Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kan man sperre telefonnr?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-12, 10:35   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Kan man sperre telefonnr?

Poden har fått seg telefon. Vi kjøpte kontantkort. Telenor ga han et telefonnummer, og det ble fjernet fra gule sider.

Men det ramler inn med telefoner og sms'er. Han svarer ikke på nr han ikke kjenner, og sms-funksjonen har han ikke skjønt ennå. Dvs han klarer å lese sms.

Anyhur: Noen sender sms sent på kvelden. "God natt pus" o.l.
Så har vi en som kom sent i går kveld: "Du har fått en melding fra Gud. Du er frelst".
Så har mannen svart på noen bølletelefoner, og enkelte oppringninger og sms'er kommer fra uregistrerte nummere.

Kan vi sperre enkelte av disse? Tenker først og fremst de nr som går igjen.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:50   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man sperre telefonnr?

Vet ikke, men ville bedt om et annet nummer. Så mye spam til et skjult nummer er uvanlig. Hadde ikke blitt veldig forundret om han har fått et nummer som ganske nylig har vært i bruk av noen.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:51   #3
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man sperre telefonnr?

Bør jeg gi det litt tid, eller skal jeg svinge innom Telekiosken først som sist?

K har ikke merket så mye til dette ennå, for mye av dette kommer etter leggetid.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:52   #4
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Kan man sperre telefonnr?

Jeg hadde fikset det med engang

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:54   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man sperre telefonnr?

Jeg ville byttet med en gang tror jeg. Min erfaring er at det gir seg ikke.

Eldste fikk støtt og stadig sms om vaktbytte, om å huske å ikke drikke for mye på julebordet ( ), om å huske skattekort osv når hun fikk telefon. Det ga seg ikke. Etter et år hadde de klart å inkludere firmanavnet i en melding, da fikk jeg ringt, og etter det har hun ikke fått flere meldinger, men det gikk ikke over av seg selv, nei.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:58   #6
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man sperre telefonnr?

Eldste har et nr fra markedsundersøkelse (eller noe) som ringer henne hele tiden. Hun hadde også litt rusk i starten, men det ga seg.

Jeg får stikke innom butikken ved neste anledning.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 08:31   #7
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man sperre telefonnr?

Minsten her fikk tydeligvis telefonnr til en eldre dame. Når jeg logget meg inn på min side på nettet, kom alle opplysningene til denne damen opp. Ringte kundeservice, hun stusset veldig på stemmen min. Jeg hørte så ung ut for å være født i 1925 Eneste som av og til kommer er noen sms fra Get om oppdateringer.

slik du beskriver ville jeg bedt om nytt nr.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no