Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-24, 21:48   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?

Noen som har tips til steder/områder å bo i nærheten av Lucca? Og også hvor vi ikke bør bo. Vi har bil. Det er i slutten av påsken. Er det usannsynlig at det er temperatur til å bade i basseng da og derfor ikke noe poeng å leie bolig med det? Konkrete boliger er også av interesse, men i hovedsak områder. Familie på 5.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-24, 14:42   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?

Det er tidlig påske iår, noe som peker mot lavere temperatur i svømmebassengene. Men samtidig har det vært ekstraordinært varmt rundt middelhavet etter nyttår i år, noe som peker på varmere vann.

Basert på egen erfaring fra påsketurer til Spania, er det normalt badetemperaturer av en sånn art at det ikke frister med lange bad, og luft temperaturen er heller ikke sånn at man føler at man trenger å kjøle seg ned

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-24, 14:52   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?

Jeg var på en ukes ferie i Toscana i slutten av april et år, og merket meg at mange av bassengene rundt om var tomme (var ikke basseng der jeg overnattet, men blant annet et sted i nærheten hvor vi spiste et par ganger). Så jeg ville i alle fall ikke lagt vekt på det. Nå er det heller ikke veldig viktig for meg å bade, men hvis det er viktig for deg ville jeg sjekket, før jeg leide et sted med basseng, at det faktisk er fylt og tilgjengelig når du skal være der.

Jeg har ellers ingen konkrete tips til overnatting i området. Dere er heldige!

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-02-24 kl 15:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-24, 15:28   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?

Italienerne synes definitivt at det er for kaldt å bade i påsken. Når jeg bodde i Italia som barn (litt lenger nord, i Italia) så var de helt forundret over at vi bare hadde t-skjorte på oss i påsketider.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-24, 15:42   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?

Fått svar fra et sted nå at nettene er fortsatt såpass kalde at de ikke vil få noe varme i bassenget. Som deg, Pelen, så tenker jeg det samme. Eldste bor der nå, og mens hun går med en cardigan så går de med boblejakke Så vi er jo litt forskjellige, men vi tenker nok også at det er litt vel kjølig for bading.

Områder da, dere?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-24, 16:00   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?

Jeg ville satset på å bo så nært selve Lucca som mulig siden jeg ikke synes det var noen områder i nærheten av Lucca som var særlig spennende. Helst ville jeg bodd inne i eller rett utenfor gamlebyen slik at man kan gå inn til restauranter. Og hvis man kjører; Husk for all del at man ikke må finne på å kjøre innenfor murene. Det blir DYRT. Ja, det står skilt om at man kjører inn i en ZTL (Zona Traffico Limitato = begrenset kjøreområde), men dersom man ikke har tillatelse til å kjøre inn slik de fastboende har, blir bilen fotografert og det ramler inn saftige bøter lenge etter at man er kommet hjem igjen).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-24, 16:13   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg ville satset på å bo så nært selve Lucca som mulig siden jeg ikke synes det var noen områder i nærheten av Lucca som var særlig spennende. Helst ville jeg bodd inne i eller rett utenfor gamlebyen slik at man kan gå inn til restauranter. Og hvis man kjører; Husk for all del at man ikke må finne på å kjøre innenfor murene. Det blir DYRT. Ja, det står skilt om at man kjører inn i en ZTL (Zona Traffico Limitato = begrenset kjøreområde), men dersom man ikke har tillatelse til å kjøre inn slik de fastboende har, blir bilen fotografert og det ramler inn saftige bøter lenge etter at man er kommet hjem igjen).

Ja, vi har egentlig booket en leilighet inne i Lucca, men Eldste tenker at det litt mer spennende å bo et annet sted (kanskje ikke så rart siden hun bor inne i Lucca innenfor bymuren). Jeg har skjønt at det er store parkeringsplasser utenfor bymuren, og at det sjelden er et problem å få plass der.
Takk for info om områdene rundt. Det var nyttig.

Vurderer også Viareggio. Noen som kjenner til den byen?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-24, 19:24   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?

Ja, det flate området rundt Lucca er ikke så spennende. Jeg har ikke noen konkrete tips, men outleten ikke så langt unna er grei å besøke. Kan dere finne et sted litt oppe i fjellene? Jeg har vørt hos en kollega 30 min unna, men det er er bittelite sted forbi Bagni di Lucca uten restaurant osv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no