Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 10:44   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iphone/ ipad?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det kommer jo helt an på hva slags bøker det er. Jeg lar ikke være å kjøpe bøker til Poden selv om pappaen hans og jeg har tusenvis av bøker stående som han ikke har lest enda.

For å være helt ærlig lar jeg jo ikke være å kjøpe bøker til meg selv heller. Selv om vi har i alle fall hundrevis av bøker som jeg ikke har lest.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 11:02   #42
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Og jeg har nylig kjøpt en Nintendo 3DS til meg selv. Jeg har både iPhone og iPad fra før; begge med mange spill som ikke er ferdigspilt. Jeg mener likevel det var et, om ikke fornuftig, så iallefall vellykket kjøp.

Ben "datapunkt" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 11:23   #43
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Det vet jeg ikke?
Mine har ikke DS, eller noe annet type spillkonsoller heller.
Funker finfint!

Og de får ikke playmo av oss, for de har så mye lego.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 11:27   #44
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Kan noen ta en alvorsprat med min mann? Jeg har også lyst til å prøve ser dere. Han har spillkonsollangst. Jeg vil også ha Wii.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 11:27   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Men kan du ikke kjøpe en selv, da? Han trenger vel ikke å ville ha en for at du kjøper en til deg og ungene?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 11:29   #46
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men kan du ikke kjøpe en selv, da? Han trenger vel ikke å ville ha en for at du kjøper en til deg og ungene?

Da må jeg kjøpe nytt hus til meg og ungene. Det blir litt dyrt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 11:33   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Hva er det mannen har så i mot spillkonsoller da?

Det er jo litt merkelig at han kan bestemme hva du skal bruke pengene på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 11:52   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Jøss, mannen kunne PRØVD å bestemme om JEG skulle få meg en spillkonsoll eller ikke. Ingen tvinger vel ham til å spille. Ungene må dere jo være enige om, men jeg stusser litt på denne motstanden? Hva argumenterer han det med?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:00   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Jeg syns for så vidt at innkjøp av nye spillkonsoller som koster litt er greit å være enige om, altså. Men jeg hadde forventet en mer fruktbar argumentasjon enn "nei".

I vår familie er det jeg som holder igjen mest, og det har selvsagt med kostnader og tidsbruk å gjøre. Jeg er riktignok ikke så veldig flink til å holde igjen, all den tid vi har PS2+3, Wii, Xbox, DS, iphone og ipod.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:02   #50
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns for så vidt at innkjøp av nye spillkonsoller som koster litt er greit å være enige om, altså. Men jeg hadde forventet en mer fruktbar argumentasjon enn "nei".

I vår familie er det jeg som holder igjen mest, og det har selvsagt med kostnader og tidsbruk å gjøre. Jeg er riktignok ikke så veldig flink til å holde igjen, all den tid vi har PS2+3, Wii, Xbox, DS, iphone og ipod.

Hehe - hva er det igjen da?

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:03   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Ja, dette med pris er helt riktig, man må jo være enige om stor pengebruk. Men jeg hadde i hvert fall aldri godtatt et bastant "nei" uten noen spesiell grunn, og om jeg var uenig i grunnen hadde vi jo hatt et problem.
Var det ikke en tråd om spillkonsoller her for en stund siden, der det var stor enighet om at barn faktisk har godt av å ha sånt i hus? Med mindre det opptar hele tiden deres da, men foreldrene må jo sette grenser.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:07   #52
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Han er svært restriktiv når det gjelder spill i det hele tatt. Han har firt litt når det gjelder det vi har, men er livende redd for at det skal erstatte vanlig lek. Guttungen får nok spill når han løper over til naboen, og vi ser at det er hovedaktiviteten der uansett. Naboen spiller/ ser på tv hele tiden. Og vår får han ikke med i vanlig lek, pga han alltid vil spille. Vi har også en nevø som er oppvokst med spillkonsoller, og foreldrene har store problemer med å vinkle han inn på annet.
Derfor mener min man at vi har nok muligheter.

Et annet argument er at våre barn blir aggressive av spill og tvtitting. Og hvis vi som foreldre også skal ha det greit, må dette minimeres til et minimum.

Men det JEG kunne tenkt meg er at de fikk en DS de kunne ha på utlån
fra oss ISTEDET for tv og iphone/ Ipad spilltid. Men han mener at dette ikke er nødvendig, og unødvendig bruk av penger.

Jeg velger mine kamper for å si det slik. Jeg vet at han virkelig ikke liker dette, og det er ikke så utrolig viktig for meg heller. Jeg tatoverte engang øyne og lepper, og vet at irritasjonsnivået blir på høyde med det. Og jeg gidder ikke gå gjennom det en gang til.
Aldri sett en så drittsur mann noen sinne. Og da var jo tanken min, hey - min kropp - mitt valg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:08   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Hehe - hva er det igjen da?

Nei, si det. Wiien var det faktisk jeg som argumenterte for.

Et par av de var i hus før vi fikk barn, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:11   #54
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Vi har nok vi også altså - Wii, Ps2 og en DS. I tillegg har vi to PCer. Men jeg kjenner at dette får holde for en stund...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:12   #55
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Kan noen ta en alvorsprat med min mann? Jeg har også lyst til å prøve ser dere. Han har spillkonsollangst. Jeg vil også ha Wii.

'On a day like today.'

Man kjøper det man vil, så fremt økonomien tillater det. Enkelt og greit.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


I vår familie er det jeg som holder igjen mest, og det har selvsagt med kostnader og tidsbruk å gjøre. Jeg er riktignok ikke så veldig flink til å holde igjen, all den tid vi har PS2+3, Wii, Xbox, DS, iphone og ipod.

Vi mangler X-box vi. Burde jeg gjøre noe med det?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:13   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Selv om vi har alle mulige spillkonsoller så har vi ikke ubegrenset med spilling. Vi har begrenset det til lørdager, og DSen spilles det så godt som bare med på tur. Vi har en regel om at spilling heller aldri skal gå på bekostning av annen aktivitet. Det hender at han får spille ekstra om han har venner på besøk, nå er f.eks. alle veldig opptatt av Skylanders.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:24   #57
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er poenget med DS når man kan ha spill på iPhone/iPad?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selv om vi har alle mulige spillkonsoller så har vi ikke ubegrenset med spilling. Vi har begrenset det til lørdager, og DSen spilles det så godt som bare med på tur. Vi har en regel om at spilling heller aldri skal gå på bekostning av annen aktivitet. Det hender at han får spille ekstra om han har venner på besøk, nå er f.eks. alle veldig opptatt av Skylanders.

Mm. Si det til mannen min.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no