Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye gir man i konfirmasjonsgaver nå til dags?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-09, 20:25   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye gir man i konfirmasjonsgaver nå til dags?

Vi skal i konfirmasjon på lørdag, til mannens niese (egentlig halvniese, faren er min manns halvbror). Den unge damen ønsker seg kun penger. Vi er ikke særlig happy med det, men har vel bestemt oss for å føye ønsket likevel.

Spørsmålet er; hvor mye skal vi gi? Hva gir man til slektninger som er relativt nære nå til dags?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:30   #2
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye gir man i konfirmasjonsgaver nå til dags?

vi har tenkt å gi 500kr til min halvniese(datteren til min halvsøster)

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:30   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye gir man i konfirmasjonsgaver nå til dags?

Jeg tror det varierer veldig.

Vi var i konfirmasjonen til en ste-niese i fjor og ga en ring til ca 350 kr og 500 i kontanter i tillegg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:32   #4
Umulius
Øverst Kommanderende
 
Umulius sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
Umulius har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye gir man i konfirmasjonsgaver nå til dags?

Vi gir 500 kr til konfirmanter.

(og utfra det jeg kunne se på lørdag- så var det mange som hadde gjort det samme )

__________________
Storesøster mars 2005
Lillesøster februar 2008
Umulius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:38   #5
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye gir man i konfirmasjonsgaver nå til dags?

Vi ga kr 1500 til onkelongen til mannen i helga.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:40   #6
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye gir man i konfirmasjonsgaver nå til dags?

Vi ligger på 800 til nieser/nevøer.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:43   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye gir man i konfirmasjonsgaver nå til dags?

mitt søskenbarn fikk 700 fra oss. Men dette med gaver er veldig ulikt. Jeg hadde nok snakket med andre slektninger om hva de skulle legge seg på i pris, og så vurdert ifht egen økonomi hva som passet seg best for oss.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:59   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir man i konfirmasjonsgaver nå til dags?

Vi gir 1000 kr til nieser/nevøer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 19:18   #9
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye gir man i konfirmasjonsgaver nå til dags?

Vi ligger på kr 500,-. Ørtåfjørti stykker som skal konfirmeres i år :blakk:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no