Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 08:18   #21
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jobbe i Barnehage!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 08:23   #22
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg tror faktisk at jeg kunne blitt en fin begravelsesagent.


Ja begravelser har jeg så mye erfaring med at dette nok kunne passet meg.

Sier som flere her at selger har jeg overhodet ikke kunne vært.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:02   #23
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jeg kunne aldri jobbet i barnehage. Syns det er mer enn nok spetakkel her hjemme når mine tre raser rundt, og får helt hetta ved tanken på å jobbe i et slikt leven dag ut og dag inn. Samme med læreryrket. Jeg hadde nok heller ikke egnet meg særlig som selger, eller i en jobb der jeg sitter på et kontor bak en pc-skjerm hele dagen. Jeg trives som sykepleier, og er dermed en av dem som mange av dere andre aldri kunne vært. Så fint at vi er forskjellige!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:02   #24
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jeg kunne aldri ha jobbet som lege eller sykepleier, blir nesten uvel bare med tanken. Jeg ville også ha vært en helt elendig selger, er ikke nok pågående og har ikke pokerfjes. Ville også blitt litt smågal av å være lærer på barne- eller ungdomsskole og kunne heller ikke vært førskolelærer.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:03   #25
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jeg kan jo legge til at jeg ikke kunne hatt noen oppsøkende selgerjobber. Heller ikke parkeringsvakt eller politiker. Spesielt ikke FrP-politiker.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:10   #26
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Politiker! Uansett parti.
Lærer.
Tannlege. (brekker meg av slim - altså er ikke munnstell det jeg er mest glad i på jobben, men det er en viktig del, så da gjør jeg det beste ut av det.)

Dyrlege.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:12   #27
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(i alle fall f2f)

Er det B2B du tenker på, eller har det kommet et nytt begrep siden jeg satt på skolebenken?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:18   #28
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Kunne ikke jobbet som/med

- barnehage
- lege/sykeleier/hjelpepleier/tannlege
- begravelsesagent
- søppelhåndtering
- butikkjobbing
- bussjåfør
- alt som har med dyr å gjøre
- renhold
- vinduspusser
- klassisk samlebåndsarbeid

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:33   #29
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Mer eller mindre tungt rutinearbeid, som vaskedame og samlebånd er supert i ca ei uke - så går jeg på veggen/slurver. Men jeg er veldig, veldig glad for at den koselige vaskedama kommer innom og tørker støv/tømmer søppel på kontoret innimellom. Samt at noen sørger for uendelige mengder med sjokolade i butikken.

Jeg har også prøvd meg i barnehage og i butikk. Det ble for mye støy, og for lite av det jeg interesserer meg for.

Egentlig er jeg imponert over alle som jobber med ting jeg virkelig ikke interesserer meg for. Og det er jo masse.

Sykepleier eller lege kunne jeg kanskje vært dersom jeg hadde gått inn for det.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:40   #30
ingis
Fullverdig medlem
 
ingis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 50
ingis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Sykepleier! Har stor respekt for arbeidet deres, men jeg klarer ikke tanken på å arbeide tett opptil syke mennesker .

__________________
ingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:50   #31
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Veterinær og dyrepasser i dyrepark.

De yrkene hadde kommet ganske øverst på topp 10 lista mi!!!!

Kan ikke komme på noe jeg ikke hadde vilt jobbe med om ikke "navlevasker" og "brukt-plaster-kaster" er noen nye yrker....

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:50   #32
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Tannlege.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:52   #33
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Kan ikke komme på noe jeg ikke hadde vilt jobbe med om ikke "navlevasker" og "brukt-plaster-kaster" er noen nye yrker....

Tja, vi sykepleiere kommer stadig opp i sånt, men jeg er jo glad det ikke er yrkestittelen min.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:52   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

i en jobb der jeg sitter på et kontor bak en pc-skjerm hele dagen. Jeg trives som sykepleier, og er dermed en av dem som mange av dere andre aldri kunne vært. Så fint at vi er forskjellige!

Vi utfyller hverandre ganske godt. Om du beholder sykepleierjobben, så skal jeg sitte her bak pc-skjermen min jeg!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:16   #35
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Nok en uten noe som helst mulighet for å lykkes i et selgeryrke.
Jeg kunne heller ikke ha vært renholder. Jeg har det bare ikke i meg. Det hadde blitt så mye kjeft å få for slurv og manglende fingerspitzgefühl.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:36   #36
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Tror jeg kan kopiere listen til Myrsnipa

- barnehage
- lege/sykeleier/hjelpepleier/tannlege
- begravelsesagent
- søppelhåndtering
- butikkjobbing
- bussjåfør
- alt som har med dyr å gjøre
- renhold
- vinduspusser
- klassisk samlebåndsarbeid

I tilegg tror jeg ikke jeg kunne jobbet i barnevernet eller på sosialkontor. Hadde blitt for frustrert hvis jeg ikke fikk hjelpe de jeg mente trenger hjelp.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:39   #37
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Selger , hjelpepleier, vernepleier ( all ære til dem - jeg beundere slike yrker virkelig), jobb med dyr, rørlegger, renholdsarbeider,
.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:40   #38
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

En jobb som innebar at jeg måtte sitte på ræva hele dagen. Og det utelukker jo en hel del. Men for å nevne noen: Prest, lærer og revisor .


Sist redigert av Siri : 19-12-06 kl 10:46.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 13:43   #39
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg kunne ikke tenke meg å ha en jobb hvor jeg ikke hadde muligheten til å gå hvis det var nødvendig. Kjenner jeg blir litt uvel bare med tanken. Typiske jobber er da: stå ved samlebånd (litt synd for innerst inne har jeg en drøm om ha sommerjobb på samlebåndet på en sjokoladefabrikk. ), sitte i kassa på matbutikk ol

Du kunne med andre ord ikke hatt jobben min heller.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 13:50   #40
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

En jobb som innebar at jeg måtte sitte på ræva hele dagen. Og det utelukker jo en hel del. Men for å nevne noen: Prest, lærer og revisor .


Jeg vet ikke om du har vært borti utrolig late lærere, men en lærer sitter da vel ikke å ræva helle dagen?
Prester har MYE omreisende virksomhet, og noe kontorarbeid.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no