Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise i disse korona-tider?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-20, 18:18   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

La oss si du blir smittet. Tiden fra du blir smittet og til symptomer og/eller positiv test er noen dager. I mellomtiden er du smittespreder. Hva vet du om hvorvidt de du møter er i risikogruppen eller ei? Du synes det er helt greit å ta den sjansen på andres vegne?

Hvis jeg skal se sånn på det burde jeg ikke tatt t-banen til jobb hver dag. Men det gjør jeg jo.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:18   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

La oss si du blir smittet. Tiden fra du blir smittet og til symptomer og/eller positiv test er noen dager. I mellomtiden er du smittespreder. Hva vet du om hvorvidt de du møter er i risikogruppen eller ei? Du synes det er helt greit å ta den sjansen på andres vegne?

Er det noe forskjell på om man tar den sjangser i Oslo eller i Roma?
Smitten er sannsynligvis i hele Norge.
Det høres litt overkill ut å skulle guilttrippe alle som ikke er syke for å fortsette som normalt. Økonomien vil faktisk kollapse om alle skal holde seg hjemme.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:25   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Enig med Floksa der.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:26   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Men det er jo mye større sjanse for å bli smittet i Italia enn i Norge akkurat nå?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:27   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

57 av 72 smittede nordmenn har vært i Italia. Jeg synes fremdeles det er veldig, veldig påfallende at Norge ikke gjør noe (nok) med dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:31   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Når man er på flyreise, treffer man adskillig flere mennesker enn man vanligvis gjør i hverdagen. På flyplassen møtes folk fra hele verden - ergo møter man potensiell smitte fra mange flere ulike kilder også.
Vis man i tillegg faktisk har vet i nærheten av potensielt smittede før man drar, kan man potensielt være den som sprer smitten til ytterligere verdenshjørner hvis man drar avgårde på tur.

Steven Kings (helt fantastiske) apokalyptiske roman The Stand handler om et virus på avveide fra et laboratorium som utvikler biologiske våpen. I kapittel 7 eller 8 (tror jeg, har ikke boken her) forteller han historien om hvordan viruset sprer seg - ved hjelp av små epistler om hverdagslige ting folk gjør og hvordan de (helt uforvarende) smitter hverandre - og hvor raskt det skjer. Det kapitlet er noe av det mest fengslende jeg har lest noen gang - og hver gang det snakkes om epidemier og pandemier, kommer jeg på det kapitlet. SÅ nå må jeg på leting etter boken og lese det enda en gang.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:32   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men det er jo mye større sjanse for å bli smittet i Italia enn i Norge akkurat nå?

Tja. Jeg skal ikke til den delen av Italia hvor det foreløpig er påvist smitte. Mens to kolleger på seksjonen min er satt i karantene.

Det kan selvfølgelig skje at jeg får smitte i Roma. Men det kan like gjerne ha skjedd på jobben.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:32   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det noe forskjell på om man tar den sjangser i Oslo eller i Roma?
Smitten er sannsynligvis i hele Norge.
Det høres litt overkill ut å skulle guilttrippe alle som ikke er syke for å fortsette som normalt. Økonomien vil faktisk kollapse om alle skal holde seg hjemme.

Ja - det er forskjell om du sprer smitte på T-banen i Oslo og på en internasjonal flyplass.

Når det er sagt, mener jeg at man skal fortsette sånn ca normalt - men det er klart at å være en potensiell smittebærer i et miljø hvor de du møter er spredd til alle verdenshjørner i løpet av noen timer etter at det har truffet deg, er potensielt problematisk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:33   #29
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Skjønner at ingen vet sikkert, men hvor lenge er det ventet at smittebølgen vil vare?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:36   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Ja - det er forskjell om du sprer smitte på T-banen i Oslo og på en internasjonal flyplass.

Når det er sagt, mener jeg at man skal fortsette sånn ca normalt - men det er klart at å være en potensiell smittebærer i et miljø hvor de du møter er spredd til alle verdenshjørner i løpet av noen timer etter at det har truffet deg, er potensielt problematisk.

Men når er man potensielt smittebærer?
Jeg var i utlandet fra søndag til onsdag. På store turiststeder med masse folk.
Potensielt kan jeg jo være smittet. Men jeg kjenner at det går det faktisk ikke an å forholde seg til. Da stopper verden opp.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:55   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tja. Jeg skal ikke til den delen av Italia hvor det foreløpig er påvist smitte. Mens to kolleger på seksjonen min er satt i karantene.

Det kan selvfølgelig skje at jeg får smitte i Roma. Men det kan like gjerne ha skjedd på jobben.

Det er der jeg ikke følger deg helt. (Men jeg kan på ingen måte nok om dette, det må jeg understreke.) Som Pøblis nevner, så er smittefaren mye større på for eksempel fly og flyplasser. Jeg kan ikke forstå at det kan være tilsvarende fare på jobben din. Og er det virkelig ingen påviste tilfeller i Roma?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 18:56   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Jeg er også tilhenger av å leve normalt, altså. Virkelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 19:06   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er der jeg ikke følger deg helt. (Men jeg kan på ingen måte nok om dette, det må jeg understreke.) Som Pøblis nevner, så er smittefaren mye større på for eksempel fly og flyplasser. Jeg kan ikke forstå at det kan være tilsvarende fare på jobben din. Og er det virkelig ingen påviste tilfeller i Roma?

Joda, i følge dette kartet, som var sist oppdatert kl 12 i dag, er det registrert 30 smittede og 3 dødsfall i Lazio-regionen hvor Roma ligger.

Til sammenligning har det vært 5 registrerte tilfeller i Trentino-Alto Adige/Südtirol-regionen, hvor mannen min var, og ble (sannsynligvis) smittet. Men det lyver nok litt, for det er regionen med de store skianleggene, hvor folk står tett i tett i gondoler, er på hotell og afterski, de fleste turister fra andre land, som reiser tilbake til hjemlandene sine og blir registrert som smittet der.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-03-20 kl 19:13.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 19:09   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Ja, det er nok MYE smitte i omløp både der og i Norge. Tipper mørketallene er store over hele verden.

Har dere fått svar nå? Skjønner det er sannsynlig med smitte, men er testen klar?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 19:15   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Nei, ikke enda. Sannsynligvis får vi svar i morgen, det er nok stor pågang og tar lenger tid enn først antatt. Det eneste vi vet sikkert så langt er at alle i reisefølget som har fått svar (7 av 11 nå) har hatt positiv prøve. To av disse delte mannen hotellrom med. Så det vil vel nærmest være et mirakel om de siste fire ikke er smittet, så vi forholder oss som om han er det. Men har redigert inn et "sannsynligvis" i innlegget over.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 19:34   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nei, ikke enda. Sannsynligvis får vi svar i morgen, det er nok stor pågang og tar lenger tid enn først antatt. Det eneste vi vet sikkert så langt er at alle i reisefølget som har fått svar (7 av 11 nå) har hatt positiv prøve. To av disse delte mannen hotellrom med. Så det vil vel nærmest være et mirakel om de siste fire ikke er smittet, så vi forholder oss som om han er det. Men har redigert inn et "sannsynligvis" i innlegget over.

Skjønner. Jeg har ingen grunn til å betvile det, altså, så du trengte ikke legge «sannsynlig» inn pga meg, jeg mente ikke å pirke! Var bare nysgjerrig...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 19:38   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Skjønner. Jeg har ingen grunn til å betvile det, altså, så du trengte ikke legge «sannsynlig» inn pga meg, jeg mente ikke å pirke! Var bare nysgjerrig...

Det hadde jo vært deilig om vi ikke hadde det da, så jeg kan jo fortsatt håpe … Selv om håpet svinner for hver person i messengergruppa til turfølget som melder om positivt testresultat.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 19:50   #38
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Skjønner at ingen vet sikkert, men hvor lenge er det ventet at smittebølgen vil vare?

Om man sammenligner med f.eks. Spanskesyken så mener jeg at den hadde en dipp på sommeren og så fikk den fart igjen og holdt på hele neste vinter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 20:04   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Jeg synes det er litt pussig å reise til et av de landene med størst smittespredning pr nå, flyplasser og the works, og å sammenligne det med nødvendige t-banereiser for hverdagslogistikk. Det er så sin sak at vi må holde samfunnet og hjulene i gang, men det er et stykke mellom det, og å nærmest stappe pinner i samfunnshjuleikene ved å potensielt spre smitte mer enn nødvendig.

Vi er ganske mange som ikke kan belage oss på hjemmekontor og valgfri isolering, og da føles det egentlig litt ugreit at andre ikke tar så mye hensyn som man kan ta for å unngå unødvendig smitte.

Bransjen min merker allerede massiv omsetningsnedgang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 20:20   #40
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Om man sammenligner med f.eks. Spanskesyken så mener jeg at den hadde en dipp på sommeren og så fikk den fart igjen og holdt på hele neste vinter.

Jeg har tenkt at dette er over om noen uker.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no