Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-10, 20:40   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

I juli har Ulvefar og jeg ti års bryllupsdag. Den kommer midt i ti dager på hytta med svigers, og de har sagt at de kan passe ungene så vi kan være borte ei natt. Men hva skal vi finne på? Det bør være ikke altfor langt å reise fra hytta, som ligger ved Sør-Mesna (mellom Lillehammer og Sjusjøen).

Jeg lekte med tanken på å booke ei natt på hotellet på Lillehammer hvor vi tilbrakte bryllupsnatta, men var for treig og nå er det bare dobbeltrom med enkeltsenger igjen.

Det er så mange ting jeg synes det er dårlig gjort eller meningsløst å gjøre uten ungene! Overnatte på en bondegård. Overnatte på et hotell med svømmebasseng. Spise middag på restaurant og sove på etellerannet tilfeldig hotell frister ikke så veldig, ungene er snart fem og ni år og de sover om nettene og jeg synes vi har litt voksentid i hverdagen. Da er det et større poeng å være et sted som ikke har utedo og svigers, men derimot dusj og dobbeltseng. Jeg skulle gjerne ha opplevd noe med mannen, noe som vi kunne tenke på etterpå - husker du da vi...? Jeg vet han har lyst til å dra på rafting på Sjoa, men er veldig usikker på om det er forenelig med kronisk bekkenløsning? Andre idéer?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:47   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Spise på fin restaurant, mange retter og mye vin?
Vi hadde antakelig tatt oss en pub til pub tur og blitt relativt fnisete.

For øvrig synes jeg ikke det er dårlig gjort å gjøre ting uten barn.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:49   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

At dere gjør det uten ungene nå betyr jo ikke at dere aldri kan ta med ungene på det samme senere?

Det finnes jo endel gårder oppi der som tilbyr "luksusopphold" med spa og deilig mat, er det ikke? Hva med stedet til Brimi, det er vel ikke en alt for lang kjøretur unna. Ellers syns jeg rafting hørtes kjempegøy ut! Men hvordan det håndterer dårlig bekken, aner jeg ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:49   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Sole og bade nakne.

  Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:51   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Stand-up, teater, show, musikal eller noe? Så bar, så hotell?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:51   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Må du benytte frinatten akkurat i sommer da?
JEG ville heller, om det er mulig ha spart muligheten til pass til uti september og reist på en langhelg til Roma, Barcelona, Paris eller et annet fint sted...

Jeg og gubben var en langhelg i Roma i 2007 og jeg husker følelsen enda.. DIGG!

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:52   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

I det området der er det da ikke langt til noe? Hotell, god mat og spa tenker jeg. Rafting høres knallgøy ut, men jeg tror det er en aktivitet jeg ikke hadde utsatt et dårlig bekken for. Ta toppheisen opp og gå tur hvis dere liker sånt. Hånd i hånd og med varmt bad og god middag etterpå. Dere drar ikke på hunderfossen eller lilleputthammer uten ungene, men ellers tenker jeg det meste kan gjøres uten barn uten at det på noen som helst måte er bortkastet. At dere besøker et sted med voksenhensikter en gang betyr ikke at dere ikke kan dra dit med unger siden.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:06   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

I det området der er det da ikke langt til noe? Hotell, god mat og spa tenker jeg. Rafting høres knallgøy ut, men jeg tror det er en aktivitet jeg ikke hadde utsatt et dårlig bekken for. Ta toppheisen opp og gå tur hvis dere liker sånt. Hånd i hånd og med varmt bad og god middag etterpå


Det er jo fint!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 22:06   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Rafting i Sjoa er vel kanskje litt tøfft, men jeg har raftet i Gudbrandalslågen, med intstruktørene fra Sjoa(fordi vi var mange og det var gamle, unge og noen dårlig tilbens - veldig variabelt nivå) og det var fantastisk morsomt. Vet ikke om det er noe som skjer i dag, eller om det bare var et spesialarrangement for oss.

En tur til Brimi står også høyt på min liste ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 07:36   #10
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva med stedet til Brimi, det er vel ikke en alt for lang kjøretur unna.

Det vil jeg anbefale hvis dere er glad i god mat og vin. Stedet i seg selv er også en opplevelse.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 08:29   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Spa? bob-banen!!
Kino eller teater ol. + God middag. Ut å danse etterpå eller på bar?
Stedet til Brimi er også fint har jeg hørt!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 08:51   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Jeg raftet på Sjoa før jeg fikk barn, men med dårlig rygg - på en rolig dag. Det er noe jeg ABSOLUTT ikke vil anbefale deg og bekkenet ditt! Ikke er det noen "av"-knapp heller, om du nå skulle angre deg underveis...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:01   #13
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Jeg slår et slag for bob! Utrolig gøy og noe barna er for unge til å være med på.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:11   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Må du benytte frinatten akkurat i sommer da?

Tror noe av poenget var å slippe unna svigers og utedoet en natt. Eller var det poenget til svigers å bli kvitt dem en natt kanskje?

Du sier det selv - en natt alene med dobbeltseng og dusj vil antakelig være nok, et fint avbrekk i svigerferie.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:15   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Det viktige for dere blir vel å gjøre noe ungene ikke synes det hadde vært stas å være med på. Det er et stykke å kjøre til Brimis restaurant, men ikke lenger enn at det er verdt det. Unger er forskjellige, men klarer deres unger å sitte stille i timesvis og få servert den ene eksotiske retten etter den andre og samtidig kose seg? Finnes det andre skikkelig gode restauranter i nærheten?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:51   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Men altså, det er vel fort 2.5 timer kjøring til Brimis sted fra Lillehammer...? Tanken må vel i så fall være å overnatte der?

Hvis dere først skal kjøre så langt, kunne dere kjørt til geilo også, der ligger det et flott spa-hotell med kjempegod mat (holms), eller... geiranger (det er jo enda lengre da), eller hjem

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:54   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Jeg stemmer også for Lom - og ta en lunsj på bakeriet til Morten Schakenda før dere reiser hjem og kjøpe deilig brød med tilbake til hytta.

__________________
røverunger 03 og 08

Sist redigert av mkj : 14-06-10 kl 10:17. Årsak: han heter Morten ikke Martin *trøtt*
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 10:14   #18
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Ja, kom hit opp (jeg bor omtrent i Brimiland). Her er det nok å finne på og ikke er det så langt fra Lillehammer/Sjusjøen heller. Du kan få en fin rundtur om du kjører Gudbrandsdalen opp til Vågå/Lom, bruker dagen og kvelden her, og returnerer via Valdresflya, Beitostølen og Fagernes og over til Lillehammer igjen.

- SPA
- Brimiland
I Brimiland kan dere spise godt, klatre i utendørs klatrepark, gå tur i fantastisk flott (og lettgått) terreng og overnatte på fjellstue eller seter. Ca 2,5 timers kjøring dit.
(vær klar over at Vianvang (der Arne Brimi holder til) ikke er åpent så ofte).
-Bakeriet i Lom Morten Schakenda sitt etter hvert så berømte bakeri. Her finner du de beste bakervarene i Norge. Matkultur på høyt nivå!
-

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 10:22   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Takk, m^2, da skrinlegger jeg den. De har rolige barneturer på Lågen for barn fra sju år, da ser jeg hvordan bekkenet mitt har det om to år når Plutten er stor nok. Eller så får Ulvefar og Storesøster dra avgårde på en tur for litt større barn enten i år eller neste år.

Og da er dobbeltrom og middag på Brimi Fjellstugu bestilt!

GinaK, svigers er veldig glade i anledninger. Alt skal markeres. Og feires. Alt.

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 14-06-10 kl 10:28.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 10:23   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det vits i å gjøre uten ungene?

Det høres ut som en utrolig god plan. Kos dere massevis!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no