Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta med julegavene bort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-06, 23:38   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Why? Jeg har gitt grunn.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 23:39   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Why?

Fordi julegavene ikke skal åpnes før det faktisk er jul?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 23:40   #23
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Jeg ville lagt noen igjen hjemme til 1. dags morgen.


Signerer.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 23:43   #24
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fordi julegavene ikke skal åpnes før det faktisk er jul?

Ja, jeg sa jo det. Julen skal ringes inn. Kl 17. Ikke en gave før den tid.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 23:44   #25
Edvard
Superaktiv
 
Edvard sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 312
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi har fått et lass julegaver fra svigers og mine foreldre. Jeg vil at vil skal åpne disse hjemme, fremfor å drasse med oss gavene til selskapet, og så drasse dem med tilbake etterpå. Vi får jo masse gaver der også. Helten nekter. Han har faktisk lagt ned forbud mot å åpne pakker før om kvelden, i selskapet.

Hva ville du gjort?

Tenk at problemet vårt i dag kan være for mange gaver å åpne, for stort lass å drasse. What`s this world coming to?

__________________
Mattis: "Du skal tala til meg som folk"
Edvard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 23:59   #26
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hm. Jeg hadde regnet med at alle skulle være helt enige med meg i at det var bedre å åpne pakkene Julaften formiddag.

Vi har pleid å ta med oss alle gavene når vi drar bort på julaften. Men det skal vi ikke i år. Det blir rett og slett for mange gaver å få med seg, og en stor risiko for at smådeler og ting og tang tilhørende barnas gaver blir borte vekk. Snakker av erfaring....
I år skal vi til svigers, så gavene til barna fra pappa & co blir åpnet her hjemme. Mest sannsynlig på formiddagen
1.dag reiser vi tidlig på julebesøk og blir bortreist til onsdagen.
Men er din bedre halvdel uenig med deg, så synes jeg at dere skal ta med alle gavene. Men da kan jo han ta logistikken

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 00:02   #27
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Hør på helten og kjøp deg en blokk der du fører liste over hva barna får og av hvem. Dersom du deler oppgaven med heltemannen kan dere holde kontrollen på hver sitt barn.
Liven, den geniale.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 00:03   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Jeg er helt enig med deg. Personlig synes jeg vi får for mye gaver, jeg blir helt mettet på gaver i jula. Og mat. Jeg blir matlei og gavelei og ja ...

Men hadde betydd så utrolig mye for mannen min tror jeg ikke jeg ville ha giddet å krangle ... Så herifra kommer et udiskutabelt: "Tja, kanskje?".

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 00:06   #29
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, jeg sa jo det. Julen skal ringes inn. Kl 17. Ikke en gave før den tid.

Når jeg var liten fikk jeg alltid et par gaver fra nissen på formiddagen. Det var ting som f eks tegnesaker, puslespill eller annet som man kunne sysle med. Det er jo lange timer for de små å vente helt til kvelden.....
Synes det er helt ok, jeg! Her i huset pleier jentene å få en liten leke oppi julestrømpen sin på julaften morgen. Synes det er ok. Har ikke sansen for godteri i lange baner....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 00:14   #30
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Jeg er enig med Sitron. Julen kan slutte å virke om man deler ut gavene på forhånd. Men det er naturligvis greit å vente med noen av dem til 1. juledag.

Ben "Mage" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 00:31   #31
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Må bare ta med en liten historie.

Siste året vi feiret borte var sammen med søsknene til gubben.
Han ene hadde da en dame med barn fra tidligere ekteskap, og hadde den "strålende" tradisjonen at de åpnet gavene lille julaften om hun ikke skulle ha barna, noe hun ikke skulle det året.
Så de kom da og det barnet de hadde sammen fikk minimalt med gaver, kun fra oss som var der. Vi andre derimot hadde jo alle gavene til barna samlet der og det ble alt annet en koslig når gavene ble pakket opp.
Vi skulle jo hjem samme kvelden og hadde minimalt med ønsker om at alle gavene skulle bli pakket helt opp (tatt ut av esker og demontert osv osv osv. For da ville det bli dobelst så mye nedpakking for min del.
Det ble ikke godt mottatt, da sønnen deres selvfølgelig måtte få leke med gavene de andre barna hadde fått siden han fikk så få den kvelden.
Mine unger var heller ikke vidre imponert.
Ikke fordi de måtte låne bort tingene de hadde fått, mest fordi de måtte låne bort ting de knapt nok hadde fått sett på selv først.
De kommer av at jeg har latt mine få være litt egiost med nye leker og at de skal få være den første til å leke med de. Deretter må de dele.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 07:08   #32
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg hadde drasset de med meg.
Julegaver er til julaften.
Det er også en av grunnene til at jeg nekter å dra bort julaften.
Da slipper jeg nemlig å drasse med meg mengder av gaver fram og tilbake.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 07:38   #33
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Helten har rett. Man drasser gavene om man skal være borte. Og Sitron har rett angående julemagi.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 07:40   #34
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Ville tatt med alle julegavene.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 08:24   #35
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Jeg ville ha spart de til 1. juledag morgen. Det gjør vi, og synes at det fungerer fint.

Jeg ville helst ha unngått å åpne pakker før julaften kveld. Det er ikke jul før det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 08:32   #36
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Vi skal drasse med oss det som drasses kan. Gaven fra oss (lekekjøkken) skal moteres på rommet hans til 1. dag. Nå er de fleste gavene som skal drasses med fra oss relativ små, siden de er sendt med posten fra Bergen.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 08:33   #37
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Ta de med deg, Safran! Det er ikke lov å åpne gaver før på kvelden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 09:21   #38
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Jeg er enig med deg Safran! Mannen drasset et år. Deretter har vi åpnet de FØR vi reiste, kanskje bittelillejulaften til og med. Og så har vi ringt på julaften på kvelden og takket for gavene. Det er forresten tradisjon hos oss at vi ringer til de vi har fått gave av i familien og takker om vi ikke er sammen med dem. Det synes jeg er veldig koselig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 09:47   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Jeg syns det er en klar barnerettighet å få åpne EN gave på morgenen (Og det er selvsagt lurest at det er en bok, en film, et spill, et eller annet barna kan bruke tid på), men resten av gavene skal ligge under juletreet der man feirer.

Jul er jul. Ikke mess med den!

(Og forresten så får jeg åpne en gave på morgenen ennå Sambo skjønte kjapt at slik var reglene )

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 09:56   #40
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Jeg trodde det var relativt vanlig å ev. legge av noebn gaver til 1. juledag jeg, det må da være bedre enn å begynne før jul å åpne gavene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no