Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-16, 19:30   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.466
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Meld deg inn i alle kundeklubber du kan (Cubus, KappAhl, H&M, Obs etc). Det er nesten alltid tilbud på barneklær om man følger med. Det er ikke så ofte jeg kjøper klær til mine to til full pris, for jeg kan som regel vente og følge med til jeg finner et tilbud.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 19:34   #22
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Reflex sine dresser pleier å være greie i pris og holdt tett iallefall da mine var yngre (hvertfall han på 11) Samme med regntøysettene.

Nå i høst hadde jeg kjøpt et regnsett, en tynn lue, støvler, og kanskje et fleecesett.

Husk outleten på Ålgård.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 19:35   #23
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.222
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Takk for alle tips! Kundeklubber hadde jeg ikke tenkt på.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 19:36   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.466
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Takk for tips.
Tror jeg må finne noen å arve av for dette kan bli dyrt!

Sett inn annonse på finn. Mange som vil gi bort klær. Følg med på finn under gis bort.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 19:38   #25
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Kanskje finnes det noen lokale facebookgrupper der det blir gitt bort klær og sånt noe? Vi har en gruppe som heter Med hjerte for Haugalandet, som dekker nord-rogaland, men mulig det finnes noe sørpå?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 19:39   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.466
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

XXL har tilbud nå på HH shelter jakke til 350,-
https://www.xxl.no/helly-hansen-shel...105879_8_style

De holder tett. Kjøper du en grei bukse til også så har de det de trenger en god stund fremover. Ha ull eller fleece under så klarer de seg frem til det blir vinter.

www.sportmann.no har mye salg på Viking gore tex joggesko til jenter nå.

Reflex butikken har mye bra klær. De har (hadde i alle fall) stor butikk i Sandnes, på Klepp og flere andre steder i området. Vært veldig godt fornøyd med dress fra Reflex, mye dress for pengene, samme med jakker og bukser.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 27-07-16 kl 19:44.
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 19:43   #27
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Ja, Stormberg og HH for regnbukser/skallbukser som har fornuftig ratio mellom pris og kvalitet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 20:45   #28
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Om de skal begynne i august/september: husk at de trenger ikke alt dette utstyret fra dag 1.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 21:46   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.594
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Hvilken str. er de nå da?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 22:10   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Ved oppstart treng dei sko, støvler, jakke, regntøy og luer. Du finn fort ut korleis barnehagen organiserer tørking av tøy. Men vi har aldri hatt behov for meir enn eit regnsett. Barnehagen har tørkeskap og regntøy tørker raskt på varmekablene på badet. Viss det må vaskast, heng vi deg i tørkeskapet om morgonen, så er det tørt til dei skal gå ut.

Vintertøy og fora tøy tørker saktere. Så der har vi hatt bruk for dobbelt opp. Men eg trur du kjem langt utover hausten i Rogaland med skalltøy.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 22:12   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.222
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvilken str. er de nå da?

104-110 tenker jeg.

Har ikke tenkt å skaffe alt med en gang altså, men det er jo greit å holde øynene åpne om det skulle dukke opp et godt tilbud.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 22:19   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Jeg har mye klær jeg har arvet, store mengder - men er usikker på nøyaktig hva det er (husker ikke) - men masse innertøy i alle fall, kan sjekke? Det ligger på loftet i en søppelsekk.

Ellers ville jeg klart meg med regntøy og dress. Hvis du vurderer å ha et ekstra sett så ville jeg kjøpt "neste størrelse" slik at du bare hadde det på lur uansett.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 22:21   #33
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.222
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har mye klær jeg har arvet, store mengder - men er usikker på nøyaktig hva det er (husker ikke) - men masse innertøy i alle fall, kan sjekke? Det ligger på loftet i en søppelsekk.

Ellers ville jeg klart meg med regntøy og dress. Hvis du vurderer å ha et ekstra sett så ville jeg kjøpt "neste størrelse" slik at du bare hadde det på lur uansett.

Gjør gjerne det. Arvetøy er gøy.
Godt tips.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 22:26   #34
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.222
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Jeg har bodd her så lenge nå at jeg har visst helt glemt hvordan høst/vinter er i Rogaland.
Her i byen er det jo som regel veldig mildt, og noen år snør det ikke en gang. Forede vintersko har jeg for eksempel aldri hatt bruk for.
Det eneste ungene har hatt behov for av tøy i barnehagen har vært ekstra inneklær. Lite friluftsliv med andre ord.
Det blir en liten overgang, men jeg gleder meg til litt forandring, jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 22:47   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Gjør gjerne det. Arvetøy er gøy.
Godt tips.

Skal sjekke jeg, men er på ferie nå en stund nå fremover, så jeg følger opp!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 00:22   #36
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.222
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Skal sjekke jeg, men er på ferie nå en stund nå fremover, så jeg følger opp!

Det går bra. Det haster jo ikke akkurat. God ferie forresten!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 13:50   #37
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Skoringen pleier å kjøre kampanje på sko høst og vår. 2 for 1 på Barnas Dager.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 11:30   #38
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.222
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Skoringen pleier å kjøre kampanje på sko høst og vår. 2 for 1 på Barnas Dager.

Takk for tips!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 18:31   #39
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.036
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Når kommer du hit, Frukt? Det skal være barnebruktmarked (ikke salg av brukte barn altså, bare klær/utstyr/leker osv ) på madla helgen rundt den 10 september. Der kan du få tak i MASSE billige barnehageklær.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 18:49   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.466
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trenger 4-åringer av klær og sko til barnehage?

Godt tips, Taien. Tvillingforeldreklubben pleier også ha salg, på Gausel.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no