Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan man male gamle brune glatte dører?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-14, 11:59   #41
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

1968. Og så er det bygget ut i 1985. På underlig vis.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 12:02   #42
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Vi malte over soveromsdørene som var slik gusjegult treverk. Dette fordi de var for mørke for den etasjen, samt at de var tilgriset av klistremerker som var umulig å få av uten å ødelegge lakken på dørene. Så da pusset og malte vi de. Ble fint og har holdt seg fint i snart 3 år. Jeg er forøvrig enig i det de over skriver om å la det bero litt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 12:04   #43
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Altså. Huset er litt merkelig, og ganske slitt. Det er ikke det huset jeg ville ha kjøpt dersom jeg kunne velge på øverste hylle. Men det oppfyller alle kriteriene jeg hadde pga. funksjonsnivå med kronisk bekkenløsning og livet som aleinemor (ikke snømåking, 1-2 plan, kjøkken i første etasje, parkering i nærheten, mulighet for å lesse av utafor døra osv.), det var innefor Oslogrensa som jeg og Storesøster ønsket, skolene i kretsen har ok rykte - og jeg hadde råd. Og så får jeg bare gjøre det så bra jeg bare klarer. Og mitt!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 12:29   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Jeg skulle si det samme som Tally: ikke ødelegg dem!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 15:44   #45
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Mens jeg hadde malt dem uten å nøle et sekund.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 15:48   #46
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mens jeg hadde malt dem uten å nøle et sekund.

Samme her!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:34   #47
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.500
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Altså. Huset er litt merkelig, og ganske slitt. Det er ikke det huset jeg ville ha kjøpt dersom jeg kunne velge på øverste hylle. Men det oppfyller alle kriteriene jeg hadde pga. funksjonsnivå med kronisk bekkenløsning og livet som aleinemor (ikke snømåking, 1-2 plan, kjøkken i første etasje, parkering i nærheten, mulighet for å lesse av utafor døra osv.), det var innefor Oslogrensa som jeg og Storesøster ønsket, skolene i kretsen har ok rykte - og jeg hadde råd. Og så får jeg bare gjøre det så bra jeg bare klarer. Og mitt!

Jeg synes du har vektlagt alle de gode grunnene for akkurat det huset. Som de sier: Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet. Utseendet kan du gjøre noe med - så lenge du lar dørene være originale.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 08:36   #48
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mens jeg hadde malt dem uten å nøle et sekund.

+1

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 11:51   #49
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Nå har jeg sett på dørene, og de er ganske slitte og ripete og ikke så veldig pene. Jeg ser ikke bort fra at det går mot maling av dem, altså.

En av dem har sånt dørhåndtak du snakket om, tror jeg, Tallulah. Men det er svart på ene siden av døra og hvitt på den andre.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 12:03   #50
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Jeg er vokst opp i et hus fra 1969 med den typen dører, og baderomsdøra var malt. Bare på innsiden - det var et aktmaleri i olje. Foreldrene mine syntes vel aldri det var så veldig fint, det bildet, det fulgte huset da de kjøpte det, så jeg mener å huske at den døra blei slipt ned og beisa over. Det er sikkert 15 år siden, men holder ennå. Dørene er ikke i heltre.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 12:08   #51
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Innsiden av dodøra har masse riper i form av hjerter og initialer. Det er litt av det på innsiden av døra til mitt rom også, hvor husets jente bodde. Vi skal finne på noe gøy med doen, har vi funnet ut. Den er knøttliten og tåler å være litt sær.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no