Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gardiner helt fra taket?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-10, 11:19   #1
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Gardiner helt fra taket?

La meg innlede med å si at jeg ikke har noe særlig greie på interiør, og den slags.

Vi holder på å bygge på huset, og hele stua (som nå blir større) skal få nye gardiner. Har hørt om gardiner som henges helt fra taket, og kunne kanskje tenkt meg det, men må man da ha kappe på tvers? Hvis ikke så vil det vel bare se rart ut, eller?

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 11:21   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Nei ikke noe kappe på tvers!!

Gardiner i skinne fra taket kan være veldig flott synes jeg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 11:23   #3
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Aldri kappe, uansett.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 11:54   #4
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Jeg liker ikke kapper, så bra man i såfall ikke må det. Men det vil ikke se rart ut altså, å henge gardinene fra taket, altså? Har googlet etter bilder, men ikke funnet noen.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 11:59   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Hva du enn gjør! IKKE KAPPE!! Men du må være forberedt på å sy gardinene dine selv.*av typen ferdiggardiner*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 11:59   #6
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Nei, det ser ikke rart ut - jeg synes det er fint! Og for guds skjyld ikke kappe. Det ser rart ut.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:01   #7
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Å jøje for en skrivefeil!
Den j-bokstaven - hvor kom den fra?!?

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:03   #8
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Sy selv ja... ikke at det er problematisk, det er bare så inni hampen kjedelig... Må ha 10 gardinlengder... Er vel litt forberedt på det da, siden takhøyden vil bli ulik i den nye delen av stua.


Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Og for guds skjyld ikke kappe. Det ser rart ut.

Godt å høre.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:04   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Du quotet skrivefeilen min.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:04   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Gardiner fra taket gjør at vinduene virker større, dersom du i tillegg trekker de litt bort (ut på siden)fra vinduene blir mer av vindusflaten synes og lysinnslippet blir større. Du finner mange skinnesystemer som kan brukes.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:04   #11
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Du quotet skrivefeilen min.

Jeg så det, men valgt å ikke rette den opp.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:06   #12
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Du finner mange skinnesystemer som kan brukes.

Finnes det skinner man ikke trenger å feste i taket også, men helt øverst på veggen? Vi skal ha gipstak som jo ikke er særlig egent å feste ting i.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:09   #13
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg så det, men valgt å ikke rette den opp.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:11   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Finnes det skinner man ikke trenger å feste i taket også, men helt øverst på veggen? Vi skal ha gipstak som jo ikke er særlig egent å feste ting i.

Ja, du får skinner som du fester på beslag ut fra veggen. Du må jo ha gardinene litt ut fra veggen. Kirsch har, og mener IKEA også har.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:11   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Ellers må du feste skinnene i bjelkelaget - 60 cm i mellom hver bjelke - også i taket.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:25   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Du trenger selvsagt ikke sy gardinene selv om du ikke vil. Langt de fleste butikker som selger gardinstoff i meter vil kunne levere gardinene ferdig sydd etter dine spesifikasjoner.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 13:17   #17
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Bilder?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 13:26   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Vi har skinne som henger i taket på soverommet og det ser ganske kult ut synes jeg. Skal se om jeg finner bilde.

Gardinene er forresten fra Ikea og rekker helt til gulvet.

Dårlig bilde og mye rot ser jeg, men sånn er det nå. Her er det også rullegardin i vinduet som bryter opp litt.


Fra vårt gamle soverom i den forrige leiligheten fant jeg også bilde:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 13:49   #19
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Ah, takk. Ja det ga en litt sånn eksklusiv hotellfølelse, som jeg tenkte meg. Det ser fint ut, men jeg tviler sterkt på at resten av huset vårt vil kunne følge opp en eksklusiv hotell-image.

Hva i alle dager har kappe med dette å gjøre?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 14:04   #20
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gardiner helt fra taket?

Takk, kokosbolle!!! Det var jo fint!

Opprinnelig lagt inn av tink, her.


Hva i alle dager har kappe med dette å gjøre?

Jeg tenkte at det kanskje ble rart å bare ha en gardin ned på hver side, at det kanskje skulle/burde være kappe over slik at veggen over vinduet ikke syntes. I såfall så ville det blitt for prangende for meg. Men nå ser jeg jo at det blir fint slik jeg hadde tenkt meg det.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no