Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-24, 12:24   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Jeg og 18-åringen skal en tur til Bergen neste helg (drar tidlig fredag morgen). Hun har aldri vært i Bergen før (hvis vi ser bort fra en gang da hun var 2 mnd), jeg har vært der noen ganger, men er ikke alt for godt kjent, så vi vil gjerne ha tips om hvor vi skal spise og hva vi skal gjøre!

Hun skal besøke et søskenbarn som studerer der, jeg skal besøke en barndomsvenninne, så de har sikkert noen ideer, men vil gjerne ha tips fra andre i tillegg, det kan jo hende de trenger å utvide horisonten sin også. For en som ikke har vært i Bergen før er det vel obligatorisk med turistattraksjoner som Fløibanen, Bryggen etc, men det er rom for mer, siden vi lander kl 10 på fredag og dermed har nesten to fulle dager (retur søndag formiddag).

Jentungen har fått tips fra ei venninne om at Hoggorm er et kult sted for pizza. Det er det eneste vi har så langt.

Hun er ellers glad i shopping, og da gjerne kule vintagebutikker og sånt som skiller seg fra de vanlige kjedebutikkene på de vanlige senterene, men er også opptatt av kosmetikk/parfyme. Og liker det meste av mat, så tar gjerne imot tips om flere kule/instavennlige spisesteder. Det er først og fremst hennes opplevelse som er viktig her, mine behov vil stort sett være dekket gjennom samvær med venninne (som også har kontroll på hvor man finner god kaffe).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-02-24 kl 12:30.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 12:59   #2
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Villa Blanca og Stefanos er også gode muligheter for italiensk eller pizza. Stefanos er en liten og veldig koselig italiensk restaurant. Jeg har også vært på restauranter på Bryggen; Bryggeloftet og Enhjørningen. Begge steder har jeg fått nydelig mat, spesielt fisk selvfølgelig. Også er kafé Løvetann på Nordnes veldig hyggelig.

Jeg syns det er veldig fint å ta Fløibanen, men har droppet det de gangene det er tåkete. Bryggen er jo et fint strøk å se, dere kan besøke museet, men ellers er det jo mye turistbutikker. Jeg liker universitetsmuseet godt, der har de også en flott kafé (fint lokale, Godt brød som driver det).

Jeg vet det ligger minst en vintagebutikk i Strandgaten, ellers er jeg ikke så kjent mtp denne typen butikker.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 13:16   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Jeg synes jo at det er stas å spise mat som er særegen for det stedet man er, og anbefaler en lunsj på Søstrene Hagelin. Det er virkelig en enkel sak, men jeg regner fiskekake eller -suppe her er tilnærmet obligatorisk.

Jeg synes akvariet er verdt et besøk. Jeg var der med ungene da de var i småskolealder. Fetteren min, som dengang var helt tidlig i 20-årene, ble med oss, og han syntes faktisk det var enda morsommere enn ungene syntes.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 13:38   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Jeg synes også Akvariet er stas, og har vært der en gang for lenge siden, men tror ikke det står på ønskelista til 18-åringen, så vi prioriterer nok ikke det i denne omgang (har vært på det utenfor Ålesund flere ganger i ungenes oppvekst).

Fiskesuppelunsj er absolutt aktuelt ja. Spiste en nydelig fiskesuppe på Cafe-Bergen for to år siden, men den ser ut til å være stengt nå.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 13:43   #5
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Hvis noen av dere er interessert i garn og strikking er turen ut til Hillesvåg Ullvarefabrikk verdt det.

www.ull.no

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 13:50   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Nei, ingen av oss driver med sånt, men takk for tips likevel.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 14:49   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Gå opp Stoltzekleiven og så gå videre til Fløien. Veldig fint og ganske kort tur. Ta banen ned hvis dere vil spare tid. Gategalleriet har ofte bra utstillinger, og en liten gatekunstjakt rundt i smauene er en aktivitet i seg selv. Tips: Steinkjellergaten.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 14:53   #8
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Det er mange koselige spise/drikkesteder i Skostredet.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 16:40   #9
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Et par år siden jeg var der, men vet jeg skal tilbake neste gang jeg er i Bergen. Horn of Africa, en etiopisk/eritreisk restaurant. Knallgod mat og herlig service. Vi hadde en stor delerett, sååå digg, og etiopisk kaffe(med popcorn) etterpå. Anbefales varmt!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 16:58   #10
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Kjøpe is på Hallaisen i Skostredet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 17:40   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Vi var nede i underetasjen på Hotel Charmante forresten, der tok vi et glass vin med tjueåringen. Tidenes mest blomstrete interiør! Gøy!

Jeg har også vært på afternoon tea på Opus 16, det var eksklusivt og deilig, og vi ble så mette at vi ikke orket tanken på skikkelig middag. Her må man bestille bord, og billig var det heller ikke, men passer fint for en tenåring som liker sånt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 18:11   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Jeg var på vintageshopping i Bergen sist jeg var der. Butikkene het Slit Žan vintage, Vitti vintage, Evig vintage, Salongen vintage og ØY. Bare å søke på google maps. Selv likte jeg best de to første, både navnene ( ) og utvalget, men jeg er jo 55, så det kan variere. Mange av dem har også Instagram, så hun kan jo ta en titt der først. De ligger relativt konsentrert så lett å gå mellom dem.

Vi spiste på Escalon Fløien (småretter) og drakk cocktails på Dark&Stormy etterpå, Kaffe på søteste Kaffekompaniet. Det var nevøen min som tipset om disse og alle (fra 30-80 år var fornøyde)-

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 18:13   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Gå opp Stoltzekleiven og så gå videre til Fløien. Veldig fint og ganske kort tur. Ta banen ned hvis dere vil spare tid. Gategalleriet har ofte bra utstillinger, og en liten gatekunstjakt rundt i smauene er en aktivitet i seg selv. Tips: Steinkjellergaten.

Du glemte å nevne hvor bratt det er oppover! Fin utsikt på toppen, da, men de bakkene er for spesielt interesserte.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 19:19   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Takk folkens, dette er gull!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-24, 22:35   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Ååååå vil bare si god tur. Jeg tror jeg må dra dit i sommer. Bergen er flott!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-24, 06:31   #16
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Du glemte å nevne hvor bratt det er oppover! Fin utsikt på toppen, da, men de bakkene er for spesielt interesserte.

Joda, er bratt oppover, men det er ikke så lenge det står på. Prøver alltid å få med meg Stoltzen når jeg er i Bergen, men jeg er nok en som kan karakteriseres som spesielt interessert.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-24, 07:58   #17
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Joda, er bratt oppover, men det er ikke så lenge det står på. Prøver alltid å få med meg Stoltzen når jeg er i Bergen, men jeg er nok en som kan karakteriseres som spesielt interessert.

Jeg bor i Bergen, og liker myyyyye bedre trappene opp til Ulriken. Stoltzen er så bratt og smal og full av folk oppover som skal perse tiden sin og presser seg forbi de i de bratteste partiene. Men veldig fint å gå videre til Fløyen derfra, det er jeg helt enig i!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-24, 09:03   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Kjenner jeg 18-åringen min rett så er det ikke akkurat øverst på weekendønskelista hennes å slite seg opp ei superbratt trapp eller superbratte stier for å se på utsikta. Så det tror jeg utgår med (ikke veldig) høye kneløft. Men det er absolutt noe jeg og min venninne kunne funnet på, vi er jo glad i sånt. Og jeg tror også vi gjorde det en gang jeg besøkte henne for ca 20 år siden. Men denne gangen holder vi oss nok nede i byen, og hvis vi skal på Fløien blir det heller med banen, fordi den i seg selv er en kuriositet, for folk som ikke har tatt den, eller vært i Bergen før.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-02-24 kl 09:19.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-02-24, 10:18   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Jeg har aldri gått noen av sherpatrappene i Bergen. Tror bare jeg har vært på Ulriken to ganger i mitt liv!

Jeg er i Bergen hver sommer med mine unge og ellers noen helger i året, og kommer ikke på en eneste aktivitet. Vi gjør lite turistting utover at Fløyen og Akvariet har vært besøkt et utall ganger (Fløyen mest).

I fjor hadde vi med han som da nettopp var fylt 18 til Naturhistorisk museum på Nygårdshøyden, det hadde jo vært stengt i en årrekke. Han likte det. Det er også fint å gå opp dit dra Nygårdspark-siden. Da gikk vi av Bybanen på Florida.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-24, 10:21   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helg i Bergen med 18-åring - tips!

Kjenner at det er mulig vi må ta en tur til Bergen snart, jeg har en ÅTTE åring som synes det er innmari urettferdig at hun er den enste som ikke har vært der, så litt annet fokus og opplevelser å sikte på, men det har seg sånn at 13 og 15 åringen er jo født i Bergen, men ingen av oss har vært der på 12 år..Samtidig mente trettenåringen at Trondheim er også en by hun kunne tenke seg, det er jo gøy at de har lyst å oppleve litt av landet, og Trondheim kan jo passe fint med det bryllupet på Tynset vi skal i i sommer, så... hmm, bergen kanskje et annet år. Men jeg fikk lyst til Bergen avå lese denne tråden

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no