Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 19:45   #41
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Juleforberedelser?? Hvordan jeg ligger an??

HJELP!

Jeg har kjøpt 2 av 37 julegaver.
Huset ser ut som et rent helvete, kjøkkenet er demontert og pakket i esker, jeg skal nå vaske der og male. Det bør være ferdig til onsdag for da kommer det mer kjøkkeninnredning. Det er sikkert ferdig til helga.
Julekortene er heller ikke fikset.
Jeg har ingen anelse hvor adventsstjerna og adventsstaken er!
Jeg har ikke bakt noe som helst, og kommer ikke til å rekke/orke å gjøre det heller!
Rundvask til jul er helt utenkelig! På den mørkeste tiden av året! (når jeg tenker meg om vasker jeg vel ikke spesielt mye rundt ellers på året heller) Latterlig tidsbruk akkurat nå! Tenker jeg skal vaske over gulvene og tørke av vinduskarmene. Da blir det så fint atte J

Jeg orker ikke stresse mer en nødvendig kjenner jeg, her er det snakk om knallhard prioritering. Kjøkkenet skal være klart til helga. Julegavene skal kjøpes og sendes nordover på fredag, den dagen avspaserer jeg fra jobben.
Bakeren har sikkert de småkakene vi eventuelt måtte trenge. Skulle vi få mye besøk i jula har jeg da god tid til å lage en kake eller to til kaffen da.

Vårt hyggelige julealibi er pepperkakebakingen med Lillegutt, Skilpadda og Ben M på lørdag. Da behøver jeg ikke ha dårlig samvittighet overfor ungene heller. Er jeg en ekstra god mor kan jeg jo kjøpe inn litt marsipan som ungene kan lage figurer av i tilegg.

Julemat skal vi vel alltids rekke å handle inn

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 19:55   #42
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Man bruker da ikke sølv.

Stål er fint.

Ben "med god smak" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:02   #43
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Vårt hyggelige julealibi er pepperkakebakingen med Lillegutt, Skilpadda og Ben M på lørdag.

Var det ikke søndag vi sa? Lørdag går sikkert an, det også, bare vi er enige om når det skal skje.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:13   #44
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Man bruker da ikke sølv.

Vi skal bruke IKEA-bestikket på julaften også vi.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:16   #45
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Fnis. Jeg har nå et slags "penbestikk", men det er i stål, ja.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:16   #46
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Var det ikke søndag vi sa? Lørdag går sikkert an, det også, bare vi er enige om når det skal skje.

Antyder du at jeg har tatt feil? I så fall har du helt rett, vi har avtalt søndag og vi holder på den

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:20   #47
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Søndag hørers bra ut.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:28   #48
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Juleforberedelser...

Pakkene til min familie er i boks (de skal sendes med post eller kurer). Sambo mangler nok noen pakker til sin familie, men det er hans bord - jeg hjelper om jeg får beskjed.

Vi skal til svigeronkel og -tante på julaften, skal bo hos svigers som bor i en annen by - så voldsomt med julepynting trenger vi da ikke. Men nyttår får vi gjester, og med 'relativt' nyinnflyttet leilighet har vi en del som gjenstår av organisering og rydding før det er klart for storinnrykk av søsterfamilien. Men det kommer seg nok.

En annen ting jeg bekymrer meg litt for er julekortene. Mange som ønsker, venter og fortjener fine trivelige julekort - men jeg merker at ambisjonsnivået synker etterhvert som dagene går og ingenting skjer på den fronten heller.

Jah, noen sorter er i boks: pepperkaker fra trykkeverksted med søsterfamilien, lillemann og farmor har bakt kakemenn, og fotballlaget kom med en eske av mormors beste på døra. De er dødsgode! Trenger krumkaker for å bli lykkelig, men om jeg hoster opp et jern eller går på MEGA vil tiden vise.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:34   #49
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Søndag hørers bra ut.

Men hvorfor så trist Vimsen?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:47   #50
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi skal bruke IKEA-bestikket på julaften også vi.

Vi også.

Vi har tre ting av sølv som kan gå under kategorien dekketøy. Mannens og min respektive teite dåpsgavekopp og et gedigent sølvbrett som var en bryllupsgave fra min bourgeoise bestemor. Alle tre står innerst i et skap og er kullsvarte.

Jeg skjønner ikke hva rundvask er engang, jeg. :antihusmoraktivist:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:07   #51
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Akkurat nå føler jeg at jeg kommer til å havne vel i mål faktisk, i går var jeg rimeligere stressa.

Nå har jeg fått pakket inn halvparten av julegavene, og vi har bakt pepperkaker.
Mangler å lage ferdig noen gaver, men jeg satser på at det går bra det også.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:11   #52
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vi også.

Vi har tre ting av sølv som kan gå under kategorien dekketøy. Mannens og min respektive teite dåpsgavekopp og et gedigent sølvbrett som var en bryllupsgave fra min bourgeoise bestemor. Alle tre står innerst i et skap og er kullsvarte.

Jeg skjønner ikke hva rundvask er engang, jeg. :antihusmoraktivist:

Vi har alltid blomster i barnas og våre egne sølvkopper. Veldig fin bruk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:15   #53
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har alltid blomster i barnas og våre egne sølvkopper. Veldig fin bruk.

Ja, men da må man jo pusse dem iblant!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:15   #54
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ja, men da må man jo pusse dem iblant!

Ungene pusser sine selv og når man bruker dem så blir de ikke så sorte.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:16   #55
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ja, men da må man jo pusse dem iblant!



Jeg elsker innstillingen din til huslige syssler Tinetoff!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:20   #56
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Julepresangar: Håper å få tatt dei i morgon
Kaker: Har laga pepperkaker,kakemenn,risboller,havreflan og kokosboller. Har igjen kokosmakroner,seigemenn,karameller og kanskje litt anna godt.
Julepynt: Advents stjerna henger oppe og julegardinene er hengt opp på kjøkkenet. Juletre har me ikkje plass til i år så det blir ikkje så masse julepynting her då.
Julekort: 50 julekort er ferdig påskrivne og skal om nokre få strakser få frimerker på seg.
Mathandling: Ein eller annan gong i neste veke tenkjer eg

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:25   #57
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Akkurat, ja. Nei, hvis huset er nyoppusset, er det sikkert ikke påkrevet å vaske vegger og tak til jul. Enig i det.

Og det er liksom påkrevd for oss andre?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:28   #58
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Vi skal (etter planen) flytte inn i nyehuset 22. desember, så eg er nøgd så lenge eg får juletre i år...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:38   #59
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Begynner å få litt panikk når jeg ser hvor få pakker det begynner å bli igjen på kalenderen til ungene etterhvert nå. Julekakene tror jeg vi kjøper hos bakeren i år. Pepperkakehus skal vi sette sammen og pynte en dag med ungene. Ungene har bakt pepperkaker, men det ble igrunn ingen som kan brukes, dessuten spiste de opp det meste også. Julegavene begynner jeg å få oversikt over. Jeg organiserer dem og mannen pakker dem inn. Har bare fått opp adventsstjerna foreløpig, men skal se om julepynten kan dukke frem fra kottet en dag sånn at vi kan pynte litt mere snart. Må få handlet inn den maten vi trenger etterhvert nå. Skal ha fullt hus på julaften. Jeg har i alle fall fått kjøpt to like duker som passer til juleserviset. Ingen skal kunne se at vi må bruke det ene plastikk hagebordet for å få plass til alle.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:40   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Og det er liksom påkrevd for oss andre?

Snipa, Snipa. Har vi kjent hverandre lenge, og så kjenner du meg dårlig?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no