Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ser dere Devs?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-20, 11:06   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Epsidoen inneholder også det jeg mener er stikk til ledere, både politiske og. teknologiske. I en scene står Stewart i gangen på devs og framfører et dikt. Forest kommer, og Stewart lurer på om han kjenne diktet, og hvis ikke, om han kan gjette hvem det er. Forest nekter å gjette og Stewart beskylder ham for å ikke kunne historien. “Such big decisions about our future made by those who know so little about our past.”. Katie kommer, og sier at han "leser Shakespeare, eller noe". Så heller ikke hun kan, eller bryr seg nok om historien. Eller om kunsten? Diktet er Aubade av Philip Larkin. Og igjen, jeg virkelig ELSKER hvordan serien bruker musikk, lyd og lydkunst. Det spiller så voldsomt inn i historien, her blant annet også med et verk av samtidskomponisten Steve Reich. Jeg elsker at den legger så stor vekt på kunst, både som filosofi og nødvendighet for å forstå verden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 16:08   #42
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Epsidoen inneholder også det jeg mener er stikk til ledere, både politiske og. teknologiske. I en scene står Stewart i gangen på devs og framfører et dikt. Forest kommer, og Stewart lurer på om han kjenne diktet, og hvis ikke, om han kan gjette hvem det er. Forest nekter å gjette og Stewart beskylder ham for å ikke kunne historien. “Such big decisions about our future made by those who know so little about our past.”. Katie kommer, og sier at han "leser Shakespeare, eller noe". Så heller ikke hun kan, eller bryr seg nok om historien. Eller om kunsten? Diktet er Aubade av Philip Larkin. Og igjen, jeg virkelig ELSKER hvordan serien bruker musikk, lyd og lydkunst. Det spiller så voldsomt inn i historien, her blant annet også med et verk av samtidskomponisten Steve Reich. Jeg elsker at den legger så stor vekt på kunst, både som filosofi og nødvendighet for å forstå verden.

Jeg er så enig i musikk, lyd og lydkunsten! Jeg så den siste episoden på iPad og spolte flere ganger frem og tilbake bare for å høre på musikken/lydene med høyere lyd på øreproppene. Spesielt avslutningen.

Jeg har en liten teori om at selv om de visste at Sergei ville stjele koden, og kunne stoppet han, så kunne dette være en test for å se om maskinen fakisk fungerte? For å se om han kunne endre fremtiden når han fikk et valg om en fantastik jobb og en mulighet til å være med på noe stort. Men likevel valgte han å være spion. Nå når de vet at den fungerer og likevel vet de at Lily vil dø, så må de vel ha en plan for henne? Er det noe hun skal gjøre før hun dør?

Og så lurer jeg på; når man se tilbake og frem i tid; hvem er det som ser dette?

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 17:55   #43
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Da er jeg ferdig med episode 7. Er spent på hva siste episode har å komme med. Skikkelig cliffhenger for en sesong 2, kanskje?

men jeg skjønner ikke dette med Langdon. For det er unødvendig av Katie spør du meg. Jeg skjønner dette med den perfekte sirkel, og at det kan bevise teorien hennes. Men Katie vet at hun dør, og hun dør fordi Katie planter tanken hos henne.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 18:02   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønte teorien rundt den testen på broa i det hele tatt.

Men er litt forvirret rundt dette med multiverses og ikke. For Forest tror ikke på det, men allikevel så blir han sint når Lyndon finner Jesus sin stemme, fordi det er ikke "riktig" Jesus, men en Jesus fra ett univers.

Og hvor mye av det som skjer styres egentlig av Katie og Forest? For om de kan se ulike alternative framtider, så kan de jo i og for seg også velge en av dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 18:04   #45
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Når kommer episode åtte? Så vidt jeg har forstått er serien ment kun for én sesong, det hadde egentlig vært kult om den faktisk stoppet etter åtte episoder.

Jeg fascineres av spørsmålet om hvem ser det som har vært, og hva er egentlig Katys rolle. Hun og dokka er begge skikkelig spooky.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 20:50   #46
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Har dere sett siste episode?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 21:01   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Ikke ennå!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 21:34   #48
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Ooo, er den ute?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 23:38   #49
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ooo, er den ute?

Oh yeah, har nettopp sett den. Den førte til en skikkelig filosofisk samtale mellom Helten og meg på verandaen. Gled deg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 23:38   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?



Vi skal se den i morgen kveld.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 23:42   #51
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Når kommer episode åtte? Så vidt jeg har forstått er serien ment kun for én sesong, det hadde egentlig vært kult om den faktisk stoppet etter åtte episoder.

Jeg fascineres av spørsmålet om hvem ser det som har vært, og hva er egentlig Katys rolle. Hun og dokka er begge skikkelig spooky.

Jeg tror jeg fikk svaret.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 10:52   #52
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Gleder meg veldig til å se siste episode jeg også. Fantastisk serie.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 11:03   #53
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Jeg har sett siste episode!

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 00:05   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Nå har jeg sett også.

Jeg ble veldig overrasket over min egen reaksjon. Jeg hylgråt når episoden var ferdig. Jeg skjønner ikke helt hva som trigget det, men noe med å leve i noe man ønsker, men med kunnskap om at det er fake. Jeg vet jo med meg selv om jeg hadde mistet Hiawata og høvdingen i ett liv, men fikk sjansen til å ha dem igjen hadde jeg jo valgt det, men så vondt det hadde vært. Jeg håper virkelig ikke de lager en sesong til, jeg syns den står så nydelig alene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 09:47   #55
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå har jeg sett også.

Jeg ble veldig overrasket over min egen reaksjon. Jeg hylgråt når episoden var ferdig. Jeg skjønner ikke helt hva som trigget det, men noe med å leve i noe man ønsker, men med kunnskap om at det er fake. Jeg vet jo med meg selv om jeg hadde mistet Hiawata og høvdingen i ett liv, men fikk sjansen til å ha dem igjen hadde jeg jo valgt det, men så vondt det hadde vært. Jeg håper virkelig ikke de lager en sesong til, jeg syns den står så nydelig alene.

Jeg har litt vanskeligheter med å se at en sesong 2 hadde blitt noe bra. Så jeg tror dette er en serie som klarer seg best med 1 sesong.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 10:11   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Ja, veldig enig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 10:42   #57
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Jeg likte slutten. Jeg var litt redd det skulle bli en uendelig loop, men dette ble bra.
Egentlig greit at det også lages serier som blir ferdige og ikke blir uendelige, som så mye blir nå.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 10:42   #58
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg har litt vanskeligheter med å se at en sesong 2 hadde blitt noe bra. Så jeg tror dette er en serie som klarer seg best med 1 sesong.

Jeg er også enig i dette. Er den ikke lansert som en ensesonger?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 16:24   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Jeg må si at Devs er en av de seriene jeg virkelig kommer til å huske. Jeg syns den var vakker, poetisk, nydelig fortalt, intelligent og kunstnerisk på en god måte. Jeg syns det er flott når man tør å fortelle en historie såpass sakte og minimalistisk.


Jeg lurer veldig på hva som skjer med Sergei, han er jo spion nå også. Vil han bli tatt i å spionere på noe annet? Forest vet jo at han er spion, siden han og Lily kjenner til alternativ-verdenen. Og hva med Kenton? Er han ansatt som sikkerhetssjef her også? Vil Lily kunne forhindre eller endre de andres "livsrute" ved at hun tar andre valg, typ sommerfugleffekten? Også syns jeg det var fiffig med Deus, både med tanke på deus som gud, og deus ex machina som fortellerteknisk begrep. Begge ga mye mening.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 22:17   #60
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Jeg er på episode 6 nå, og synes det er litt kjedelig. Jeg har ikke helt sansen for hun som spiller Katie (så henne i Picard også.) Det ødelegger mye for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no