Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ebaykupp til adventskalenderen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-16, 13:35   #41
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ohoi, dette var gøy!

Del gjerne! 😀

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 14:11   #42
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Nå har jeg bestilt to Pokemon byggesett, og siden gutta alltid får nattdrakt/kosedress på lillejuleaften, har jeg nå bestilt to av disse :
http://www.ebay.com/itm/Boys-Girls-K...9p6-leSMuJVUdg

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 14:18   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Del gjerne! ��

Sorry! Mest Pokemon-småting fra andre linker her i tråden - og nøkkelringer og penner med Pokemon-motiv.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 14:59   #44
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Sorry! Mest Pokemon-småting fra andre linker her i tråden - og nøkkelringer og penner med Pokemon-motiv.

Så koselig at du lager kalender til deg sjøl, Bluen!

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 15:00   #45
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Så koselig at du lager kalender til deg sjøl, Bluen!

He-he, hva mener du? Har du skjønt at jeg er hekta?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 15:01   #46
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

He-he, hva mener du? Har du skjønt at jeg er hekta?

På en måte bittelitt?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 15:21   #47
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Spørsmål fra en Ebay-dummy: Kommer man fortsatt under tollgrensa om man sender inn flere ordre enkeltvis - og kjøper småting fra mange forskjellige leverandører?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Så lenge hver enkelt pakke er under tollgrensen går det finfint, Bluen.


Bare vær obs på at det kan være pakken blir stoppet selv om den er merket med både pris og frakt og at man likevel kan få regning på mva og fortollingsgebyr mange ganger prisen for produktet (for når de ikke legger merke til prisen gjetter de bare vilt må vite ) og at det kan ta rimelig mange eposter fram og tilbake med Tollvesenet og Posten eller DHL og at Tollvesenet kun refunderer mva over 100 kroner og bryr seg ikke om fortollingsgebyret så selv om alt er i skjønneste orden kan man måtte betale ganske mye for noe som i utgangspunktet var svært billig. Hilsen hun som ikke ga seg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 15:52   #48
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Bare vær obs på at det kan være pakken blir stoppet selv om den er merket med både pris og frakt og at man likevel kan få regning på mva og fortollingsgebyr mange ganger prisen for produktet (for når de ikke legger merke til prisen gjetter de bare vilt må vite ) og at det kan ta rimelig mange eposter fram og tilbake med Tollvesenet og Posten eller DHL og at Tollvesenet kun refunderer mva over 100 kroner og bryr seg ikke om fortollingsgebyret så selv om alt er i skjønneste orden kan man måtte betale ganske mye for noe som i utgangspunktet var svært billig. Hilsen hun som ikke ga seg.

Når det gjelder posten har jeg aldri hatt noen problemer når jeg har kontaktet dem før jeg har hentet ut pakken. Har vært nok å sende inn en kvittering og så slipper jeg å betale når jeg henter pakken.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 16:28   #49
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Når det gjelder posten har jeg aldri hatt noen problemer når jeg har kontaktet dem før jeg har hentet ut pakken. Har vært nok å sende inn en kvittering og så slipper jeg å betale når jeg henter pakken.


Jeg var så dum at jeg betalte da jeg hentet ut pakken fordi jeg hadde bestilt flere ting og ikke sjekket hva akkurat denne pakken inneholdt. Posten var først ikke særlig medgjørlig og sa at de ikke ville gjøre noe som helst før jeg hadde fått svar fra Tollvesenet. Tollvesenet var først ikke villig til å betale tilbake og jeg måtte sende kopi av faktura samt bevis på at pris og frakt stod på pakken. Heldigvis var mva 101 kroner, akkurat over grensen (men gjenstanden jeg hadde kjøpt kostet 20 kr, slik det stod på pakken, så her hadde de bare gjettet seg til en verdi på 400 kr), så til slutt betalte de tilbake og da jeg igjen kontakte Posten betalte de tilbake fortollingsgebyret. Men hadde mva vært bare 99 kr ville jeg ikke fått det igjen og det er litt surt å betale så mye for noe som opprinnelig kostet meg 20 kroner.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 16:52   #50
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Og nå er noen Pokemon figurer, og to Pikachu bamser bestilt. Gutta kommer til å elske julemusene i år.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 22:18   #52
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Jeg har bestilt noe via linkene som har blitt lagt inn her til Lillebror. Han er helfrelst på Pokémon, så det gledes til det kommer nye kort og småting i posten.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:41   #53
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Jeg fikk i dag pakke i posten. Den kom til og med rekommandert. Det var to kosedresser som gutta skal få på lillejulaften, i adventskalenderen.

De var faktisk mye finere i virkeligheten enn på bilde. Vi har tradisjon med at gutta får julepysj på lillejulaften, men i år tror jeg at de heller får disse.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 10:50   #54
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Søte, Taien!

Etter et par uker begynner småpakker fra Østen å røsse inn i postkassa nå. Stas! Foreløpig har jeg fått en Snorlax-bamse og en haug med pikachu-kulepenner.

Om noen har tips til kalendergaver til voksne, tar jeg gjerne imot! Tenkte jeg skulle lage til moren min i år.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 14:34   #55
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Jeg skal kjøpe Lindt kalender til min mor. De selger på Dropsen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 16:55   #56
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Taien, har du link? Så deilig ut!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 13:38   #57
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Til kosedressene?
Hvis du søker på Christmas onesie kids, så finner du det.
(Jeg sitter på tlf og har ikke linkene her.)

Fant dem likevel:http://m.ebay.com/itm/Infant-Toddler...%257Ciid%253A2

__________________
Tvillinggutter 2010

Sist redigert av Taien : 03-11-16 kl 13:45.
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 23:40   #58
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Jeg har kjøpt japansk godteri/snacks til de to eldste http://www.ebay.com/itm/121916082504...%3AMEBIDX%3AIT Så får vi se hvordan vi fordeler det utover.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 23:35   #59
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Dere som har kjøpt Pokemon kort, hvor har dere kjøpt?

Og tips til 11-åring, gutt?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 00:59   #60
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ebaykupp til adventskalenderen

Dukkehusmøbler
Popin Cookin (japansk godterikonsept bestående av pulver som du tilsetter vann og legger i former og vips har du snack som smaker som det det skal forestille, f.eks pølse eller tomatsaus eller sushi)
"Dinosauregg" (ulike dyr, egg som klekkes når det har ligget i vann en stund)
Kjede
My Little Pony-minifigurer
Hårbøyler
Pokémon-hettegensere
Klistremerker
Pokémon-armbånd
Fisk (batteridrevet badeleke)
Lekemat
Juleviskelær
Pikachu-penner
Ugle-matbokser

Totoro-penner
Ty Beanie Bandz
Christmas Hoppers (vi har en forkjærlighet for juggel)
Care Bears-figurer
Gelli Baff (gjør badet om til grønn gugge, jeg kjøpte ikke fra disse, men en med lavere porto som jeg ikke finner igjen)
Dinosaur-stempler
Super Mario-sokker
Zelda-armbånd

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no