Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-22, 12:34   #321
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Hvorfor er folk så stappteite?
Man får kjøpt en hel pose økologiske, sertifiserte og trygge frø for 40-60 kr.
Men nei da. Folk skal dyrke fram frø fra butikkjøpte grønnsaker

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 12:42   #322
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ville ikke nevne navn, men ja.

Medgruffer.

Vi fikk kjøkken fra Ikea og make til styr med alle de som skulle inn og ikke hadde kommunikasjon med hverandre.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 12:49   #323
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Bruker dere Montera? Vi var skikkelig misfornøyde med dem.

Det er vel knapt noen som er fornøyde med de er mitt inntrykk.
Har ikke brukt de selv.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 13:38   #324
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Parfyme!

Hvorfor i svarte skal folk bruke parfyme (og tydeligvis ta det på henda) og så ta på matvarer de ikke skal ha. Flott å bli dårlig av å ta et knekkebrød ut av pakka.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 13:44   #325
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Trodde jeg var fedig med denne forkjølelsen nå, kjente meg jo så fin år jeg våknet. Nå er jeg potte tett igjen

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 14:06   #326
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hvorfor er folk så stappteite?
Man får kjøpt en hel pose økologiske, sertifiserte og trygge frø for 40-60 kr.
Men nei da. Folk skal dyrke fram frø fra butikkjøpte grønnsaker

Er nok trolig fordi folk synes det er gøy, og vil se om de får det til mer enn for å spare penger eller gjøre det mest mulig miljøvennlig.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 27-01-22, 14:14   #327
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.839
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Søvn. Det er teit å våkne hver natt i 3-tida, og ikke få sove igjen før rett før klokka skal ringe. Og da blir alt annet teit også. Som trasne tenåringer, strømpebukser som gnisser, og at jeg vil ha sjokolade og wienerstang, men ikke burde.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 14:39   #328
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Søvn. Det er teit å våkne hver natt i 3-tida, og ikke få sove igjen før rett før klokka skal ringe. Og da blir alt annet teit også. Som trasne tenåringer, strømpebukser som gnisser, og at jeg vil ha sjokolade og wienerstang, men ikke burde.

Skjønner akkurat hva du mener!!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 15:37   #329
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

@Divine: Jeg fikk veldig mye penger igjen fra IKEA etter at de brukte vår, sommer, høst og vinter på å skaffe oss et komplett kjøkken. Det er bare å ringe til dem og klage og klage og klage, for de skal dokumentere hver gang du har tatt kontakt, og for hver gang du har mast så øker du sjansen for at du får kompensasjon (min var på mellom 12 og 15 % av hva jeg hadde betalt for kjøkkenet inkludert montering). Hos oss var det ikke Montera som var årsaken, de var superflinke, men Bring klarte ikke å levere benkeplate til oss uten at det var blitt feil på den under transport.

Jeg fikk til slutt en egen person hos IKEA kundeservice som håndterte saken min, og vi snakket sammen både titt og ofte.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 15:47   #330
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Takk, Adrienne. Vi burde ha skrevet ned en tidslinje og dokumentert alle avvik, men vi har i det minste e-postkorrespondanse som viser at Montera ikke svarer. Jeg skjønner nå at vi burde hatt ikea på cc på all korrepondanse med Montera, men det er lett å se nå i etterkant. De skulle for øvrig være totalleverandør, det var en del av poenget, men plutselig hadde de verken snekker eller maler likevel. Og f.eks. så sendte de ikke samme rørlegger til frakobling og senere oppkobling, slik at sistemann forsto ikke hvordan førstemann hadde tenkt, så sistemann sto og brølte og bannet og klaget over slett og uforståelig arbeid. Eh, det var kollegaen din, så kanskje roe seg litt? Pluss en sånn cirka atten tusen andre ting som har vært skikkelig dårlig. Andre igjen er veldig serviceinnstilte og dyktige, så det er elende hele tiden, men totalt sett er vi ekstremt misfornøyde. I den grad at jeg hater det nye kjøkkenet mitt, og det før vi har tatt det i bruk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 15:50   #331
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Teams-bonanza

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 27-01-22, 15:50   #332
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Du kan be om å få tilsendt logg over all korrespondanse du har hatt med IKEA, men merk at du da får tidspunkter ikke så mye innhold. De har et skjema på nettsidene der du ber om innsyn ihht GDPR. Du kan bruke det til å lage en tidslinje.

Vi brukte ikke Montera til annet enn å montere kjøkken, inkludert rørlegger. Alt annet tok utbygger seg av. Kanskje derfor vi ikke hadde problemer med dem.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 16:01   #333
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Vi har ikke hatt så mye dialog med IKEA, mest med Montera. IKEA har sagt at alt må gå gjennom Montera, det er bare visse ting IKEA har tatt ansvar for. Men til syvende og sist er jo de ansvarlig for underleverandøren.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 16:52   #334
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har ikke hatt så mye dialog med IKEA, mest med Montera. IKEA har sagt at alt må gå gjennom Montera, det er bare visse ting IKEA har tatt ansvar for. Men til syvende og sist er jo de ansvarlig for underleverandøren.

Helt enig, og det var mitt hovedargument mot dem da de prøvde seg på at jeg skulle deale med Bring alene. Jeg var kanskje litt vel høy og mørk da jeg snakket med dem, men jeg fikk viljen min til slutt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 18:14   #335
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

At jeg nok en gang er alene som vakt på korps. Vi skal være to. Samme foresatt som ikke møtte sist. Det betyr at jeg blir stuck inne i gymsalen hvor de øver og ikke får skravla med en eneste sjel.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 18:15   #336
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Ja, og så glemte jeg ørepluggene og får ikke hørt på lydbok.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 27-01-22, 22:18   #337
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Du får vel hørt på korpsmusikk da, Blånn?

All medfølelse til dere, Divine. Skjønner det er en fordel å være så langt unna Ikea at man ikke kan bruke dem & co til å montere kjøkken man kjøper.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 07:45   #338
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Du får vel hørt på korpsmusikk da, Blånn?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 07:57   #339
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg gruffer over at jeg går inn i saker på nettaviser for å lese, og så er det videoer! Jeg VIL IKKE se, jeg vil lese selv! Det går mye fortere, og jeg kan skumme for å få oversikt og lese det jeg er ute etter mer nøye.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 07:59   #340
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg gruffer over at jeg går inn i saker på nettaviser for å lese, og så er det videoer! Jeg VIL IKKE se, jeg vil lese selv! Det går mye fortere, og jeg kan skumme for å få oversikt og lese det jeg er ute etter mer nøye.

Enig. Det er en uting.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no