Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ut å spise i Kristiansand

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-08, 20:31   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Ut å spise i Kristiansand

Vi har to overnattinger i Kristiansand til uka og jeg lurer på om noen kan anbefale meg et godt sted å spise med barn. Vi liker det rimelig og trivelig, og er nærmest altetende. Men er litt lei av kjeder som Peppes og Egon.

En av dagene skal vi nok i Dyreparken, så da blir det vel middag der tenker jeg. Gode tips for en fin dag der?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 20:47   #2
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Amigos. Den må jeg alltid innom når jeg er i Kristiansand:

http://www.1881.no/Katalog/Restauran...stiansand&qt=8

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 20:51   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Frk. Larsen er koselig og enkelt og greit å ha med barn, jeg fant ikke noen egen nettside men en anmeldelse her:
http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel949.asp

Jeg har vært der 3-4 ganger og syns maten har vært god. Ikke gourmet, men god.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:02   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Takk for gode svar. Frk. Larsen høres litt ut som det vi er ute etter. Både sambomannen og jeg er alltid svak for en god hjemmelaget hamburger. Storebror er herlig altetende og finner nesten alltid noe som kan etes.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:14   #5
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Frk. Larsen er koselig og enkelt og greit å ha med barn, jeg fant ikke noen egen nettside men en anmeldelse her:
http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel949.asp

Jeg har vært der 3-4 ganger og syns maten har vært god. Ikke gourmet, men god.

Veldig greit - god mat! Ikke noe fasiliteter for småbarn der, dersom du er ute etter det, men barnestoler og hyggelig miljø.

Drømmeplassen (samme gründer og eier som Frk. Larsen) ligger i krysset Kirkegata/Skippergata og har utmerket lunsj.



På begge steder er det dessverre viktig med en porsjon tålmodighet.

Dersom det er fint vær, vil jeg anbefale Fiskebrygga / Gravane. Der er det et yrende liv og mange fine uterestauranter. Fortrinnsvis sjømat, men assortert utvalg. Pider Ro er bra.

Ellers kan jeg ikke anbefale Amigos, Senna... Jeg er dessverre lokalkjent De var veldig bra for 10 år siden, men mye har skjedd.

Når det gjelder Dyreparken, så er det et heldagsprosjekt. Ta med et måltid selv, og sats på middag på noen av de store stedene som har buffet. Ikke gourmet i det hele tatt, men bedre enn de små "gatekjøkken"-variantene rundt forbi i parken og Sabeltanns verden. Regn med KØ, KØ, KØ nå i juli. Får du kjøpt billetter på forhånd, (mener det kan gjøres på nett) kan du snike litt i køen på vei inn. Dyreparken har hatt store utfordringer med parkering også, og i år er det jo midt i ombyggingen av E18, så ville prøvd å være der übertidlig når parken åpner for å unngå det verste rushet.

God tur til Kristiansand!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08

Sist redigert av leliane : 13-07-08 kl 21:20. Årsak: glemte noe
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:17   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Smørøyet er også koselig. Men kanskje ikke spesielt barnevennlig. Vi var uheldige og fikk veldig svidde sandwicher sist, men jeg har hørt mange som syns det er god mat der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:22   #7
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Smørøyet er også koselig. Men kanskje ikke spesielt barnevennlig. Vi var uheldige og fikk veldig svidde sandwicher sist, men jeg har hørt mange som syns det er god mat der.

Jepp - veldig god mat der, og dagsmenyen er ikke så pricey heller!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-20, 22:05   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Jeg drar opp denne heller enn å lage ny tråd. Jeg trenger tips til sted å spise sen lunsj/tidlig middag i morgen. Altså et sted med middagsretter heller enn et bakeri. Forslag?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-20, 22:23   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Jeg var på bønder i byen i går. Jeg drakk bare kaffe og spiste deilig dessert, men menyen fristet en voksen gane. Familien var på Herlige land midt i gågata. OK mat der og

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-20, 22:26   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Vi har med én som er litt kresen, og det snevrer inn alternativene litt. Kikker på Jonas B nå, siden det går an å bestille bord der.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-20, 23:09   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg var på bønder i byen i går. Jeg drakk bare kaffe og spiste deilig dessert, men menyen fristet en voksen gane. Familien var på Herlige land midt i gågata. OK mat der og

Bønder i byen er bra!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-20, 23:09   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Vi har med én som er litt kresen, og det snevrer inn alternativene litt. Kikker på Jonas B nå, siden det går an å bestille bord der.

Fiskebrygga har mange restauranter. Meldt bra vær i morgen. Hos Moi eller Pider Ro. Begge tar nok bordbestilling. De har ikke bare fisk.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 15-07-20 kl 00:45.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 00:26   #13
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Le Monde marina på Hartmanns brygge. Bønder i byen. Salaten til bønder i byen...elsk.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 00:29   #14
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Moi på brygga er hyggelig.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 00:37   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Moi på brygga er hyggelig.

Deilig mat også!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 02:04   #16
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Definitivt! Moules frites.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 09:48   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Definitivt! Moules frites.

Ja! Spiste det der i juni.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 10:42   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Takk for veldig fine tips! Tenåringene i huset har ikke latt seg friste, så jeg er redd det blir noe italiensk. Forslag?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 11:54   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Takk for veldig fine tips! Tenåringene i huset har ikke latt seg friste, så jeg er redd det blir noe italiensk. Forslag?

Jeg synes La Famiglia er god. Men, den har vært stengt under koronaen. Usikker på om den nå er åpnet igjen. Ligger ned fra Rådhusgaten i Vestre Strandgate.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 18:26   #20
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ut å spise i Kristiansand

La famiglia, og bellini

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no