Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor stort teppe under spisebord?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-10, 21:43   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Altså, spsiestuen vår fungerer som kjøkken og spisestuemøblement. Jeg ville nemlig ha en spisegruppe som brukes.
Rundt bodret har jeg 8 stoler. Jeg har fire barn og to hunder. Har valgt et teppe med litt mønster, og det var nokså dyrt. Sånn type persisk stil. Slike tepper vasker jeg. De får en omgang om sommeren med grønnsåpe og hageslange. Om vinteren skrubber jeg flekker og legger de i snøen. De tåler det meget godt. Det ene teppet mitt i stuen er fra oldemor, og er like fint.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:46   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Har tenkt litt på kuskinn, men jeg er usikker. Må i så fall finne et med helt riktig mønster og farge. Litt sånn gråspettete kanskje?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:52   #23
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Sist jeg hadde teppe under spisebordet var mellomste gutten min rundt 1 år.
Det siste han gjorde når han var ferdig med å spise var å snu tallerkenen/skåla si på hodet og den datt i gulvet.
Da var jeg drittlei matrester på teppet og det ble fjernet.

Synes egentlig det er finere uten jeg også, men det er lunere å ha bena på.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 22:07   #24
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Men her i huset ville jeg fått dette til svar om jeg sa at jeg ville ha teppe under bordet:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 13:43   #25
Max
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 17
Max har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Vi hadde et som var laget av bast (tror jeg) Det kunne vi koste og det funka bra..
Bare en stoffkant rundt.
Husker ikke hvor jeg kjøpte det.

Max er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 13:47   #26
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hmm, skjønnner ikke helt åssen griseunger dere har i hus?

Samme tenkte jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 13:48   #27
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Gammel tråd jo.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:11   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Vi har hatt teppe under bordet i nesten 4 måneder og det er like fint.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:14   #29
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi har hatt teppe under bordet i nesten 4 måneder og det er like fint.

Snart skal sommerbollen spise sjøl.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:17   #30
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er kanskje inhabil i teppediskusjoner. Jeg synes nemlig rommene på Skremmern og siljemorens bilder hadde vært finere uten tepper under bordene. Vi har ingen gulvtepper...

Helt enig. Jeg syns så godt som aldr det er fint med tepper

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:20   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Snart skal sommerbollen spise sjøl.



Neida. Storebror er og har alltid vært en veldig fin og lite sølete spiser, så håper på det samme med lillesøster.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:24   #32
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Teppe under spisebordet? Med små barn i hus?

Ikke noe problem med teppe under spisebordet. Jeg har hatt fem unger tilbords til tre måltider daglig(dagbarn og egne) i alderen 1,5 -3,5 år. Det meste gikk å støvsuge bort eller bare å bruke en klut på.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Takk for svar, Angelique. Jeg må prøve meg frem tror jeg. Har et teppe på 180x240 og et teppe på 140x200. Spisebordet er 75x175.

170x230/240 er "normalstørrelse under spisebordet. 140x200 er litt lite.

Jeg synes det er bedre med teppe under bordet.
Smulene (og støvet som dukker opp)blir liggende stille.
Vi tråkker ikke matrester og smuler med oss rundt.
Det er lunt og godt.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:27   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Neida. Storebror er og har alltid vært en veldig fin og lite sølete spiser, så håper på det samme med lillesøster.

Knotten pleide å tømme evt. rester i glass og på tallerken på gulvet når han var forsynt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:33   #34
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stort teppe under spisebord?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er kanskje inhabil i teppediskusjoner. Jeg synes nemlig rommene på Skremmern og siljemorens bilder hadde vært finere uten tepper under bordene. Vi har ingen gulvtepper...

Helt enig! Deilig uten smule-, hår- og skittsamlere.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no