart - man kan ta det ute, og krysse fingrene for bra vær.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:24   #12
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Shute: grunnen er plassmangel.

Joa. Jeg ser som sagt at det er praktisk, og kommer sikkert til å følge sedvane selv også.

Jeg synes likevel det er sært at det skal være helt greit å si til ungene at "jenter og gutter skal ha samme muligheter og bladibla, men du skal altså helst leke med de av samme kjønn." Gjerne signalisert allerede fra barnehagen.

(Og selv om plassmangel er et godt argument, tror jeg slett ikke det er bare det det går på. Slik kjønnsdiskriminering var og er helt standard også der jeg vokste opp, hvor klassene har toppen 10-12 elever og absolutt alle bor i digre eneboliger).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:32   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Tidligere har vi fått låne barnehagen, og da har vi invitert alle. Barnehagen har nå sluttet å låne seg ut uten å gi noen grunn. Jeg kommer til å ta det opp på neste foreldremøte, for det var en av ytterst få muligheter til å be alle. Har de en god grunn er det greit, men det er såpass inkluderende at jeg synes de kan tenke seg om en gang til.

Men neste år går ungene på skolen begge to, så da må vi klare oss selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:34   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Guttungen her har varslet at han skal ha bursdag med både jenter og gutter, 23 stk. Vi bor nå i hus på over 200 kvm, men det blir trangt rundt bordet. I november kan det være litt vanskeligere med utebursdag, men kanskje deler av bursdagen kan være ute. Vi får nå prøve det ut en gang så ser vi hvordan det går.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:38   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tidligere har vi fått låne barnehagen, og da har vi invitert alle. Barnehagen har nå sluttet å låne seg ut uten å gi noen grunn. Jeg kommer til å ta det opp på neste foreldremøte, for det var en av ytterst få muligheter til å be alle. Har de en god grunn er det greit, men det er såpass inkluderende at jeg synes de kan tenke seg om en gang til.

Men neste år går ungene på skolen begge to, så da må vi klare oss selv.

I den forrige barnehagen jeg jobbet i, så ble det også slutt på utlån. Grunnen var brannsikkerhet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:41   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Jeg unngikk 1.klassefeiring siden storebror har bursdag på sommeren, så når han skulle feire var de begynt å andre klasse og delt i 2 klasser. Jeg valgte å be hele klassen, de er bare 15 og størsteparten er uansett gutter. Nå måtte bursdagen utsettes pga sykdom, men jeg kommer til å be hele klassen på nytt når vi finner et passende tidspunkt.
Men om jeg skal være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt problemet dersom jeg de var omtrent halvt om halvt gutter og jenter, og jeg valgte å be halve jentegruppa og halve guttegruppa.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:45   #17
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Vi ber alle guttene når 1.klassingen skal feire neste helg. Han leker strengt talt mest med noen av jentene fra barnehagen, men inviterer vi alle får vi 24 gjester her. Det er litt i meste laget for den aldersgruppen, så da tar vi alle guttene.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:56   #18
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Guttungen har vært i 3 "alle guttene i klassen" bursdager allerede. Synes det er flott ettersom han ikke kjente noen i klassen. Så her blir det 16 gutter i bursdagsfest når den tid kommer, samme hva.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 09-09-12 kl 20:17.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 20:15   #19
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fødselsdagsfeiring for førsteklassegutt

Vi bestemte oss for 18 gutter. Vi har forsåvidt nok plass, tilogmed til flere gjester. Men jeg liker ikke alle gavene som barna får de inviterer så mange.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no