Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 15:55   #41
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Denne må jeg ha oppskrift på kjenner jeg. Sjokoladepudding er nesten bedre enn sex

Her finner du en oppskrift som er omrent lik den farmoren min pleier å bruke, bortsett fra at hun ikke har rosiner eller valnøtter i. Jeg synes det er best uten, men det er jo en smakssak. Veldig god som dessert med vaniljesaus til.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 17:58   #42
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Muskat- hahaha- jeg er også Nordlenning, og i bryllupet vårt, med 40 gjester, hadde vi over 20 kaker

Svigermor er fra Østfold, og det var sikkert like mange slag i bryllupet mitt. Det var ganske deilig å ha kaker i fryseren etterpå. Men det er klart, mange av dem som ikke var av bondeslekt, for ikke å si storbondeslekt, dånte litt i krokene over utvalget. Heller for mye enn for lite!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 17:55   #43
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Jeg drar opp denne igjen, ettersom anledningen jeg spurte med tanke på nærmer seg. Hvor mange kaker må man ha da? 40-50 mennesker, etter buffettype middag, ikke dessert men "bare" kaker og kaffe avec. Alder 25-60. Noen av hinteplanene mine ifht. kakebaking falt i fisk, og nå begynner jeg å få litt nerver for for få kaker.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 18:08   #44
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Jeg ville hatt et stort fruktfat, saltstenger og kanskje og en bolle med twist i tillegg til kaker. I min familie er det alltid "småkaker" i tillegg til de vanlige kakene som du har fått tips om her, som regel er det krumkaker og kransekake. Antall kaker er utrolig vanskelig å beregne da, men du bør sikkert ha en 5-6 kaker i alle fall? Verdens Beste, suksessterte, ostekake og sjokoladekake gikk det mest av sist vi hadde selskap.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 18:13   #45
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Bak dobbelt så mye som du tror du trenger, sånn at det garantert blir restefest.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 18:17   #46
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Ja, det kan du tro. Det er jo vanlig Acsastrategi i og for seg, men med Ulvefar som jobber døgnet rundt med å forberede seg sånn at litt mer av hus og unger faller på meg, jobben som er som vanlig og så dette på toppen og med tanke på at middagen også skal lages... Hm. Var det ikke en tråd her en gang om kaker som kunne bakes på forhånd og fryses?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 18:20   #47
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Acsa: suksessterte kan fryses. Da vi døpte minsten bakte jeg også sjokoladekake og verdens beste på forhånd og frøys ned også ordnet jeg bare fyllet dagen før/samme dag. Det kan du også gjøre med gulrotkake. Småkaker kan du jo også bake på forhånd.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 21:54   #48
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Vi skal ha konfirmasjon neste helg, og jeg skal lage en luksusbrownies som tåler å fryses. Den har sjokoladeglasur med karamelltopping. Veldig god.

Og den rekker til mange, for den er mektig, og er langpanneversjon.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:17   #49
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Gulrotkaken til R.O.O.M. tåler helt fint frysen. Jeg har akkurat kvalitetskontrollert den jeg fant nederst i frysen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:22   #50
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

kristines.no?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 20:45   #51
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Sjokolade mosekake, skogsbærgele-sukkebrødkake med skogsbærkrem inni, sjokoladekake, boller,sjokoladekake (helt enkel skuffkake med glasur)

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 20:54   #52
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Boller kan fryses, muffins likeså. Sukkerbrød kan fryses og pyntes samme dag.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 20:54   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Jeg lager gulrotkake, sjokoladekake og oreokake. Mamma kjøper bløtkake hos bakern, for hun synes ikke det blir festdag uten og vet at jeg ikke liker å lage bløtkake. Hvis noen bidrar med suksessterte setter vi pris på det også (og Albertine har helt rett i at den som regel leveres av en finnmarking, men vi har mange slike å velge blant i slekta).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 21:00   #54
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kaker hører hjemme på et balansert kakebord?

Jeg kan også anbefale en iskake, den er nemlig særdeles enkel å fryse .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no