Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-06, 11:58   #1
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Hva skal dere ha til middag 2. juledag?

Jeg har påtatt meg ansvaret for middagen etter at mamma først foreslo pannekaker, og så pølsegryte. Ingen av delene frister spesielt så jeg skal finne på noe annet.

Julaften har vi ribbe, 1. juledag blir det pinnekjøtt og 3. juledag skal vi ha lammestek. Så jeg kunne tenkt meg noe lettere. Kanskje fisk?

Tips ønskes!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:00   #2
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Vi har alltid ovnsbakt laks/ørret i jula. Og det føles vedig godt innimellom alle de andre tunge kjøttrettene. Eller hva med kalkun filet? Kylling?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:01   #3
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Forslag

Ovnsbakt laks
Juleskinke
Kalkun
Juletorsk

Lykke til!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:01   #4
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Kokt kveite er lettvint, godt og greit. Veldig godt med mandelpoteter, masse grønnsaker og en god saus.

Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:05   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Jeg stemmer også for kveite - med poteter, agurksalat og rømme

Vi tar forresten en middagspause 2. juledag og har sen lunsj istedet - med godt brød, julepålegg og rester av ribbe og pinnekjøtt for den som ønsker det

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:05   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Vi har alltid ovnsbakt ørret 2. juledag.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:14   #7
devon
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 92
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Opprinnelig lagt inn av Tusenogtredve, her.

Kokt kveite er lettvint, godt og greit. Veldig godt med mandelpoteter, masse grønnsaker og en god saus.

Jepp, det serverer vi 2.juledag, lager holandesesaus (e det slik det skrives?)
Multekrem til dessert

Bon apetit

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:16   #8
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Jeg tror faktiusk vi skal ha tomatsuppe.
Vi blir liksom aldri sultne i løpet av julen.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:18   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi har alltid ovnsbakt ørret 2. juledag.

Dette skal vi også ha i år. Vi har vanligvis brukt ribbe julaften, kald ribbe i lefse 1.juledag og lutfisk (med ribbefett og det som måtte være igjen av svor fra ribba) 2. juledag. Men i år er vi flere som ikke er glad i lutfisk, så da blir det ovnsbakt ørret i stedet . Jeg har ansvaret for å lage den.

Hos faren min hadde vi kveite 2.juledag et år, det var også fantastisk nydelig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:20   #10
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Kveite er jo nydelig. Vi spiser det i julen med kokte gulrøtter og erter og poteter, med eggesmør (smeltet smør med hakket egg) og små baconbiter. Nam!

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:23   #11
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Kveite er jo nydelig. Vi spiser det i julen med kokte gulrøtter og erter og poteter, med eggesmør (smeltet smør med hakket egg) og små baconbiter. Nam!

  Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:56   #12
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Vi skal også ha kveite. Det er så godt med fisk innimellom all kjøttmaten.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 13:12   #13
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Vi har kjøpt inn til ovnsbakt laks for familien 2. juledag. Gleder meg til det!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 14:04   #14
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Takk for tips alle sammen! Jeg tror jeg går for kveite, det høres godt ut. Jeg har bare laget det én gang tidligere og da stekte vi filéter i ovnen. Men jeg tror jeg prøver varianten til kiddo med kokte gulrøtter og erter og poteter, med eggesmør og små baconbiter. Det hørtes kjempegodt ut!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 14:12   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Signerer Fluke.

Vi har alltid ovnsbakt ørret 2. juledag.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 14:26   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Takk for tips alle sammen! Jeg tror jeg går for kveite, det høres godt ut. Jeg har bare laget det én gang tidligere og da stekte vi filéter i ovnen. Men jeg tror jeg prøver varianten til kiddo med kokte gulrøtter og erter og poteter, med eggesmør og små baconbiter. Det hørtes kjempegodt ut!

Høres ut som en god ide

Hvis det er igjen noe sprø svor eller ribbefett fra julaften er dette kjempegodt på! (som et alternativ til bacon). Svoren blir sprø igjen hvis man fyrer den i microbølgeovnen på et kjøkkenpapir

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 14:50   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Vi skal ha selskap 2.juledag og da skal jeg servere røkelaks og gravørret samt juleskinke for de som ikke liker fisk
Tilbehør er fløtegratinerte poteter, til fisken,hardkokte egg, rogn (eller kaviar på fint) og sennespsaus.
Til juleskinken blir det deilig saus, minimais og andre grønnsaker

Dette kan jeg gjøre klart mye av på forhånd og det er veldig praktisk

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 16:15   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Ovnsbakt ørret skal vi også ha 2.juledag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 16:56   #19
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Vi har alltid laks eller ørret 2. dagen, og da er det godt med noe mer "lettfordøyelig" etter ribbe og pinnekjøtt.
Juletorsken er heller ikke til å forakte, men kveite har jeg aldri vært noe glad i.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 17:26   #20
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger middagstips til 2. juledag

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Vi skal også ha kveite. Det er så godt med fisk innimellom all kjøttmaten.


Sier det samme. Kveite er nydelig. Men torsk evnt laks er jo godt det også da.

Vi orker ikke spise kraftig mat dag etter dag så etter Ribbemåltidet julaften er vi allerede noe kjøttlei.
Vi skal ha brunsj 1 juledag og kveite som vi har bestillt hos en fisker 2 juledag. Gleder meg til det.

Så noen dager senere hvor vi har inntatt lett mat blir det kalkun og deretter et par dagers pause før Pinnekjøttet på nyttårsaften.


Sist redigert av Michelle : 21-12-06 kl 18:21. Årsak: skrivefeil
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no