Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-11, 17:43   #21
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har jo til og med vårt eget spanskkurs her på forumet. På tide å vekke det til live?
http://www.foreldreportalen.no/forum...splay.php?f=56

Har vi? Jeg skal ikke til Cuba med det første, men har veldig lyst til å lære spansk. Synes absolutt det bør vekkes til live.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 17:59   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Vi må rope på Gremli. Jeg vet ikke PM det går an å bare hoppe inn i de eksistrende trådene? Jeg har ikke sett kjempenøye på det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 18:05   #23
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Candy: hva mener du med vestlig mat? Det jeg husker av mat - vi bodde som regel i rom i privathus (casas particulares) og åt på tilsvarende spisesteder (paladares) - er mye kylling, ris, stekte bananer, kokt gresskar og egg. Som regel litt kjedelig, men god mat. Og meget god kaffe, ofte fra bønner i egen hage.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 18:16   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Nå er mitt forhold til Cuba -en smule - farget av ei venninne som har hatt sin kommunistiske barndom og oppvekst i Pionerbevegelsen. I følge henne er Cuba Paradis På Jord™. Det finnes visst ikke bedre helsevesen, skolevesen - noen slags vesner.

Nuvel. Sånn mere nøytralt, har jeg også hørt at helsevesenet på Cuba er blant de beste, så jeg tror glatt jeg hadde tatt sjansen på å ta med Guttungen dit. :unnelig:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 19:20   #25
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Jeg var på Cuba et par ganger på nittitallet, og da burde man i hvert fall kunne spansk. Ikke at jeg kunne det dengang, men det hadde så avgjort vært en fordel. Maten var kjip, sammenlignet med naboland, men det er finfint der. Relativt høyt prisnivå var det også, nok en gang sammenlignet med naboland.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 19:42   #26
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Veldig mange nordmenn reiser til Cuba og de er veldig fornøyd. Det er billig og reise dit og det er billig å leve der. Har lyst selv jeg og jeg kan også spansk

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:44   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Jeg kan også spansk! :melder seg som tolk: Tror det er en fordel å kunne spansk for å unngå en del "turistfeller" også, særlig hvis en vil ut og farte litt. Men det klarer du glatt på to år, Tallulah, jeg lærte det på mye kortere enn det. Go for it! Jeg har ikke vært på Cuba, men det er definitivt på ønskelisten - den laaaange.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:45   #28
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

:melder seg på spanskkurs:

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:47   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Jeg leste kun overskriften og trodde det var snakk om en skoletur.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 13:15   #30
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Jeg tenkte - jah - å bo på Cuba (den gamle kornsiloen i Oslo) er vel null problem med barn..

Men åhh! Cuba - hadde ikke vært betenkt ett sekund. Språkproblemer går seg somregel til.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 13:24   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Candy: hva mener du med vestlig mat? Det jeg husker av mat - vi bodde som regel i rom i privathus (casas particulares) og åt på tilsvarende spisesteder (paladares) - er mye kylling, ris, stekte bananer, kokt gresskar og egg. Som regel litt kjedelig, men god mat. Og meget god kaffe, ofte fra bønner i egen hage.

Jeg har vel hørt omtrent det du sier, at det er lite variasjon og mye ris og kylling. Jeg er ikke spesielt problemfokusert, og mine barn liker ris, så det skremmer ikke oss, men det er altså en av de tingene som har blitt dratt frem når vi har planlagt å reise med små barn.

I tillegg til at det er vanskelig å få tak i bleier og barnemat på glass og sånt, men det er jo ikke noe issue lenger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 13:52   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.404
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Vi hadde lyst til å dra til Cuba tidligere, men den lysten har faktisk forsvunnet litt etter at vi flyttet hit. Til dels kanskje for at alle cubanere som bor her er så mot Cuba (eller Castro og hans menn) og til dels på grunn av nedenstående.

Cubanere (i hvert fall de som bor her) er litt spesielle (og nå tar jeg alle over en kam, det finnes sikkert mange som ikke er slik). De er veldig ekstroverte, de snakker høyt, veldig høyt og de krangler gjerne. Spesielt ektepar, det er helt normalt å krangle og det hører litt til. Mitt i matbutikken, på stranden eller der man måtte være. De snakker om alt og har ikke noen grenser for hva som er normalt å snakke om. Som f.eks. første gangen man er hos en fysioterapeut (som er cubansk) så forteller hun om hvor hysterisk hun ble den gangen hun skulle bæsje og bæsje satt seg fast på veien ut og hushjelpen prøvde å hjelpe til (med detaljer) og de var nødt å ringe mannen på jobb og han kom hjem og fikk ordnet det og alt med veldige detaljer). Mennene bjeffer litt når de snakker, jeg kan stort sett høre på spansken (uten å kunne spansk) at noen kommer fra Cuba. Om Herremannen skulle få en cubansk instruktør i noen av aktivitetene som han er med på så skulle jeg virkelig ha observert aktiviteten for å vurdere om jag skulle bytte instruktør. Min erfaring sier at mange av dem er ganske sjefete, harde og autoritære mot barn og de prøver å lære dem gjennom disciplin og harde ord i stedet for å inspirere og gi ros.

De er veldig forskjellige sammenlignet med andre latinamerikanere, syns jeg.

Men det hadde vært veldig interessant å reise dit en gang, men ikke akkurat nå.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 13:54   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Wow, Pelen, det var en veldig generalisering...

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:17   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.404
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Wow, Pelen, det var en veldig generalisering...

Ja, jeg er klar over det. Mange er ikke slik, jeg kjenner herlige mennesker derfra. Jeg har ikk noe mot cubanere som mennesker (dårlig forklart), men jeg syns til tider at all den høylytte kranglingen deres er litt slitsom, det må jeg innrømme. Men jeg humrer mest altså, det er litt interessant å se på forskjeller mellom land. Jeg tror det bare er kultur for det der, det er helt normalt å gjøre slik. Mange nasjonaliteter har sine greier, f.eks. er vi skandinavere særdeles lite høflige. Franskmenn snakker også høyflytt på gatene, gestikulerer og er humørfyllte osv osv.

Men litt av tingen her tror jeg er også at de fleste cubanerne her, oppfatter jeg, bare drar til Cuba for å hilse på familie, de er så mot sitt land og styret der. Jeg føler at det ikke skulle oppskattes om man dro til Cuba på ferie når man bor her. Og jeg tør definitivt ikke si at hunden som vi hadde het Fidel. Men jeg har lyst til å dra til Cuba en gang, men ikke akkurat nå.

Sorry, det var ikke meningen å ødelegge tråden.

Jeg har også hørt at sykehusene i Cuba skal være bra.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:27   #35
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Jeg skulle akkurat til å si at Tuba kanskje er et litt stort instrument for små barneskolebarn.

Cuba høres veldig interessant ut, og jeg ville ikke nølt med å reise dit med barneskolebarn. De jeg kjenner som har vært der forteller at man kommer veldig nærme kulturen og menneskene selv om man er der på ferie.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:33   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Blant eksilkubanere finner man, kanskje naturlig nok, veldig mange republikanere, og veldig høyrevridde republikanere også. Selvsagt reiser de ikke noe særlig på ferie hjem til et land de har flyktet i fra, og som er et diktatur med helt motsatt verdier enn hva de har selv.

Jeg tar allikevel ikke anekdotene dine til etteretning, Pelen. For de er nettopp bare det, og noen temmelig fordomsfulle noen, også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 15:20   #37
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Jeg har i en periode bodd på Cuba, og jeg hadde definitivt tatt med meg barneskolebarn dit. Yngre barn også, for den saks skyld. Det man bør være oppmerksom på er at det kan være vanskelig å få tak i enkelte matvarer, og at maten generelt ikke er så veldig spennende. Hvis man har et veldig kresent barn ville jeg ha sørget for å ha med knekkebrød og tubeost feks.

Jeg tror, uten at jeg vet, fordi jeg ikke har vært i USA, at de cubanerne som bor i USA er annerledes enn cubanere på Cuba. Ja, de kan være høylytte og bråkete, men absolutt åpne, interesserte og hyggelige. Jeg likte meg veldig godt der, og opplevde det ikke sjenerende at de noen ganger la ut om sine problemer. Jeg har et inntrykk av cubanere som barnevennlige, men jeg tror nok at synet på barneoppdragelse er annerledes enn det mange har i Norge. Noe av årsaken tror jeg kan være at det å være flink til noe har gitt muligheter på Cuba, blant annet til å reise.

Hvis jeg skulle reist med mine unger hadde jeg satset på å bo hjemme hos folk, og spist hjemme hos folk også. Min erfaring er at det er bedre standard på det private, og at det gir en fin mulighet til å få kontakt med folk.

Bare spør hvis du lurer på noe, så skal jeg prøve å svare.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 15:27   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Så kult, IOA! Jeg har lest om sånn når man bor hjemme hos folk, men da er det nok en stor fordel å kunne spansk. For å stille et innmari teit spørmål, hvordan er sengene? Mannen min er nemlig ganske lang, så hver gang vi reiser sørover i Europa, så ender han med føttene utenfor.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:04   #39
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

En av de største motforestillingene vi har fått ved å reise med veldig små barn, er at det er vanskelig å få tak i (vestlig) mat. Det finnes heller ikke noe særlig med hoteller utenfor turistområdet, men mye privat overnatting. Det er derfor det er en klar fordel å kunne spansk.

Cuba er dermed litt vanskeligere enn andre land i det området hvis man skal utenfor allfarvei, og det skal man jo. Men det er ikke farlig, det er bra helsevesen og det går masse busser.

Masse busser altså? Ei venninne som var der sa at bussene gikk først når de ble fullt opp, og man kunne ikke stole på eventuelle bussruter pga dette.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:12   #40
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Cuba med barneskolebarn, er det ok?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så kult, IOA! Jeg har lest om sånn når man bor hjemme hos folk, men da er det nok en stor fordel å kunne spansk. For å stille et innmari teit spørmål, hvordan er sengene? Mannen min er nemlig ganske lang, så hver gang vi reiser sørover i Europa, så ender han med føttene utenfor.

Haha, det husker jeg ikke. Men jeg er ganske sikker på at du vil få bedre service, av typen tilbud om den lengste senga, hjemme hos folk som tjener penger på at dere bor der, enn på hoteller der det er staten som innkasserer mesteparten av fortjensten. Jeg vet ikke helt hvor mange som snakker engelsk, siden jeg var der for å lære spansk, og lærte det ganske fort. Men jeg tror ikke det vil være noe problem, fordi de alltids kan huke inn noen som kan hjelpe til. De er uansett interesserte i å kommunisere, er min erfaring, så jeg ville ha gått for et "casa particular" uansett om jeg snakket spansk eller ikke. Du kan gjøre deg greit forstått med en ordbok og enkle setninger.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no