Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-22, 10:57   #181
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Kjøp en sånn pakke med 24 poser og tall på -nille eller Europris. Da er det gjort på under 10 min. Jeg bruker stiftemaskin og stifter posene igjen.

Vi har sånne poser fra de to siste årene med hjemmelagde kalender. Gjenbruk.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 13:58   #182
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja, jeg så at de hadde fylt på med mer juleting enn sist jeg sjekket, men som sagt er prisene helt hinsides. Vi pleier å ha fem forskjellige og jeg fant to av dem til den nette sum av 475 kroner stykket. Det er helt vilt!

Her har de bare en type, men den er iallefall ok i pris
https://www.kaffekapslen.no/sjokolad...2-g-lindt.html

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 16:05   #183
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Tanker om gaver til ungene som fort kan gjøre oss "blakk" (eller i alle fall tom for ideer om hva å gi dem neste år)

Ungene "trenger" sannsynligvis oppgradering av nrttbrettene sine. Skal de få nye til jul? 14, 11 og 7 år gamle unger. Vel, yngste er 6 på julaften, og jeg lurer på om hun skal få telefon dagen etter, aka når hun blir 7. Og søstra som blir 12 i februar ønsker seg smart klokke


Det er bare det. Eldste fikk telefon da han ble 9. Mellomste når hun ble 8. Yngste når hun blir 7?? Eldste fikk smartklokke når han ble 14, mellomste når hun blir 12?

Eldste har ikke fattet interesse for gamingpc enda, men vi får fiske litt om nytt nettbrett eller begynne i retning pc.

Jentrne spiller på et par pc er jeg har kjøpt ut fra jobb for 500 kr stk, men de spiller altså roblox og sims, til det trenger man ikke det heftigste utstyret.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 16:45   #184
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Malama: Mange bruker konfirmasjonspenger på gaming pc. Min er ikke videre interessert; han ønsket seg en stund, men det har gått over.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 16:47   #185
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Han skal jo faktisk konfirmeres før neste bursdag, ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 08:51   #186
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Her har de bare en type, men den er iallefall ok i pris
https://www.kaffekapslen.no/sjokolad...2-g-lindt.html

Takk for tipset!

Nå har mannen ringt til familie i Sveits og vi ordner det sånn at en bestilling sendes dit og så videresendes den til oss. Selv med forsendelse og toll og tull blir det billigere enn å kjøpe fra den norske butikken. Da får vi også tak i masse de ikke har i den norske. Det blir jul i år også!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 09:07   #187
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg skal ha julehelg med nieser på 10 år og trenger noen nye julefilmer som passer for aldersgruppen.



Hva er gøy, si for alderen 8-12?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 21:13   #188
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Av juleprodukter jeg ikke helt forstår at noen har lyst på

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 22:28   #189
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 22:28   #190
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Her har mannen og guttungen vært på reise utenlands, og kom hjem med hver sin Rituals adventskalender til jentungene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 22:40   #191
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Julekalender(e) til meg og mannen er bestilt. Ungene skal få pakkekalender, blir nok stort sett snop i den.

Hentet noen esker med diverse julegaver på posten i dag. Har plan for hva alle skal få, bortsett fra mann og barn.

Nytt i år er at jeg har krympet ned gavelisten. Venninne og hennes unger er ute, samme er de voksne(ste) tantebarna. En del grubling og noen kroner spart der.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 10:07   #192
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Julebrus-Skyr?!

Er den på ånkli?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 10:29   #193
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Julebrus-Skyr?!

Er den på ånkli?

Ja, så lenge ikke q meieriene driver med aprilsnarr i oktober
https://www.q-meieriene.no/produkter...-roed-julebrus

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 10:34   #194
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Gådd!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 10:37   #195
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har kjøpt 6 julegaver - til alle mine nevøer og nieser. Har bestemt meg for å være «den tanta» som gir bøker til jul/bursdag, så da Ark hadde 40% i helga var det bare å slå til. Synes selv jeg plukker ut fine og spennende bøker, da.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 10:49   #196
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg etterlyser ønskelister fra slekta, men får bare knurring tilbake. Javel, da får jeg finne på selv. Heldigvis er det ikke så vanskelig å kjøpe til til ungdommer på 14, 15, 17, 21 og 23.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 10:54   #197
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Er det flere enn oss som holder gavekjøpingen til et minimum? Vi kjøper til ungene, og så kjøper jeg til mamma og søstera mi og til ei venninne. Det er det hele. Mannen gir ikke til noen i sin familie lenger - det har de en felles avtale om. Mannen og jeg har sjelden kjøpt noe til hverandre. Vi kjøper heller noe felles. I år planlegger vi en date på Løplabbet for å kjøpe nye løpesko til oss begge.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 11:00   #198
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Søsknene mine og jeg kuttet ut gaver for lenge siden, jeg var vel ikke engang voksen da de bestemte det. Jeg kjøper til voksne nieser og nevøer (fordi jeg vil) og vi gir til kjærestens bror og samboer (gjerne noe godt til matbordet). Mødre er også på gavelista.

Kjæresten og jeg gir til hverandre, det er vel ca det siste jeg vil gi slipp på. Jeg får gave av ham, barna mine , svigermor og av to venninner.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 11:09   #199
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

I vår familie er det ganske stort sprik i alder og livssituasjon. Derfor gir jeg til søsknene mine, også de som ikke har barn. Vi har avtale om ca-pris, og vi fører ikke regnskap. Det betyr feks at jeg gir til bror (uten barn) som ikke gir til meg, men som kjøper til barna mine.

Så jeg gir til egne barn, egne foreldre, og søsken + deres partnere og barn. Totalt 12 stykker. Det syns jeg er helt greit. I år skal vi feire sammen også.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 11:19   #200
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg gir gaver til en god del og synes at det er hyggelig. Det ligger en sosial anerkjennelse i det å gi og å få en gave, som jeg synes at det er synd at vi går bort fra.



Siri Kristiansen hadde et veldig fint innlegg om dette en gang. Hvordan hun i mange år hadde sett ned på dette med venninnegaver og "bytting av dusjsåper", men så mer og mer så hvor hyggelig det var, både å gi og å få en gave. Selv om det ikke alltid treffer hundre prosent og selv om vi kan humre litt over ubehjelpelige hjemmelagete gaver, eller sjokolade som kanskje ikke er akkurat den vi helst vil spise. Så er det en sosial kontakt i det at vi har tenkt på hverandre, som jeg synes er viktig.



Så jeg fortsetter å gi gaver til søsken og nevøer og nieser, som etterhvert er blitt så store at det ikke lengre bare er å gi tegnesaker, og som kanskje fniser litt over boken, eller de hjemmestrikkede sokkene, eller familiespillet (som de får i år), men som jeg tror, likevel, setter litt pris på at det ligger en gave der, at noen har tenkt på dem. Og at ikke den eneste grunnen til å gi er at vi har fått en konkret bestilling på noe som kanskje er for dyrt til at vi kan gi det likevel.


Ofte er det et ønske om noe stort, og så slår vi oss sammen og så blir det færre gaver den gangen. Men da har vi jo også gjort noe sosialt i å tenke på hva vi skal gi og lage en avtale og noen har kjøpt.


Jeg joiner Siri Kristiansen og slår et slag for å heller gi flere, enn færre gaver, og så kan det gjerne være en såpe, eller en sjokolade eller noe annet som brukes opp. Men jeg liker tanken på at noen har tenkt på meg og at jeg får lov til å tenke på andre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no