Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Jeg vil stryke ordet kvinnesak"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-13, 20:07   #1
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.921
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

"Jeg vil stryke ordet kvinnesak"

Viktige poenger i disse tidsklemmetider:

Jeg vil stryke ordet "kvinnesak"

Opprinnelig lagt inn av Aftenposten meninger

Jeg drømmer om at vi heretter snakker om familiepolitikk der barnet er øverst i hierarkiet og kvinnen og mannen på en likeverdig andreplass. Vi bør heretter snakke om en relasjonsorientert likestilling med barna i fokus.

Barnets beste må alltid være fanesaken. Det er mors ansvar, men det er like fullt fars ansvar.

Sitat:

Kravene før barnet kommer er for store og det er ikke for barnas skyld de er der.

Det er vår egen skyld. Det er mors feil, det er fars feil. Vi krever for mye. Ansvaret ligger ikke på kvinnen alene, men 50 prosent på mannen. Hvorfor snakker vi hele tiden om problemet med deltidsarbeidende kvinner og ikke fulltidsarbeidende menn?

Ja, hvorfor gjør vi det?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 21:59   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg vil stryke ordet kvinnesak"

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Viktige poenger i disse tidsklemmetider:

Sitat:

Hvorfor snakker vi hele tiden om problemet med deltidsarbeidende kvinner og ikke fulltidsarbeidende menn?

Ja, hvorfor gjør vi det?

Nå er vel ikke fulltidsarbeidende menn et problem? Løsningen på deltidsarbeidende kvinner er ikke menn i redusert stilling. Vi ønsker begge to i full stilling. Det synes jeg var en merkelig kommentar.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:20   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg vil stryke ordet kvinnesak"

Er det noen som snakker om "kvinnesak" lenger da? Jeg har jobbet og engasjert meg mye innenfor temaet likestilling, og jeg hører aldri det ordet brukt. I alle fall ikke av folk under 60.

Og det er, som Pepper er inne på, ikke et samfunnsproblem at menn jobber full stilling. Det burde ikke være et familieproblem heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 10:30   #4
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Jeg vil stryke ordet kvinnesak"

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...v-7142544.html

Her er en artikkel som belyser en annen side av det hele. Jeg synes den er veldig fin og sier mye av det jeg tenker.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 10:42   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg vil stryke ordet kvinnesak"

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nå er vel ikke fulltidsarbeidende menn et problem? Løsningen på deltidsarbeidende kvinner er ikke menn i redusert stilling. Vi ønsker begge to i full stilling. Det synes jeg var en merkelig kommentar.

Hvis kvinner reduserer sin stlling for å få familien AS til å gå opp kan man absolutt (og med rette) snu på problemstillingen. Jeg sier ikke at det alltid er slik, men i de tilfellene tidsklemma er problemet er det høyst relevant.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no