Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-08, 20:58   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Stort smil

iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

Steve Jobs har akkurat presentert nye iPhone 2!

3G + GPS + anstendig batteritid, pris: $199 pluss mva og eventuelle avgifter.

Telefonen skal lanseres i 22 land den 11 juli. Norge må være et av de ...

*Refresher applestore i påvente av at den åpner igjen*

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:16   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge

Da er applestore oppe, ingen offisiell pris enda ... Ser ut til at en må binde seg til operatør siden telefonen kjøpes via forhandler. Abonnement skal jeg fortsatt ha så for meg er det ingen deal-breaker. Da er det bare å vente på info fra teleoperatørene.

Info: http://store.apple.com/no/browse/hom.../family/iphone

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:40   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge

Lansering 11. Juli, med 2 års binding til Netcom.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:42   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge

Er ikke helt sikker på om jeg vil binde meg til Netcom i 2 år.. mulig å importere den fra usa kansje?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:44   #5
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge

:sikle:
Kan ikke binde til Netcom da jeg har jobbabonnement, så her må jeg nok importere...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:53   #6
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge

Prisen var vel det mest overraskende her. Den var lav. Det skal bli interessant å se om det blir noen faktiske hindringer for å bare kjøpe og låse opp telefonen uten å binde seg til noe. Sannsynligivs kommer det til å gå greit.

Jeg er vel mest spent på om Netcom kommer til å tilby et abonnement med ubegrenset data til en fornuftig pris; hvis de gjør det kan det kanskje bli interessant å oppgradere (evt. bare bytte til det abonnementet). 3G og GPS er ikke grunn nok til å oppgradere for meg, men økt batterilevetid og, hvis jeg forstod Jobs rikitig, prosessorytelse er interessant, en mer standard hodetelfoninngang virker også lurt.

Ben "pent brukt iPhone til høystbydende" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:04   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge

ITavisen melder at Netcom har en pressemelding på gang, så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Litt tregt av Netcom å ikke ha det oppe med det samme, men de er vel ikke vant med oss Apple-nerder ...

Jeg skulle også helst hatt Telenor da de har best nett her i distriktsnorge. Men Netcom duger nok, GPSen fungerer jo selv om nettet faller ut så jeg vet hvor jeg er i alle fall.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:08   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge

Nå er prisene kommet ...

Sitat:

NetCom starter salget av iPhone 3G i Norge 11. juli.
Her er prisene på iPhone

NetCom iTalk Large
Inkluderer fri bruk av 1000 MB (data), 1000 ringeminutter, 1000 SMS. Månedsbeløp: kr 1099,-
iPhone 3G 8 GB: kr 1,-
iPhone 3G 16 GB kr 890,-

NetCom iTalk Medium
Inkluderer fri bruk av 250 MB (data), 250 ringeminutter, 250 SMS. Månedsbeløp: kr 699,-
iPhone 3G 8 GB: kr 690,-
iPhone 3G 16 GB kr 1590,-

NetCom iTalk Small
Inkluderer fri bruk av 100 MB (data), 100 ringeminutter, 100 SMS. Månedsbeløp: kr 399,-
iPhone 3G 8 GB: kr 1390,-
iPhone 3G 16 GB kr 2290,-

Avtaletid 12 måneder.

Vanskelig å velge plan, alle blir dyre. Dårlig tilbud fra Netcom, syns jeg.

http://netcom.no/iphone

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:15   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge

Men du skal vel ha uansett regner jeg med?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:21   #10
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Men du skal vel ha uansett regner jeg med?

Jeg skal ha en iPhone 3G uansett, men jeg vet ikke om det blir 11. juli eller om det blir Netcom-abonnement. Jeg trenger ubegrenset data (1000MB holder sikkert), trenger ikke særlig mye taletid/smser.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:27   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge

det blir en del i året ja.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:35   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

hysj



Er ikke noe glad i deg i dag, HP

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:49   #13
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 23:16   #14
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

Min kjære har akkurat hatt besøk av en kollega og de har sittet å snakket om telefonen og prisene. De jobber på Eplehuset (Mac butikk). De snakket om at man kan få en relativt "billig" telefon om man kjøper telefonen til 1 krone med binding og etter noen dager sier opp denne bindingen. Å heve bindingen vil koste mellom 2400,- og 3500,-. Men om man må ut med f.eks 2400,- for å heve bindingstiden så blir jo ikke telefonen kostende mer enn 2401,- Det er bedre enn 7-8000 iallefall

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 23:25   #15
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Min kjære har akkurat hatt besøk av en kollega og de har sittet å snakket om telefonen og prisene. De jobber på Eplehuset (Mac butikk). De snakket om at man kan få en relativt "billig" telefon om man kjøper telefonen til 1 krone med binding og etter noen dager sier opp denne bindingen. Å heve bindingen vil koste mellom 2400,- og 3500,-. Men om man må ut med f.eks 2400,- for å heve bindingstiden så blir jo ikke telefonen kostende mer enn 2401,- Det er bedre enn 7-8000 iallefall

funker ikke. Hvis man kjøper for 1 kr koster det mer å si opp.
billigeste løsning vil komme på ca 4600 kr.

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 23:38   #16
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

Jeg er litt skuffet over prisstukturen, selv om det ikke egentlig er særlig dyrt etter norsk standard, iallefall ikke hvis man snakker mye og sender mange SMS, men jeg snakket akkurat med lillesøster i California som får sin iPhone 3G om to uker. Hun betaler ca $100 i månenden for fri text og data og 450 minutter (og ubrukte minutter overføres, i motsetning til hos Netcom, til neste måned). Det er et abonnement jeg vil ha (men det virker billigere enn det egentlig er å ha det der borte da, siden dollaren er så lav nå). Jeg kommer nok uansett til å beholde min «gammeldagse» iPhone til de forhåpentligvis kommer med en med større disk.

Ben "kanskje jobben kan kjøpe en til meg?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 23:43   #17
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

funker ikke. Hvis man kjøper for 1 kr koster det mer å si opp.
billigeste løsning vil komme på ca 4600 kr.

Mulig det..
Vet bare hva de som idag har vært på salgsmøte ang lanseringen snakket om..

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 11:12   #18
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Min kjære har akkurat hatt besøk av en kollega og de har sittet å snakket om telefonen og prisene. De jobber på Eplehuset (Mac butikk). De snakket om at man kan få en relativt "billig" telefon om man kjøper telefonen til 1 krone med binding og etter noen dager sier opp denne bindingen. Å heve bindingen vil koste mellom 2400,- og 3500,-. Men om man må ut med f.eks 2400,- for å heve bindingstiden så blir jo ikke telefonen kostende mer enn 2401,- Det er bedre enn 7-8000 iallefall

Netcom har vel enda ikke bekreftet hva gebyret for å avbryte bindingen for iPhone/iTalk er, men det er et av alternativene jeg vurderer.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 13:54   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

Forbrukerombudet har begynt å blande seg inn i prisene, og liker ikke monopolet til Netcom.
Det er bare å vente ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 16:47   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 2 med 3G, GPS og ny, lavere pris kommer til Norge (Pris fra 1 kr)

:abonnerer:
Dette er min neste telefon, men har telenor-abo fra jobben, så venter i spenning på korleis det går med netcom-monopol.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no