Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Posten krever norsk kunnskaper

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 14:16   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Posten krever norsk kunnskaper

I dagens lokalavis søker posten etter nye medarbeidere:

"Det er viktig med norsk kunnskaper både muntlig og skriftlig samt inneha førerkort klasse B".

Man kan da ikke skrive "norsk kunnskaper"?

Ved Pegasus kontroll søker man til og med "meget gode norsk kunnskaper både muntlig og ikke minst skriftelig". (Skriftelig er vel ikke spesielt god norsk det heller?)

http://www.deltidsjobb.no/stellendet...=yes&id=187048

En sak for AMO?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:18   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:28   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Det er sikkert derfor de trenger det. Behovet demonstreres i annonsen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:30   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er sikkert derfor de trenger det. Behovet demonstreres i annonsen.



Jeg rushet inn for å flisespikke på overskriften jeg!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:41   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

"Det er viktig [...] samt inneha førerkort klasse B".

Hvis man tar bort det som sto i klammene blir jo ikke denne delen av setninga helt god heller.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:54   #6
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper



"Kan ikke ha domme søkere".

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 16:25   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

skrekk og gru....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 16:42   #8
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Dette er vel i grunnen bevis på at Posten ikke krever all verden. De krever rett og slett bare kunnskaper i norsk, men det trenger ikke være perfekt, og ikke på universitetsnivå. Jeg syns det er bra, jeg! Det viktigste er jo at de kan forstå og gjøre seg forstått, og ikke minst kunne lese og skrive norsk. Men feilfritt trenger det da ikke være.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 17:46   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Dette er vel i grunnen bevis på at Posten ikke krever all verden.

Nei, og det kommer dessverre tydelig til uttrykk i praksis mange steder. Ved en av mange nesten-kollisjoner utenfor kontorvinduet mitt var det en gang en mann som rullet ned vinduet og ropte: "Dere i Posten må skjerpe dere!"

Jeg synes det er direkte forstemmende med slike jobbannonser. Det er greit nok at ikke de ansatte i alle funksjoner trenger å skrive helt korrekt, men hvorfor kan de ikke i det minste koste på seg en liten gjennomlesning av utlysingsteksten? Jeg skal i alle fall ikke söke jobb i Posten.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 17:48   #10
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, og det kommer dessverre tydelig til uttrykk i praksis mange steder. Ved en av mange nesten-kollisjoner utenfor kontorvinduet mitt var det en gang en mann som rullet ned vinduet og ropte: "Dere i Posten må skjerpe dere!"

Jeg synes det er direkte forstemmende med slike jobbannonser. Det er greit nok at ikke de ansatte i alle funksjoner trenger å skrive helt korrekt, men hvorfor kan de ikke i det minste koste på seg en liten gjennomlesning av utlysingsteksten? Jeg skal i alle fall ikke söke jobb i Posten.

He, he! Ikke jeg heller!

Men den verste jeg har sett var en informasjons-stilling (lederstilling) i en offentlig etat, som var så full av skrivefeil at det var til å grine av. I en SÅNN stilling forventer man litt mer enn "må kunne norsk".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 17:50   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men den verste jeg har sett var en informasjons-stilling (lederstilling) i en offentlig etat, som var så full av skrivefeil at det var til å grine av. I en SÅNN stilling forventer man litt mer enn "må kunne norsk".

Det var kanskje en grunn til at de trengte litt nytt blod i avdelingen?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 18:01   #12
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Dette er vel i grunnen bevis på at Posten ikke krever all verden. De krever rett og slett bare kunnskaper i norsk, men det trenger ikke være perfekt, og ikke på universitetsnivå. Jeg syns det er bra, jeg! Det viktigste er jo at de kan forstå og gjøre seg forstått, og ikke minst kunne lese og skrive norsk. Men feilfritt trenger det da ikke være.



Når en så stor bedrift som posten kommer med en annonse bør det være feilfritt, syns jeg. Du trenger ikke ha høgskoleutdanning i norsk for å kunne alminnelige rettskrivingsregler.

"Å kunne gjøre seg forstått" er så mangt, og skriftlig' i offisielle sammenhenger, er å "gjøre seg forstått" ikke nok.

I dag leste jeg på et skilt i matbuttikken: "Kom inn å smak på vår hjemmelagde middagspølse." Jeg fatter ikke at ingen av de ansatte har rødmet og reagert, og rettet feilen.

Og mens jeg er i gang: På et museum jeg besøkte for noen år siden kunne jeg lese følgende friske melding: "Children are not aloud in this area." Det syns jeg var en grei saksopplysning.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:48   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

[/b]
Og mens jeg er i gang: På et museum jeg besøkte for noen år siden kunne jeg lese følgende friske melding: "Children are not aloud in this area." Det syns jeg var en grei saksopplysning.

ord og uttale er morsomt, og jeg kan ikke noe for det, men da jeg leste det tenkte jeg umiddelbart på denne med thinking/sinking. Den er vel nå for klassiker å regne, men jeg ler like godt hver gang.... herlig!



(Kilde: youtube.com)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:50   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.832
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.



Jeg rushet inn for å flisespikke på overskriften jeg!

Jeg var klar til å moderere.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:58   #15
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg var klar til å moderere.

Jeg hoppet i første omgang over tråden, fnyste for meg selv og syntes feilen var tragikomisk.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:06   #16
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

[/b]

I dag leste jeg på et skilt i matbuttikken ...

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:11   #17
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.


nolo: forte seg inn og redigere!

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:16   #18
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

nolo var vel på buttikken og kjøpte bannan, tenker jeg.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:19   #19
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:24   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Fantastisk.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no