Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-12, 09:16   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e-5577266.html

Kanskje verdt et forsøk?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 09:30   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Æsj, fysj og æsj og æsjæsjæsj for en laaaang og hands-on-sneglene-oppskrift han hadde da!! Æsj! *kvalm* HATER brunsnegler intenst og NEKTER å se, let a long TA på dem!!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 09:37   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Sikkert effektivt. Men det forutsetter at man har noen i nabolaget som vil ta på seg jobben da. Klippe de i to?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 10:01   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Jeg er veldig

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 11:05   #5
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Jeg leste om den metoden i fjor, og den virker da til å være veldig effektiv. Ekkel og heslig, men effektiv. Men det krever jo en enorm samarbeidskapasitet, ikke bare naboer i mellom, men nabolag i mellom. Det funker sikkert i en bygd, men på større tettsteder og i by/bynære støk vil det være tilnærmet umulig å få til dette med mindre f.eks kommunen organiserer og tar seg av oppgaven. "Fin" sommerjobb for ungdommer, kanskje?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 11:16   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Yækk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 11:30   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Står ingenting om at man må ta på dem? Klippe dem i to går jo fint an uten å ta på dem? Jeg hadde glatt blitt med på noe sånt om jeg hadde hage. Det virker jo veldig effektivt og pes et år eller to er jo bedre med tanke på at de faktisk forsvinner.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 18:52   #8
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Å klippe dem i to er jo verre enn å ta på dem, æsj! jEg orker ikke å se på dem engang.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 19:21   #9
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Ja, jeg har lest om det før, og var på hagesenteret for å se etter det der, men de hadde det ikke. De hadde noe annet, Ferramol, men det var ganske dyrt og måtte spres rundt overalt, så jeg kjøpte det ikke. Men hva er galt med de gamle rådene, salt og øl og sånt?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 19:24   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Står ingenting om at man må ta på dem? Klippe dem i to går jo fint an uten å ta på dem? Jeg hadde glatt blitt med på noe sånt om jeg hadde hage. Det virker jo veldig effektivt og pes et år eller to er jo bedre med tanke på at de faktisk forsvinner.

Jeg tar heller i dem, enn å klippe dem i to. Det er tross alt dyr....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 19:41   #11
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Det der virket jo kjempeeffektivt. Lurer på om jeg skal ta det opp med naboene. Vi har ikke hatt brunsnegler før i år, men i år er det mange.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 19:55   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tar heller i dem, enn å klippe dem i to. Det er tross alt dyr....

Jeg gjør ingen av delene fordi de er så ekle. Men vi (mannen) tar de vi finner, hver enkelt snegl legger opptil 400 føkkings egg! Vil man bli kvitt dem man jo det!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 19:56   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det der virket jo kjempeeffektivt. Lurer på om jeg skal ta det opp med naboene. Vi har ikke hatt brunsnegler før i år, men i år er det mange.

Ja, tror vi må gjøre det, vi også.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 15:25   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Milde måne, for noen finslige frøkner dere er.

Jeg plukker snegelene med hansker, hiver dem oppi en bøtte salt og når bøtta har mer snegl enn salt hiver jeg dem i søpla. Jeg kunne helt sikkert blitt med på nemaslug-killing-spree også. :dexter:

Jeg plukket og drepte masse snegl tidlig i sesongen og har derfor vært lite plaget av snegler senere. Hvis man tar en snegle i mai, sparer man seg 400 snegler senere på sommeren.

Det hadde vært fint om alle som har en eiendom faktisk kunne tatt en runde om de selv har hage eller ei, sånn at det etterhvert ble sneglefritt.

Jeg bruker Ferramol og det kostet en hundrings på Rema. Alt man kjøper på hagesentre koster alt for mye.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 18:12   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Jeg har sett veldig få brunsnegler her.
Bare svarte? Er det forskjeller rundt omkring i landet?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 18:21   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Det er veldig effektivt å bare kjøre over dem med gressklipperen og, i følge mannen min.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 18:25   #17
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.393
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

:meddexter:

Jeg har både klippet i to, puttet rett i fryseren og saltet hundrevis i år. Nemaslug kan være noe for mitt nabolag, mange ihuga sneglemordere her, men vi må nok vente til neste sesong?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 18:32   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er veldig effektivt å bare kjøre over dem med gressklipperen og, i følge mannen min.

Der og da kanskje, men ikke i lengden. Brunsnegler har glimrende luktesans,og en moset brunsnegle i plenen tiltrekker seg dusinvis av sultne snegleer fra nabolaget. De spiser hverandre, derav kallenavnet mordersnegl.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 18:33   #19
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Jeg tror jeg for første gang fant en snegl her i tr.heim nå i disse dager. Han endte sine dager i toalettet.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 23:48   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er veldig effektivt å bare kjøre over dem med gressklipperen og, i følge mannen min.

Da kommer alle eggene inni sneglene ut og for hver drepte har du laget 400 nye. Det er ikke så smart.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no