Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp meg med tapas-buffet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 22:42   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Jeg har oppskrift på kjempegodt olivenbrød, enkelt å lage. Skal se om jeg kan finne i morgen.
Kanskje lage noen kjøttboller? Karbonadedeig tilsatt løk, hvitløk, litt egg, noe melgreier, chili, etc. Lag dem små og stek opp på forhånd, så er det bare å servere kaldt eller lunke litt på dem.

Ostebrett? Skjær opp osten i passende biter så det er enkelt å ta en bit. F.eks Manchego, osv.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:44   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Skal du ha noe dessertgreier? Jeg har en oppskrift på noen nydelige mini-vannbakkels med vaniljekremfyll (egentlig isfyll med det blir bare klin). Det er enklere enn man skulle tro. Så stabler man en hel haug på et rundt fat (eller flere hvis man lager mange), i en pyramide, og heller over en varm sjokoladesaus, som stivner på.
Det ser kjempeflott ut smaker namnam

En annen kjempegrei dessert er om du lager (eller kjøper) sukkerbrød. Skjær i 4 (!) tynne-tynne lag og lag til 2 kaker med godt fyll i midten. Stikk ut med en passende liten kakeutstikker så du får masse "enpersonskaker" som ikke er så veldig høye. Pynt med f.eks. krem og strøssel, eller hvis du vil være avansert - noe marsipangreier. Samme greia med sjokoladekake i langpanne. Det høres litt sånn øh... ut, men det ser overraskende lekkert ut på fint fat

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:54   #23
Picasso
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: ut mot havet
Innlegg: 35
Picasso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Her er noen oppskrifter jeg hadde liggende på denne maskinen.

Fylte sjampinjonger

20 stk. frisk sjampinjong
2 stk. løk
4 ss olivenolje
300 g spekepølse
4 båt hvitløk
6 ss persille
2 ts paprikapulver
1 ts salt
½ ts pepper
Slik gjør du:
1. Rens sjampinjongene. Vri av stilkene og hakk dem fint.

2. Skrell og finhakk løken. Surr den sammen med sjampinjongstilkene i olje på middels varme til de blir myke.

3. Tilsett finhakket spekepølse og hvitløk, og la det hele bli gjennomvarmt. Smak til med salt, pepper og paprikapulver.

4. Fyll sjampinjongene med pølseblandingen og dryss over persille. Pensle en ildfast form med olje og legg sjampinjonghattene i. Stekes ved 200° C i 10 - 12 minutter.

De fylte sjampinjonghattene kan også serveres som en forrett, gjerne sammen med frisk salat.
----------------------------------------------------------------------

Djevelegg

8 store egg
2 hele pimientos (syltet paprika)
8 grønne oliven
5 ss majones
8 dråper tabascosaus
1 stor klype kajennepepper

Hardkok eggene og avkjøl de. Ta av skallet og skjær de i to og ta ut gulen.
Ta gulene, pimientosen, olivenene, majonesen, tabascosausen og krydderet i en bolle, og mos det godt (jeg elsker min stavmikser)
Ha fyllet i en pose og klem det ut oppi de halve eggene igjen.
Pynt med litt paprikapulver og en dillkvast
--------------------------------------------------------------------

Fylte cherrytomater

24 cherrytomater

Krabbe og majones fyll
170 gr. hermetisk krabbekjøtt (vi har byttet dette ut med tunfisk noen ganger)
4 ss majones
1 ss frisk hakket bladpersille
salt og pepper

Ta ut innmaten i tomatene
Lag fyllet
Hell fyllet i en pose og sprøyt det nedi cherrytomatene
Settes kaldt

---------------------------------------------------------
Tapasboller (ca.64 stk.)
500 g kjøttdeig
1 ts salt
½ ts pepper
1 stk. egg
1 pk. chorizopølse(eller pepperoni)
1 dl fetaost i biter
2 ss hakket frisk basilikum
2 ss olje til steking
Slik gjør du:
1. Bland egg, salt og pepper godt inn i kjøttdeigen. Skjær chorizo i små biter.
2. Bland pølse, fetaost og urter forsiktig inn i kjøttdeigen. Form deigen til små boller i hånden ved hjelp av en skje og vann.
3. Stek bollene i en middels varm stekepanne til de blir pent brune. La de ettersteke på svak varme i ca. 10 minutter til de blir gjennomstekt.
--------------------------------------------------------------------
Focaccia

20 g salt
1 pk tørrgjær
2 ss olivenolje
700 g hvetemel
4,5 dl vann trvøbp5+
Oljeblanding:
4 ss hakket rosmarin el. basilikum (el. andre urter du har for hånden.)
2 fedd hvitløk (spørs hva du skal dagen etter...)
1 ts grovsalt
1,5 dl olivenolje
Svarte oliven
Maldonsalt eller grovsalt
Elt deigen godt og lenge, påse at det er ganske løs i 3/4 deler av eltetiden slik at deigen blir glatt. Tilsett det øvrige melet til deigen har en god konsistens. Legg deigen på en lun plass i minimum 30 minutter.
Trykk ut brødet til ca. 1,5 cm tykkelse, trykk godt med fingertuppene slik at brødet får masser av små groper.
La brødet heve i 30 minutter
Legg urtene i en morter med salt, olje og hvitløk, mos så dette godt og fordel det på toppen av brødet. Legg så på grovhakket oliven.
Stek det på varm ovn (230 grader) til det er gyllent. (15-20 minutt?)
-----------------------------------------------------------------------------

Empenadas

7 dl hvetemel
1/2 ts salt
125 g margarin
1 dl vann
egg til pensling

Det blir 8 stykker som jeg steker ved 250 grader i 10-15 minutter.

*NB Om du er lat/har mer enn nok annet å gjøre, kan du fint bruke butterdeig til empanadas fyll de med litt hakket chorizopølse, brett de, pensle med egg og strø litt paprikapulver over
----------------------------------
Ellers ville jeg hatt
hvitvinsdampede blåskjell
tigerreker i chili og hvitløk
litt ulike oster og skinke


__________________
Klem Picasso
Picasso er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 06:39   #24
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Takk!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:56   #25
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hva har svigermor gjort mot deg?

:Kan svi tevann:


¨
Jeg liker forresten scampi som er marinert i hvitløk og chili. Men det var det med mengde av de ulike ingrediensene da, der er jeg usikker. Har nok brukt fire-fem fedd hvitløk og en rød chili finhakket til en pose scampi (500 gram?). Det er raskt laget bare man får skrelt scampiene først. De kan gjerne ligge i marinade av olje og krydder i kjøleskap over natta. Stekes i panna til de skifter farge (1 minutt om ikke kortere).

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 12:44   #26
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Når er denne eventen? :vurderer å finne frem forkle og hårnett og dra opp til Acsa:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:03   #27
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Hvordan gradbøyer jeg knuppedupp, Adrienne? Selv om det ikke skulle passe er det en fryktelig hyggelig og snill tanke!

18. oktober, jeg kommer til å lage mat den 17. og den 18. Den 18. gjør jeg nok deler av det hos min mor, men ikke mer enn jeg må. Hun er enda mer kontrollfrik enn meg. Nå begynner jeg å få på plass en meny tror jeg, skal lufte den med dere seinere i dag.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:24   #28
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Og nå ringte moren min og sa at faren min er på tuppa og skeptisk til dette med tapas, for det må være noe "ordentlig mat". Hvis jeg slenger inn en langtidsstekt oksefilet, synes dere det funker sammen med tapas? Skjære i skiver og legge opp med litt godt urtesmør, f.eks?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:25   #29
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

  Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:40   #30
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Den 18. skal jeg visstnok til Drammen på fest, sier ryktene, og den 17. er jeg usikker på om mannen er hjemme, men om han er det kan jeg komme opp og hjelpe til på kvelden.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:47   #31
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Acsa: Sett den oksesteken ved siden av saltbakte poteter, så ser det veldig middag ut. Høres bra ut spør du meg!

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:48   #32
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Jeg tror faren min så for seg et mer tradisjonelt koldtbord, eller noe sånt. Men alvorlig talt, da får han lage maten!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:50   #33
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Du kan jo bare kalle det koldtbord, og i tillegg sette fram ei skål potetsalat merket med faren din sitt navn?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:52   #34
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Du kan jo bare kalle det koldtbord, og i tillegg sette fram ei skål potetsalat merket med faren din sitt navn?

Han er vant med min mors hjemmelagede koldtbord, med roastbeaf, gravlaks, røkelaks, stor skinke, waldorfsalat, kyllinglår, paier osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:52   #35
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Ahhh, potetsalat, det er jeg god på, det kan jeg lage.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:00   #36
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

MENY

Blåskjell gratinert med parmesan og persille
Lefseruller med snøfrisk, salat og røkelaks
Scampi med hvitløk, chili og lime
Kjøttboller
Sesamoljemarinert svinefilet på spidd
Oksefilet
Sherrymarinerte kyllingvinger
Serranoskinke
Chorizopølse
Manchegoost

Saltstekte poteter
Foccacia
Kikertpuré
Småpaier med sopp, løk og paprika
Toastkjeks
Asparges med parmesan
Marinerte oliven
Salat

Urtesmør
Aioli
Tomatsaus
Tsatsiki

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:01   #37
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Det ser ut som en knallfin og velkomponert meny. Ga i alle fall meg vann i munnen!

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:01   #38
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

:sulten:

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:04   #39
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Mmmm... tenker faren din blir fornøyd likevel, jeg!

  Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:08   #40
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Mmmm... tenker faren din blir fornøyd likevel, jeg!

Det bør han - det er han som skal betale!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no