Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-19, 00:04   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Ingen tvil om at Norge må starte sparingen, men hvor er spørsmålet. Mye ostehøvler ute å går, men lurer på hva du tenker om at Norge betaler for medisin som hindrer smitte (i dette tilfelle HiV) fremfor å behandle syke? Prinsippielt kan man jo si de kunne ha brukt kondom ( ... men teori og prakis, nja ...)

Lenke til hele saken.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 00:07   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

"Fra politisk side er PREP samfunnsøkonomisk lønnsomt"

Synes igrunn dette gir oss svaret.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 00:09   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

I et Norge der alle grupper får nok og penger ikke er avgjørende for hvilke medisiner folk får så er svaret ubetinget ja.
I et Norge der støtten til briller kuttes for å spare penger er jeg mer lunken.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 00:09   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Nei, jeg synes ikke de skal få det dekket. Synes det er viktigere at f.eks migrenemedisin dekkes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 00:11   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Eg synes det må sjå i samanheng med dei nokså vanvittige kutta som regjeringa lar gå utover ulike andre grupper kronisk sjuke. I prinsippet synes eg det kunne inngått i det som er på resept. Men det er mange tilstander som burde komme minst like høgt på prioriteringslista.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 00:23   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg synes det må sjå i samanheng med dei nokså vanvittige kutta som regjeringa lar gå utover ulike andre grupper kronisk sjuke. I prinsippet synes eg det kunne inngått i det som er på resept. Men det er mange tilstander som burde komme minst like høgt på prioriteringslista.

Nettopp! Du skrev det bedre enn meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 00:56   #7
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Nei. Det finns kondom! Dei kan heller få det gratis. Det er ingen menneskerett å ha sex uten beskyttelse. Eg såg det var ein som blei intervjua og samanlikna det med p-piller for kvinner og meinte at han hadde like mykje rett på PrEP som kvinner hadde rett på p-piller. Men vi må jo betale både p-pillene og spiralen vår sjølv, så eg syns det var ei litt merkelig samanlikning.
Eg skulle likt å sjå det regnestykket som viser at dette er samfunnsøkonomisk lønnsomt. Tar ein då utgangspunkt i at alle dei som tar PrEP ville fått HIV uten medikamentet? I såfall blir det jo feil. Veldig mange vil vel beskytte seg på anna vis dersom dei ikkje får gratis PrEP?

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 01:04   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Jeg synes det er svært vanskelig å forsvare at PrEP skal være gratis hvis man ser på de øvrige prioriteringene i budsjettet. Det var vel sånn at denne kan sammenlignes med utgiftene til migrenemedisinen, som igjen er utsatt. Den må jeg si jeg har mye større forståelse for at skal være på blå resept.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 01:08   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

De må gjerne få det på resept, men blå resept forstår jeg ikke helt begrunnelsen for.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 01:19   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Begrunnelsen er iofs grei. Smittevern er gratis i Norge. Dette er smittevern.
Men smittevern er ikke gratis for alle, alltid. Så nei. Jeg kjøper ikke begrunnelsen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 01:36   #11
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Jeg synes ikke det, hvis argumentet FOR er at det er vanskelig å bruke kondom. Det er litt underlig at det å beskytte seg ikke skal være like selvsagt for homofile menn, som for andre grupper. Er det vanskeligere for dem enn for andre?

Dette er noe som ikke bør prioriteres fremfor andre grupper med store, kroniske, plager.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 02:10   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

"Fra politisk side er PREP samfunnsøkonomisk lønnsomt"

Synes igrunn dette gir oss svaret.

Jeg har ikke noen bestemt mening om denne medisinen, men det er mange behandlinger som et helseøkonomisk gunstige, men likevel ikke blir prioritert i statsbudsjettet. F.eks. den nye migrenemedisinen. Så lenge den rene legemiddelkostnaden er over en viss sum, så er det en politisk beslutning, og ikke en helseøkonomisk beslutning, det er bestemt i Stortinget. Ellers ville medisiner til yrkesaktive ha en veldig stor fordel fremfor medisiner til barn og eldre, hvis f.eks. sparte sykedager skulle telle.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 02:25   #13
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Jeg synes ikke det, rett og slett fordi jeg ikke føler veldig for å ta regningen for at andre skal få ha ubeskyttet og risikofylt sex. Jeg ville synes det var helt greit at friske mennesker i samliv med andre med hiv kunne få det, rett og slett fordi at da er det langt mer ansvarlig, under normale forhold, å ha samkvem uten kondom. Ikke ellers.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 09:49   #14
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Altså. Argumentet om å beskytte seg står seg 100% ifht HPV vaksinen også. Jeg er litt overrasket over at det brukes som argument på FP.
Hiv er en svært alvorlig tilstand og det er vel ikke mer eller mindre riktig at homofile skal «beskytte seg» enn heterofile ungdommer. Som altså får HPV vaksinen. Som man også kan beskytte seg mot med kondom.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 09:58   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Kondomer er jo gratis i Norge, for alle. Man må bare oppsøke de riktige stedene. Det er helt uproblematisk for en hvilken som helst person å dekket sitt forbruk av kondomer helt uten å betale for det. Så da er det vel ingen grunn til at staten skal bidra til å finansiere prevensjon i noen som helst form?

Jeg er enig med Floksa her.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 12:03   #16
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Nei, det går ikke å sammenligne hpv og hiv rett og slett fordi hpv kan smitte fra huden rundt kjønnsorganer som ikke dekkes av kondomer, og kondom er da ikke god nok beskyttelse. Så slett ikke sammenlignbart.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 12:12   #17
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Nei. Det finns kondom! Dei kan heller få det gratis. Det er ingen menneskerett å ha sex uten beskyttelse. Eg såg det var ein som blei intervjua og samanlikna det med p-piller for kvinner og meinte at han hadde like mykje rett på PrEP som kvinner hadde rett på p-piller. Men vi må jo betale både p-pillene og spiralen vår sjølv, så eg syns det var ei litt merkelig samanlikning.
Eg skulle likt å sjå det regnestykket som viser at dette er samfunnsøkonomisk lønnsomt. Tar ein då utgangspunkt i at alle dei som tar PrEP ville fått HIV uten medikamentet? I såfall blir det jo feil. Veldig mange vil vel beskytte seg på anna vis dersom dei ikkje får gratis PrEP?

Nei, de tar utgangspunkt i hvor mange nye HIV-tilfeller man unngår. Jeg synes ikke det virker usannsynlig at det er kostnadseffektivt for samfunnet å gi utsatte grupper PrEP.

Vi vaksinerer jo forøvrig hele befolkningen (dvs alle 12-åringer, både jenter og gutter) mot HPV, som også kan unngås ved kondombruk.

Jeg synes vi skal gi homofile PrEP og jeg synes migrenepasienter bør få CGRP-hemmere, og jeg håper man finner løsninger så det blir mulig. Og så kan man godt se nøyere på også en del andre kostnader i helsevesenet, i tillegg til legemidler.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 12:13   #18
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Igjen; HPV kan smitte til tross for kondombruk. Det er ikke sammenlignbart.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 12:13   #19
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Nei, det går ikke å sammenligne hpv og hiv rett og slett fordi hpv kan smitte fra huden rundt kjønnsorganer som ikke dekkes av kondomer, og kondom er da ikke god nok beskyttelse. Så slett ikke sammenlignbart.

Jo, men med kondom kan man unngå svært mange av tilfellene. Nok til at vaksinasjon sannsynligvis ikke ville vært kostnadseffektivt om man «bare» skulle unngå de få tilfellene som fikk kreft som følge av hudsmitte.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 12:17   #20
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jo, men med kondom kan man unngå svært mange av tilfellene. Nok til at vaksinasjon sannsynligvis ikke ville vært kostnadseffektivt om man «bare» skulle unngå de få tilfellene som fikk kreft som følge av hudsmitte.

Jeg har bare en kjepphest på gang her.

Jeg er uansett enig med deg; vi har råd til begge deler og jeg er ikke mot at man skal beskytte risikogrupper der man kan. Jeg synes bare det er ufattelig dårlig å bringe samfunnsøkonomi som begrunnelse for det ene preparatet mens man nærmest avslår samfunnsøkonomiske hensyn som grunnlag for det andre.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no