Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-12, 08:16   #801
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Tenk å kunne strikke sånt!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 28-05-12, 08:19   #802
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Så søte ugleskjerf. Er det oppskrift på nett? Jeg har strikket et skjerf i samme sort, men med mer flettemønster før, og de er veldig greie å strikke.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 28-05-12, 08:27   #803
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.760
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Så søte ugleskjerf. Er det oppskrift på nett? Jeg har strikket et skjerf i samme sort, men med mer flettemønster før, og de er veldig greie å strikke.

Du kan kjøpe oppskrift på Ravelry, og de er virkelig morsomme å strikke: http://www.ravelry.com/patterns/libr...gwarts-express

Retz er ikke aktiv  
Gammel 28-05-12, 09:23   #804
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.295
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Så morsomme skjerf, Retz. Hvilket garn har du brukt?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 28-05-12, 09:33   #805
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.760
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har brukt litt forskjellig, men skal man tre perler (til øyne) så er det en fordel at garnet ikke er for tykt og loddent. Jeg har brukt alpakka på de fleste, men har strikket to i Faerytale og ett i en merino/angora blanding. Kan tenke meg å prøve Kid Silk Haze også, det er riktignok loddent, men såpass tynt at det skal gå greit å tre perler på likevel.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 29-05-12, 12:21   #806
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Ugleskjerf.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 07-06-12, 22:49   #807
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg ble ferdig med den første jakka i kveld - en slik, men i annet garn:


Jeg strikket marine som hovedfarge, og en turkisaktig på stripene.. Men må ha husket helt feil, for jeg har plutselig igjen veldig mye turkis, og lite blått..

Nå skal jeg egentlig strikke en jakke til, til lillebroren.. Kan jeg da strikke turkis med blå striper? Eller ville dere hellr hatt helt like jakker til søsken? Snakk om julegaveprosjekter her gitt

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 07-06-12, 23:58   #808
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Akkruat nå har jeg mørkrosa slike på pinnene:


Har kjøpt garn i flere farger. Produksjon til julemarkedet.

Jeg har litt igjen på Mor Signeteppet, men nå er jeg så lei det så jeg kan kaste opp. Det blir IKKE mer enn 1 teppe.
Men det teppet blir til gjengjeld stort. Jeg hadde 7 nøster med italiensk merinoull som jeg strikke opp, vanvittig mykt, godt og varmt,
og det blir vel 1,20 x 1,20 cm - kanskje litt stort som babyteppe?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 08-06-12 kl 00:05.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 00:15   #809
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Akkruat nå har jeg mørkrosa slike på pinnene:


Har kjøpt garn i flere farger. Produksjon til julemarkedet.

Jeg har litt igjen på Mor Signeteppet, men nå er jeg så lei det så jeg kan kaste opp. Det blir IKKE mer enn 1 teppe.
Men det teppet blir til gjengjeld stort. Jeg hadde 7 nøster med italiensk merinoull som jeg strikke opp, vanvittig mykt, godt og varmt,
og det blir vel 1,20 x 1,20 cm - kanskje litt stort som babyteppe?

Nei, jeg synes nesten de bør være såpass. Nå ligger mikro tullet inn i sitt, men jeg kan måle og se. Bare fint at det er stort og godt, det er jo ikke noe vekt på det uansett, lett og luftig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 06:38   #810
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Enig med Katta, såpass bør de være. Jeg har laget sju, de har vært på den størrelsen alle sammen. Like fine til baby som til toåring, er min erfaring så langt, og flott å kunne brette to ganger og ha i f. eks. bilstolen, eller ikke brette det, men pakke godt rundt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 07:05   #811
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.760
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har to prosjekter på pinnene nå. Det ene er et uglesjal i Kid Silk Haze, eller det er ikke helt sikkert jeg velger ugler, mulig jeg bare lager en slags flette-vri, men det blir etter samme malen som ugleskjerfene. Så er jeg begynt å strikke Bella's Mittens igjen, - bare fordi de er morsomme å strikke - eksperimenterer litt med ulike garntykkelser og da blir jo også størrelsene noe forskjellige. De på bildet er strikket i Nepal.



Retz er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 15:08   #812
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.931
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Åh-så-dårlig bilde, men jeg venter i spenning på at dette sjalet skal blokke ferdig så jeg får... tatt litt på det og puset litt med det
Det er strikket i cobwebgarn 50% mohair, 50% silke, fra Lichtfaden på etsy. Nydelig garn (som jeg også har kjøpt i to andre farger i lace-utgaven av garnet), nydelig perlehvit med nyanser av lys-lys-ferskenfarget. Oppskriften er Fragile Heart på ravelry. Jeg har blokket det litt skjevt ser jeg, men resultatet blir nok uansett bra.

Nøstet var på 25 gram, jeg har mindre enn 1 gram igjen!!! Snakker om finberegning og minimering av restegarn

Vedlagte bilder
Filtype: jpg tesjal.jpg (59,1 KB, 354 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 16:38   #813
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker denne prematurjakka i beige babyulll, hvis jeg får det til da.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 16:47   #814
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.487
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg strikker denne prematurjakka i beige babyulll, hvis jeg får det til da.

Næh, gjør du? Det hadde jeg ikke fått med meg. Lykke til!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 17:00   #815
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg ville bare sikre meg at alle hadde fått det med seg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 17:11   #816
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III


Strikker denne til minstejenta.

emm er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 18:16   #817
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.931
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg skal strikke dette settet til et lite snart født vennebarn - nå som jeg vet at det blir jente Må bare finne noe fantastisk flott garn i gjemmene mine!


Og jammen har jeg liggende et lyserosa, et grått og et pent mangefarget garn i de samme fargenyansene. Dette blir bra.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 19:40   #818
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Nydelig bebistøy her inne, har ingen sånne å strikke til for tiden, men vurderte å strikke bittesmå sokker og luer for å gi til prematuravdelingen på Riksen. Tar de i mot slikt mon tro?

emm er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 20:19   #819
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nydelig bebistøy her inne, har ingen sånne å strikke til for tiden, men vurderte å strikke bittesmå sokker og luer for å gi til prematuravdelingen på Riksen. Tar de i mot slikt mon tro?

Jepp, via Amandaprosjektet. Google det så finner du info.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 08-06-12, 21:31   #820
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Takk for tipset kokos!

emm er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no