Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Løk for dummies?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-12, 16:56   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Løk for dummies?

Kan noen fortelle meg litt om løker?

Jeg har skjønt at jeg skal sette dem ned i jorden om høsten, med spissen opp, og ca så langt under jorden som størrelsen på selve løken. Og at man kan kjøpe en form for nett og ta dem opp igjen etter de har blomstret. (Er egentlig det en god ting? )

Men, kan man bare grave dem ned i plenen, og så kommer de opp, visner ned, og så klipper vi gresset, og ser ikke mer til dem før til neste år? Går det an å gjøre det så vedlikeholdsfritt?

Og kan man ha dem i bed med andre planter? Blir det plass til det? Er det noe spesielt man må tenke på? Er det greit å ha mange, eller bør en satse på en type om gangen (for hver blomstringstid, jeg ser noen begynner i mars, mens andre i april og mai, tenkte det kunne være greit å ha noen fra hver, så det hele tiden vil blomstre, forhåpentligvis)?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 17:53   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Det er ikke nødvendig å ta dem opp om vinteren nei, de kan fint ligge nedi der år etter år. Jeg vet ikke helt hvorfor man skal ta dem opp, annet enn evt å bruke plassen til noe annet? Husker ikke noe annet argument.

Men jada, man kan ha annet i det bed også, men ikke oppå hverandre, liksom.

Og ja, man kan grave dem ned i plenen, men da kan du ikke klippe gresset der de står før de er visnet helt ned. Bladene også, de skal ikke klippes av før de er "helt ferdige" for at energien skal gå tilbake til løken, eller noe deromkring.

Altså, jeg er som du skjønner ingen ekspert, men jeg har da hatt både snøklokke og krokus og påskeliljer, alle løkblomster, i et blomsterbed hvor der også fantes en staude eller to.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 17:57   #3
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Løker er lettvindte saker. Du trenger slettes ikke ta de opp når de er avblomstret, med mindre du har planer om å sette de ned på ett nytt sted når høsten kommer, eller trenger plassen til andre blomster slik Malama skriver. Kjøp masse løk og sett ned der du har lyst. Løker kan du plante så lenge du får de i jorda. Jeg har hørt om enkelte hagegale som har stått med spett på senhøsten for å lage hull til løkene. Noen er ganske enkelt galere enn andre.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 18:00   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Jg tok opp en del løk i vår etter avblomstring, men det altså fordi jeg ville ha med meg noen av dem når jeg flytta. De står tett i tett i noen potter nå, og skal planter når jeg får tid til å finne ut hvor. Da skal jeg også skaffe noen flere, for krokus har jeg ikke med meg, og det er så koselig. Og ja, løk er enkelt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 18:17   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Men, kan man bare grave dem ned i plenen, og så kommer de opp, visner ned, og så klipper vi gresset, og ser ikke mer til dem før til neste år? Går det an å gjøre det så vedlikeholdsfritt?

Og kan man ha dem i bed med andre planter? Blir det plass til det? Er det noe spesielt man må tenke på? Er det greit å ha mange, eller bør en satse på en type om gangen (for hver blomstringstid, jeg ser noen begynner i mars, mens andre i april og mai, tenkte det kunne være greit å ha noen fra hver, så det hele tiden vil blomstre, forhåpentligvis)?

Krokus og scilla og snøklokker og slike vårløk kan du ha i plenen og glemme. Hvis de trives sprer de seg - hvis ikke blir de borte Ofte har de blomstret og visnet litt før det blir aktuelt å klippe plenen uansett, så da får de visnet "nok" til at det ikke har noe å si om du klipper over.

Du kan gjerne sette løk, la dem blomstre fra seg og visne ned passe før du tar dem opp og lagrer dem til å settes på nytt til høsten. Eller du dropper å ta dem opp hvis de ikke gidder. Da vil de (nyeste typene hvertfall, og typisk eksotiske tulipaner hvertfall og sånne fænzi påskeliljer og slikt) ofte dø bort etter etpar år, men det finnes jo så mye fint du kan sette og hvis du først blir bitt av basillen er det så gøy, så det er jo bare å fylle på Fyller du på med litt nye løk hvert år blir det aldri tomt hvertfall

Allium, scilla, snøklokker, ruteliljer, påskeliljer, pinseliljer mfl står fint og øker i omfang hvis de trives Dette er slikt man kan plukke med seg litt fra hagene til venner og familie, også kommer de av seg selv etter noen år i egen hage. De "gamle" løktypene er ofte mye mer holdbare enn de nyere typene man kjøper nå.

Ellers er dagliljer ofte veldig takknemlige å sette, de vokser vanligvis fint og klarer seg stort sett uten noe særlig annet enn noen kjærlige ord av og til, og brunsneglene liker dem - hvertfall ofte - ikke. Rådyr synes de er gode dog. Nå er det knoll-lignende da med røtter, men dog. Kjenner du noen med dagliljer kan du gjerne be om å få litt hos dem, de klarer fint det De "gammeldagse" er de høye brunoransje, og banangule. De nyere typene har flotte, flotte farger og ofte større blomster.

Og Iris er kjekt å sette, både de med mindre blomster og Iris germanica. Brunsneglen pleier å la førstnevnte stå i ro, men liker nok Iris Germanica... Men de er jo så FINE! (bare prøv å google det - bearded iris. Jeg sitter og snikskriver i et møte så tør ikke åpne bilde for å linke )


Sist redigert av m^2 : 11-07-12 kl 18:26.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 18:27   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Takk. Risikerer jeg at sneglene spiser opp løkene nedi jorden?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 18:40   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Nei men du risikerer at de raderer bort blader og slikt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 19:27   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei men du risikerer at de raderer bort blader og slikt.

Hva betyr det? At de spiser opp de grønne bladene? Eller at de rydder opp etterpå når de er visnet? :Optimist:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 19:43   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Jeg har gravd opp og jordslått mye av mine løkplanter.

Det er hovedsaklig krokus, perleblomster og påskeliljer jeg har gjort det med. Det var for å få orden og ledig plass i noen helt sentrale bed. Jeg gravde de opp, klippet av det grønne og la dem i noen hull jeg hadde gravd. Noen av de løkene jeg satte for et par år siden hadde begynt å slå sideløker, så da delte jeg dem forsiktig fra hverandre og skal spre dem litt. Tenk, 1 løk blir 7 - 8! Fabelaktig!

Tulipanene har jeg bare latt stå, men jeg har klippet end det grønne. Sneglene ELSKER gresset til påskeliljer, tulipaner og Muscari. Jeg brukte de hullene for jordslåtte løker som sneglefelle i mai. Gikk der hver kveld og plukket små lysebrune hesligheter. Jeg skal lage nettinggjerde neste år.



__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 19:51   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Spett?

Man har da en løksetter. Gjerne en som matcher havehatten.





Jeg ønsker meg en sånn:


og en sånn:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 20:58   #11
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Spett?

Ja, det er visst beste verktøyet om man skal ha løker ned i et frosent bed.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 21:25   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Men man bruker da ikke spett i haven når man har løkredskaper?

[insert snobbestemme og se for deg tweedjakke og bredbremmet havehatt].

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 23:01   #13
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?


Sitat:

Jeg har gravd opp og jordslått mye av mine løkplanter.

Hva betyr dette? Jeg er virkelig helt nybegynner. Kule redskap! Selger de slikt på plantasjen?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 09:49   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Nei, du må handle 2 og 4 fra England, tror jeg. Nummer 1 kjøpte jeg på Plantasjen, men den må jeg handle i ny rustfri versjon. Vi kan gå sammen og spleise på tollen? Sjekk ut engelske hagebutikker på nett.

Jordslå betyr bare det jeg skrev, man lager et hull på et skyggefullt sted og legger alle løkene nedi. Jeg har et hull for narcisser og et hull for perleblomster og hyasinter. På med en del jord, la et grønne stikke såvidt opp og klipp det av. I oktober skal jeg grave dem opp igjen og sette dem der de skal være.

Og så kan du fange snegler i løkgresset.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 10:08   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jordslå betyr bare det jeg skrev, man lager et hull på et skyggefullt sted og legger alle løkene nedi. Jeg har et hull for narcisser og et hull for perleblomster og hyasinter. På med en del jord, la et grønne stikke såvidt opp og klipp det av. I oktober skal jeg grave dem opp igjen og sette dem der de skal være.


Det er jo egentlig bare å ta opp løken for å la dem "hvile" - jeg pleide å legge mine i store kar med litt jord og sand i i den mørke kjelleren min. Men jeg tok ikke opp perleblomster og slikt, bare de store, dyre og flotte tulipanene mine og slikt. Mange av disse løkene vil fint komme igjen allikevel, det kommer litt an på jordsmonnet og hvordan de trives.
Pinseliljer f.eks, sånne gammeldagse litt små med masse lukt, de grodde helt vilt i hagen min. Jeg ga bort masse løk hvert år siden de formerte seg sånn og gjorde jo ingenting annet enn å snakke pent til dem en gang i blant

Her er forresten en av irisene jeg hadde (og som nå står i hagen til mamma, jeg hadde ikke hjerte til å reise fra dem...). Schvær blomst, 10cm høy! Lånt bilde, samme plante.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 10:08   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Klassiske hageredskaper: Chillington

Lbs garden warehouse

Amazon

Hen and HammockJge har handlet herfra, god service og fine ting.

Joseph Bentley (ikke online, tror jeg, men kanskje man kan finne på ebay eller amazon? og nå har jeg sjekket og ja, masse på ebay)

Burgon and Ball

I Norge finner du bla. I Gros Hage som fører diverse fra både Joseph Bentley, Burgon and Ball og Hen and Hammock. Veldig fin nettbutikk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 13:19   #17
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

Jeg har de i plantekurv . Tidligere har jeg gravd de opp slik at jeg har plass til andre ting . I år har tulipanene gått fullstendig crazy nesten alle har satt en masse sideløker som ga miniblomster . Jeg klipper ikke bort bladene men lar de stå 6 uker etter avblomstring . Tulipaner liker litt gjødsel ved planting som blodmel for å gi større blomster . Mine liker deler bedd med studer og roser .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 13:23   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Løk for dummies?

I hagen min kom grevlingen og gravde etter blodmelet, så det kunne jeg ikke bruke

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no