Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-22, 16:04   #361
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Å lutefisk

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 16:18   #362
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi skal henge ut lysene nå. Måtte bytte ut det ene da naboen klippet hekken og klippet over vinterlysene våre også. Merk vinterlys, ikke adventslys. De lyser fra november til februar.

Jeg har spist stekt ribbe fra disken på meny.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 19:01   #363
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Begynt å pakke inn gaver, foreløbig 7 pakket inn, mange igjen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 19:24   #364
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Har ikke faktisk hengt det opp enda, men har tenkt at vi får benytte første mulige oppholdshelgedag (aka, hjemme når det er litt lys å oppdrive) og få dem opp så de er klare til å tennes til første helg i advent senest. Våre henger somregel og lyser til et stykke uti februar, også tas de ned til våren en gang når det ikke er så vått og kaldt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 19:53   #365
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.


Jeg har spist stekt ribbe fra disken på meny.

Jeg også, på fredag. Men er egentlig ikke veldig glad i det. Liker best kald ribbe som pålegg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 20:06   #366
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg mangler en ekstra gave til nevø, sånn va 150-200 kr. Noen som har tips? Får moods t -skjorte allerede.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 20:09   #367
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg også, på fredag. Men er egentlig ikke veldig glad i det. Liker best kald ribbe som pålegg.

Åh, kald ribbe i lefse ... selve Meningen med jula!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 20:10   #368
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg mangler en ekstra gave til nevø, sånn va 150-200 kr. Noen som har tips? Får moods t -skjorte allerede.

Kinogavekort?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 22:02   #369
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Åh, kald ribbe i lefse ... selve Meningen med jula!

I lefse? Det må jeg teste. Hva slags lefse?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 22:07   #370
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

I lefse? Det må jeg teste. Hva slags lefse?

Potetlefse. Sånn de bruker på Østlandet, til rakfisk m.m. Må ikke forveksles med lefser de bruker i Nord-Norge eller på Vestlandet, smurt med sukker eller annet søtt, som spises til kaffen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-22, 09:33   #371
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Mannen min som er oppvokst på østlandet, liker å spise sylte og lammerull og fenalår i lefse. Det hender jeg får tak i på butikken . Det er min hovedmotivasjon til å øære meg å lage lefser. Sånne "sunnmørslefser" med sukker er annenpri

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-22, 10:16   #372
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Ja, godt det også, men en helt annen ting.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-22, 10:20   #373
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kinogavekort?

Han går aldri på kino, dessverre.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-22, 10:21   #374
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har aldri smakt lutefisk. Jeg har hele mitt voksne liv ønsket å smake lutefisk. Men jeg har skjønt at det er store kvalitetsforskjeller. Det ser jo kjempeenkelt ut å lage det selv, men verken selvtilliten eller motivasjonen er tilstede. Særlig ikke siden familien min ikke deler mitt ønske overhodet. Jeg har tenkt å spise det på restaurant en gang, men så ender vi ofte opp på steder der det ikke serveres akkurat det. Det er ikke en vanlig ting å spise på mine trakter, men enkelte gode spisesteder har det jo på menyen i juletiden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-22, 10:21   #375
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Han går aldri på kino, dessverre.

Hvor gammel er nevøen? Hva med en god deodorant?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-22, 10:26   #376
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvor gammel er nevøen? Hva med en god deodorant?

23 år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-22, 10:47   #377
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har aldri spist lutefisk og høyner med å aldri ha smakt på pinnekjøtt.

Det skal legges til at jeg ikke er spesielt interessert i mat, har masse intoleranser og allergier og er særs lite utforskende.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-22, 11:06   #378
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Mannen har bursdag 30. november, da går vi ut og spiser lutefisk med alt tenkelig tilbehør. Når jeg lager det hjemme er det med kålrotstappe og pinnekjøttsjy. Nydelig begge deler.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-22, 13:04   #379
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Juletråden 2022

Julekalender til eldste (Rituals kjøpt på Gardermoen) og Harry Potter til mellomste er i boks. Usikker på hvilken kalender minste skal få, det er så mye ymse i disse ferdig kalenderne, jeg orker ikke masse ræl. Han ønsker seg biltransporter, så kanskje kjøpe og dele opp, det hadde ordnet 14 luker. Noen som har tips til ålreit kalender til gutt straks 4?

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-22, 18:01   #380
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Nå har jeg smakt julebrus-Skyr. Den smakte ikke godt, nesten vondt, med en emmen smak av hvit pepper (som jeg ikke liker).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no