Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gjøre og spise i Dublin

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-12, 20:15   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjøre og spise i Dublin

Jeg er snart på vei til Dublin på jentetur med to venninner . Gleder oss veldig, men som vanlig kommer avreisen litt kjapt midt oppi familiestyr og jobbopplegg så vi har vel ikke planlagt så mye.
Nå er hovedagendaen uansett skravling, mat og drikke, så vi skal greie oss.
Men er det noen tips til spesielle steder å gå, noe vi BØR se, steder vi BØR spise eller drikke?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 20:20   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjøre og spise i Dublin

Jeg synes at hele Temple Bar-området er veldig koselig. Jeg har vært i Dublin to ganger og begge gangene har det fungert supert å gå inn på steder der det bare er mye folk, liv og røre. Shopping finnes i hvertfall i Grafton Street og Henry Street, begge gater i sentrum nært Temple Bar-området. Åh, jeg håper at dere får oppleve stemningen på gode kvelder der.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 20:21   #3
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjøre og spise i Dublin

Gled dere, jeg kom hjem tirsdag etter en super tur!

Vi var på Guinness warehouse, det var veldig ok. Ellers var Trinity College, med Book of Kells verd et besøk. I området der var også en morsom butikk, Avoca. Verd et besøk.

Vi spiste nydelig italiensk på Bar Italia, verd et besøk. Kulinarisk høydepunkt var nok Chameleon, nydelig indonesisk. Den anbefales. Ellers gikk og gikk og gikk vi, bare kos!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 20:58   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjøre og spise i Dublin

Mannen var der i våres og var innom en kirke som var gjort om til pub, og som hadde daglige konserter. Han synes det var flott.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 21:58   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjøre og spise i Dublin

The Church Bar, noe helt annet og morsomt å ha vært der. *Samme sted som mannen til Saint har vært tenker jeg*

Ikke bruk tiden for å reise til Johnnie Fox pub ("alle" sier man MÅ dit, not so much sier jeg), langt unna sentrum,
110% avhengig av buss e.l. transport derfra. Dårlig mat, men god stemning. Denne stemningen kan du finne på en
Irsk Pub i Temple Bar distriktet også.

Guniess kan være en ok formiddagsaktivitet, men ikke noe jeg hadde brukt tiden min på dersom jeg hadde kun vært der for en helg.

Dublin er en fantastisk flott og koselig by, enkel å navigere seg rundt i og mange koselige pub'er og kneiper.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 06-10-12 kl 22:05.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 22:01   #6
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gjøre og spise i Dublin

Acapulco for mexikansk! God mat og fantastisk dessert.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no